Gå till innehåll

NLT - Syna ner med QQ?


jackbalsam

Recommended Posts

Är det här ett bra spel. Har noterat att killen som höjer är väldigt tight från blindsen. Synar oftast inte ens när alla foldat till honom i sb. Därför satte jag honom på en stark hand. Sen på den floppen som kommer känns det jag inte får ut så mycket av att höja honom. Får väl bara syn av bättre hand eller AA, i alla fall på river. Iofs kan jag få syn av något drag men kändes inte som han hade det.

 

I alla fall:

***** Hand History for Game 2743959082 *****

$100 NL Texas Hold'em - Tuesday, September 20, 10:13:00 EDT 2005

Table Table 36686 (6 max) (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 5: Fi ( $248.35 )

Seat 6: Hero ( $100 )

Seat 3: D0n_J0hnson ( $106.70 )

Seat 4: DUDU9994 ( $48.11 )

Seat 1: PayMe0FF ( $22.40 )

AllInMyNuts posts small blind [$0.50].

greeeger posts big blind [$1].

 

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Qh Qs ]

 

PayMe0FF calls [$1].

D0n_J0hnson folds.

DUDU9994 folds.

Fi raises [$3.50].

Jane_88 has joined the table.

Hero calls [$3].

PayMe0FF folds.

 

** Dealing Flop ** [ Kd, Kc, 7d ]

 

Fi checks.

Hero checks.

** Dealing Turn ** [ 4s ]

Fi bets [$6].

Hero calls [$6].

 

** Dealing River ** [ 2h ]

 

AllInMyNuts bets [$15].

Hero calls [$15].

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade nog betat ut på flop, det är ju ändå headsup. $15 på flop hade jag nog betat, får du syn/raise = check/fold.

 

jag är iofs nybörjare, men jag tycker det låter ganska vettigt :)

 

Varför betta ut dubbel pott på floppen? Om Fi nu har en bra hand så förlorar vår hjälte bara mer pengar, och om han är tom så hade vår hjälte fått honom att folda med ett 6-7$ bet också.

 

Han riskerar alltså mycket för inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På flopp skulle jag tro att du leder, men för att ta reda på det så betar gärna ut för att få lite info. Turn är väl standard att beta ut då det går check,check på flopp, jag hade gärna slagit om för att se ifall han gör en re-raise (då lär du vara slagen om han är så tajt som du säger).. då du endast checkat/synat helva vägen så svårt att veta vart man står inför river.

 

Så bara är väl bara att syna ner och hoppas.. för som handen utspelas kan du omöjligt veta var du står. Troligen visar han upp AK eller AA lika ofta som har har "mellanpar" på hand med det spelet? (men kan ha fel iofs, bara en tanke jag har)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte såhär ungefär... På det här sättet minimerar jag förlusterna mot bättre händer men jag tror ändå han bettar många fler händer som är sämre än de som slår mig. Däremot skulle styrka från mig nog skrämma iväg de händer jag slår. Enda nackdelen som jag ser det är om han skulle ha drag men det satte jag honom inte på som sagt.

 

EDIT: Detta gäller inte preflopp och kanske itne lika mycket på floppen där jag kanske borde bettat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...