Jeppan Postad 18 September , 2005 Rapport Share Postad 18 September , 2005 ***** Hand History for Game 2732084663 ***** $25 NL Texas Hold'em - Sunday, September 18, 05:48:57 EDT 2005 Table Table 37198 (Real Money) Seat 8 is the button Total number of players : 9 Seat 2: lilBambi ( $24.15 ) Seat 3: Ronning ( $24.50 ) Seat 4: clivestaples ( $35.25 ) Seat 5: Kawasaki128 ( $73.90 ) Seat 6: train5987 ( $24.30 ) Seat 7: WOLF1666 ( $22.75 ) Seat 8: NavaroneGunz ( $24.70 ) Seat 9: GolanTrevize ( $14.55 ) Seat 10: najls111 ( $27 ) GolanTrevize posts small blind [$0.10]. najls111 posts big blind [$0.25]. ** Dealing down cards ** Dealt to Ronning [ Ks Kh ] lilBambi folds. benefactor99 has joined the table. Ronning raises [$1]. clivestaples folds. Kawasaki128 calls [$1]. train5987 folds. WOLF1666 folds. NavaroneGunz folds. GolanTrevize folds. najls111 calls [$0.75]. ** Dealing Flop ** [ Qh, 9h, 6d ] >You have options at Table 37614 Table!. najls111 checks. >You have options at Table 37220 Table!. Ronning bets [$3]. Kawasaki128 folds. najls111 calls [$3]. ** Dealing Turn ** [ 7s ] najls checks Vad ska jag hitta på här? Hans check call känns av någon anledning inte som ett flushdraw. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 18 September , 2005 Rapport Share Postad 18 September , 2005 Varför inte? Bara att beta på så lär du ju märka om det är det lr inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeppan Postad 18 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 18 September , 2005 Nåväl, det var just vad jag gjorde. Bettade på. Bettade 5 i en pott på drygt 8, och han slog om till 10. Dags att lägga sig? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rezzpect Postad 18 September , 2005 Rapport Share Postad 18 September , 2005 Som sagt, bara å beta på imo! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 18 September , 2005 Rapport Share Postad 18 September , 2005 Jag kan lätt tänka mig en check bakom på turn. Dels så slipper du bygga en gigantisk pott vilket blir lite jobbigt på rivern om han är kvar, dels så kommer du ha mycket lättare att få loss bluffar av missade drag som försöker få loss AK på slutet samtidigt som hans mediokra händer kommer vara betydligt mycket mer sugna på att betala av dig på rivern. Man behöver inte försöka vinna en jättepott bara för att man har KK. Kommer färg/stege in på rivern och han betar så får du väl känna efter om det är en bluff eller inte. Om han nu är en tomte som betalar av pottbet på varje gata med QJ så kan du ju naturligtvis strunta i mitt förslag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
trexter Postad 18 September , 2005 Rapport Share Postad 18 September , 2005 Jag kan lätt tänka mig en check bakom på turn. Dels så slipper du bygga en gigantisk pott vilket blir lite jobbigt på rivern om han är kvar, dels så kommer du ha mycket lättare att få loss bluffar av missade drag som försöker få loss AK på slutet samtidigt som hans mediokra händer kommer vara betydligt mycket mer sugna på att betala av dig på rivern. Man behöver inte försöka vinna en jättepott bara för att man har KK. Kommer färg/stege in på rivern och han betar så får du väl känna efter om det är en bluff eller inte. Om han nu är en tomte som betalar av pottbet på varje gata med QJ så kan du ju naturligtvis strunta i mitt förslag. Dock är ju ett problem med den strategin att det är så pass många olika drag ute så det kommer bli mycket svårt att avgöra på rivern om motståndaren har träffat sitt drag eller inte. Hur planerar du att spela om färgen kommer - fold? Men om stegdraget går in då (dvs. förutom orimliga T8)? Annars tror jag nog att din idé inte är så dum. Men sedan är en fråga också under vilka omständigheter man ska värdebetta på rivern efter att fi checkat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 18 September , 2005 Rapport Share Postad 18 September , 2005 Dock är ju ett problem med den strategin att det är så pass många olika drag ute så det kommer bli mycket svårt att avgöra på rivern om motståndaren har träffat sitt drag eller inte. Hur planerar du att spela om färgen kommer - fold? Men om stegdraget går in då (dvs. förutom orimliga T8)? Om något av alla otaliga drag går in på river och jag gjort potten gigantisk genom ett turnbet så har jag väl inte direkt förbättrat min situation gentemot att checka? Jag vill helt enkelt inte ha en stor pott på river med så här taskiga omvända implicita odds. Om färgen/stegen kommer så har jag ingen färdig plan. Om det är någon jag verkligen inte har koll på så får jag väl helt enkelt singla slant (eller någon rimlig viktning till pottstorleken) om jag ska syna eller ej. Men väldigt många spelare läcker extremt mycket information när det gäller att värdebeta stora händer på rivern. Men överlag så tror jag det är viktigare att vara lite mer flexibel i sitt spel i NL än i fixlimit och om man ska variera hur man spelar kungarna på turn så är en känsla av att motståndaren inte är på drag en rätt bra faktor att variera sig efter. Men sedan är en fråga också under vilka omständigheter man ska värdebetta på rivern efter att fi checkat. Ja den är ju knepig och är ju rätt relaterad till hur man bluffar på rivern (AK ser jag defintivt inte som bluffmaterial här). Jag skulle nog värdebeta (och då göra ett rätt litet bet) väldigt ofta om det inte kommer något sjukt skrämmande kort som exempelvis Ah eller 8h. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts