Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har inte haft lust eller ork att fylla i min bankinfo på NETeller förräns nu, och behöver lite hjälp med att tolka allting ;)

Det fetstilta är det jag undrar över, och det kursiva under är hur jag gissar att det är(med påhittade siffror givetvis)

Bank Code/Sort Code

8166-1 (Eftersom alla FSB-kunder har detta)

Account Number

123.456.789

Check Digit

-1

Jag antar alltså att förstnämnda är clearingnummer osv.

Stämmer detta?

* RP - QoS *

Postad
Neteller kommer göra en test-insättning på några cent som du ska verifiera innan du kan ta ut riktiga pengar. Så oroa dig inte för att nåt ska hamna fel.

Hållt på en del med NETeller förut så jag är knappast orolig ;)

Postad
Har inte haft lust eller ork att fylla i min bankinfo på NETeller förräns nu, och behöver lite hjälp med att tolka allting ;)

Det fetstilta är det jag undrar över, och det kursiva under är hur jag gissar att det är(med påhittade siffror givetvis)

Bank Code/Sort Code

8166-1 (Eftersom alla FSB-kunder har detta)

Account Number

123.456.789

Check Digit

-1

Jag antar alltså att förstnämnda är clearingnummer osv.

Stämmer detta?

* RP - QoS *

Nej, alla FSB-kunder har inte samma clearingnummer. Clearingnumret hör till ett specifikt bankkontor.

Sen undrar jag varför du fyller i dessa grejer, funkar det verkligen? Ska du inte fylla i IBAN och BIC istället?

Och slutligen så hör väl denna fråga hemma i Netellertråden.

• 3 months later...
Postad
Hmm. Jag vill räkna ut mitt IBAN hos skandiabanken, men hittade bara vart man gör det hos norska skandiabanken. Någon som vet var man gör det?

Betalningar > Utlandsbetalning > Ankommande betalning

Postad
Hmm. Jag vill räkna ut mitt IBAN hos skandiabanken, men hittade bara vart man gör det hos norska skandiabanken. Någon som vet var man gör det?

Betalningar > Utlandsbetalning > Ankommande betalning

Trevligt! Tackar.