Gå till innehåll

FLT - Trn, Multi FL på bubblan, vad gör jag nu?


elvis77

Recommended Posts

Har c:a 16000 marker som är ungefär snitt. 15 spelare kvar.

 

Sitter i BB med 8 :heart: 9 :heart:

 

Blinds 1000/2000

 

En syn från MP, SB Syn, jag check. (Båda täcker mig)

 

Pott 6000

 

Flopp

K :diamond: 9 :club: 2 :spade:

 

Sb check

Jag Bett 2000

Jag bettar ut då jag inte tror att MP har en Kung, det känns som i princip alla händer han skulle spela med en kung skulle han också höja, tror mer på Ax, JQ eller pp.

MP Fold

SB syn 2000 , blir rädd för att sb har en dålig kung

 

Pott 10 000

 

Turn 9 :spade:trevlig turn, bara att betta vidare

 

SB check

Jag bett 4000

Sb Raise 8000

 

Jaha, vad gör man nu, SB har spelat tight tidigare så jag känner mig ganska slagen, Borde han inte ha bettat ut direkt på floppen med en kung? Jag har c:a 8000 kvar, vad göra?

 

* RP och flytt till PHH - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reraisa all in och hålla tummarna?

 

Hur dyr var turneringen och hur många spelare kommer ITM? Med åtta tusen kan kan du tro på hans bet, lägga handen och hoppas att ett guldläge kommer mycket snart igen. Antingen att du mycket snart får en väldigt bra hand som blir multiway och du plockar hem det, eller att du kan stjäla blindarna och sedan få ett guldläge nästa runda.

 

Om det är en bit kvar och chansen är rimlig att han inte sitter med en bättre hand skulle jag nog helt enkelt trycka in en reraise, säga "Fuck this" och se vad som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT: Ooops, av någon anledning missade jag att det är bubblan vi pratar om... Då gäller ju inte mitt resonemang ritkigt. Vad är det för prisstruktur?

 

Vet inte i vilket skede denna turnering är så räknar rakt av på pottoddsen utan prisstrukturöverväganden.

 

Om du är slagen har du ett varierande antal hela och halva outs mot allt utom K9. Om han har T9 så har du 3 kort för vinst och 18 kort för delning (det är +EV att gå all-in även om du vet att han har T9). Sammantaget tar du 5k (15%) av potten i medel de gångerna du är slagen.

 

Du får nog vara nästan 90% säker på att vara slagen för att det ska vara rätt att lägga. Vet inte hur "känner mig ganska slagen" ska översättas i procent, men i min värld betyder det inte 90% i alla fall. En kung kan spela så här även om det som du säger är lite oväntat. En hand som J:spade:T:spade: känns t ex fullt möjlig. En tredje möjlighet är att han har något svagt som han vill testa dig med.

 

--- Callahan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...