Motorotero Postad 20 September , 2005 Rapport Share Postad 20 September , 2005 Jag hamnar ofta i den situationen att jag inte vet om jag ska fullfölja en bluff eller inte när någon callar min bet på floppen. ex: får 98s och raisar preflopp, en spelare hänger på och floppen är typ A35 rengbåge, betar en hyfsad summa för representera TP den andra spelaren synar, fortsätta beta på turn eller lägga ner? Jag antar att dom flesta tycker det är självklart att släppa handen, om inte vad är det som gör att ni väljer att fullfölja? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Smokey_McPot Postad 20 September , 2005 Rapport Share Postad 20 September , 2005 Finns inget generellt svar, svaret beror helt enkelt på summan av de variabler vi kallar poker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cheunce Postad 20 September , 2005 Rapport Share Postad 20 September , 2005 Jag hamnar ofta i den situationen att jag inte vet om jag ska fullfölja en bluff eller inte när någon callar min bet på floppen. ex: får 98s och raisar preflopp, en spelare hänger på och floppen är typ A35 rengbåge, betar en hyfsad summa för representera TP den andra spelaren synar, fortsätta beta på turn eller lägga ner? Jag antar att dom flesta tycker det är självklart att släppa handen, om inte vad är det som gör att ni väljer att fullfölja? Välkommen till forumet. Det saknas lite information? Hur stora stackar hade ni? Vad Var SB och BB? Vad hade ni för positioner. Utan den informationen så kan du inte få ett vettigt svar. Nybörjare bör aldrig bluffa. Utan read är det ofta inte smart att bluffa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jackbalsam Postad 20 September , 2005 Rapport Share Postad 20 September , 2005 Om han synar på floppen kan du sätta honom på en färdig hand, oftast toppar eller mellanpar, eller ett drag. Tror du han har en färdig hand kommer han nog inte släppa den på turn om han inte tror du förbättrat. Har han ett drag släpper de flesta det mot en ordentlig bet på turn. Synar han då krävs det mod att betta rivern också Det är dock inte ofta man fortsätter bluffen på turn, det krävs bra read för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iller Postad 20 September , 2005 Rapport Share Postad 20 September , 2005 Släpper handen på turn 9/10 med den handen/texturen (eg Axx regnbåge). Du ska ha mycket goda orsaker för att panga på en gång till. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Motorotero Postad 20 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 20 September , 2005 Tack för svaren. Jag förstår att det inte finns några enkla regler, men det är kul att höra lite hur ni resonerar. Jag spelar mest på NL25 och där kanske man inte ska bluffa så mkt överhuvutaget Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
iller Postad 20 September , 2005 Rapport Share Postad 20 September , 2005 Tack för svaren. Jag förstår att det inte finns några enkla regler, men det är kul att höra lite hur ni resonerar. Jag spelar mest på NL25 och där kanske man inte ska bluffa så mkt överhuvutaget Bluffa i stort sett aldrig och värdebeta hårt när du klonkar på NL25. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Adapa Postad 20 September , 2005 Rapport Share Postad 20 September , 2005 Om han synar på floppen kan du sätta honom på en färdig hand, oftast toppar eller mellanpar, eller ett drag. Alltså alla händer han kan tänkas ha ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts