Peder.A Postad 19 September , 2005 Rapport Postad 19 September , 2005 Har inte varit så länge vid bordet, kanske 20 minuter. har dock upptäckt att Patrick6 är något av en slaskpelle som spelar väldigt många händer. Synar ofta preflophöjningar. Han har framgångsrikt köpt en hel del potter mot de andra med kraftiga omslag på turn eller river. Själv har jag inte varit så aktiv eftersom jag inte fått så mycket att spela med. Bör därför ses som en tight spelare... Players: schjeide (EUR 16,82 in seat 1) patrick6 (EUR 50,75 in seat 2) steely_n1 (EUR 77,05 in seat 3) fraka1 (EUR 11,40 in seat 4) HERO (EUR 45,40 in seat 5) Sadrak (EUR 15,03 in seat 6) Dealer: steely_n1 Small Blind: fraka1 (0,25) Big Blind: HERO (0,50) HERO was dealt: 9 - 9 Sadrak Call (0,50) schjeide Call (0,50) patrick6 Call (0,50) steely_n1 Call (0,50) fraka1 Fold HERO Raise (3,00) Nästan hela fältet före mig limpar så jag måste naturligtvis höja här. Egentligen kanske ännu mer eftersom min position är kass. Sadrak Call (3,00) schjeide Fold patrick6 Call (3,00) steely_n1 Call (3,00) väntad syn från patrick6. Är inte nöjd med att två andra också synade. Får hoppas på en låg flop Flop 5 - K - 2 Den där kungen gillar jag inte. Men med endast ett överkort på brädan som inte är ett A känns det som att jag måste beta ut. HERO Bet (5,00) Så här i efterhand känns min bet lite väl klen. Jag vill ju ta potten här och nu. Hur skulle ni ha agerat i med den här handen? Vad kan jag förvänta mig av de andra efter mitt flopspel? Citera
jacobmal Postad 19 September , 2005 Rapport Postad 19 September , 2005 mot tre personer så är det bästa att check-folda. Citera
trexter Postad 19 September , 2005 Rapport Postad 19 September , 2005 Förr höjde jag alltid 99 i den situationen men med den dåliga positionen och många calling stations tror jag det är bättre att se en flopp. Dock ökar nog värdet av en pre-flop raise mot tightare motstånd. Citera
Skumdum Postad 19 September , 2005 Rapport Postad 19 September , 2005 MÅSTE du verkligen höja där? kan det inte va bättre värde att maskera din hand än att försöka ta kommando ur position? Citera
Djens Postad 19 September , 2005 Rapport Postad 19 September , 2005 jag tycker det är helt rätt att höja där, men ta i ÄNNU lite mer, kanske 10 BB... sen bettar du 90% pott på floppen. får du syn lägger du ner. Citera
Emilio Postad 19 September , 2005 Rapport Postad 19 September , 2005 med 3 stycken moståndare efter floppen så skulle jag check-foldat med kungen på floppen (om inte en av fi betar misstänksamt och de andra två lägger sig, då kan man nog pröva på en reraise eller syn). Skit svårt att spela pocket nior mot 3 spelare och kunghög flopp. Citera
Peder.A Postad 19 September , 2005 Författare Rapport Postad 19 September , 2005 fortsättning på handen... Sadrak callar min bet och de andra foldar. Blir förvånad att han bara callar när han efter sin syn endast har drygt 6 euro kvar i stacken. bestämmer mig direkt för att tvinga honom all-in på turn. potten är för stor och hans stack för liten för att jag ska ge upp turn är 5 Jag betar och han tvingas efter lång tvekan att gå all-in. river 8 Tro det eller ej men snubben visar upp ATo! Det bör tilläggas att han i förra handen förlorade en stor pott med K-hög flush mot A-hög flush. Han var uppenbarligen på tilt... Citera
PaisanoDay Postad 20 September , 2005 Rapport Postad 20 September , 2005 Hade checkat och sett flopp utan raise. Därefter checkat om alla checkat försöka ta ner den på turn, annars fold. 3 spelare som callar 3 luktar en kung ngnstans. Citera
rob72 Postad 20 September , 2005 Rapport Postad 20 September , 2005 När fyra spelare limpat och du kommer att agera först efter floppen ser jag hellre en check pre-flop. Med given flopp check-fold alternativt en hyfsad check-raise om ett bet av Fi luktar stödförsök (ganska read-beroende). Om du höjer pre-flopp som i detta läge bör du nog betta hårdare (2/3 pott eller mer) trots överkortet på floppen. Citera
Stahl Postad 20 September , 2005 Rapport Postad 20 September , 2005 3 spelare som callar 3 luktar en kung ngnstans. På den nivån är folk mer benägna att syna 3$ med A2 än med K8 if you get my point. Citera
Recommended Posts