magnusx2 Postad 20 September , 2005 Rapport Postad 20 September , 2005 Jag spelar till största delen $2/4 FL och har så smått börjat med $3/6 FL. Började spela på $0.25/0.5 FL för ca 7 mån sedan och har sedan dess arbetat mig uppåt. Den största skillnaden i svårighet upplevde jag var när jag gick från $1/2 till $2/4 vilket tog mig tre försök att gå upp innan jag klarade det. Nu känner jag mig bekväm på den nivån och börjat testa $3/6. Den nivån upplever jag ganska lik 2/4, men ännu mer aggressiv. Mer re-raise etc. Ni som klättrat och nått högre än mig, finns det något speciellt som man bör tänka på lite extra när man klättrar från 2/4 till 3/6 och även från 3/6 till 5/10 ? Skulle vara intressant att höra någons egna erfarenheter * RP - QoS * Citera
heltok Postad 20 September , 2005 Rapport Postad 20 September , 2005 3/6 bluffas det mycket hårdare så man får syna ner med skräp(bottom pair,oförbättrad AK etc) då och då för att ens motstånd inte ska börja köra över en. Citera
Gyre Postad 20 September , 2005 Rapport Postad 20 September , 2005 Antar att du spelar fullbord? På vilken site lirar du? Om du spelar fullbord på party som det är nu skulle jag rekommendera dig att prova på 6max. Personligen tycker jag det är roligare än fullbord eftersom det är mer action, fast den största fördelen är att de finns många fler action-kåta fiskar på 6max-borden än fullborden, vilket gör 6max-borden märkbart lättare att slå än motsvarande fullbord. Kanske inte riktigt svaret på din fråga men men Citera
magnusx2 Postad 21 September , 2005 Författare Rapport Postad 21 September , 2005 Tack för tipset. Spelar på Party - full ring och har hela tiden fått för mig att 6-borden är svårare men funderar nog på att testa... Citera
Gyre Postad 21 September , 2005 Rapport Postad 21 September , 2005 Nu har jag visserligen inte spelat högre än 2/4 fullbord på party, men jag tycker personligen att 3/6 6max har bättre bord än 2/4 fullring iaf. Finns otroligt många lös-passiva spelare att välja mellan. Citera
Recommended Posts