Ultra Postad 20 September , 2005 Rapport Postad 20 September , 2005 Jag är en vinnande spelare på 3/6 FL på Party poker. Under det senaste året har jag 3 gånger försökt att ta steget upp till 5/10 men funnit att det inte alls lyckats särskilt bra. På 3/6 tjänar jag ca 1.5 BB/100 (~40000 händer) på 5/10 däremot så förlorar jag ca 0.4BB/100 (~40000 händer). 4-tablar alltid. Min fråga till er är alltså: Är verkligen skillnaden mellan 3/6 och 5/10 så stor? Hur har ni andra som har gett er på dessa nivåer upplevt det. Det känns ju som om jag börjar komma upp i ett så stort antal händer att man inte bara kan tala om tur/otur i alla fall. Själv märker jag ingen större skillnad i kvaliten på motståndet mer än att det är lite mer aggressivt (får tex inte se lika många floppar gratis). Resultatet talar dock sitt tydliga språk. * RP och flytt till THe - QoS * Citera
Ultra Postad 20 September , 2005 Författare Rapport Postad 20 September , 2005 Fullbord (skulle nog inte hinna med att 4-tabla SH) Citera
Waggho Postad 20 September , 2005 Rapport Postad 20 September , 2005 Det behöver ju egentligen inte vara så hemskt stor skillnad för att man inte längre ska slå raken på den högre nivån. Säg att raken är på 1,5 BB/100, då slår du 3/6 exklusive rake med 3 BB/100 och 5/10 med 1,1 BB/100. Sen kanske du spelar sämre när du går upp eftersom du är mer försiktig med pengarna och inte känner dig bekväm på nivån. Slutligen kan det uppmätta värdet efter 40k händer diffa väldigt mycket från det verkliga förväntade värdet. Citera
Recommended Posts