Gå till innehåll

Några observationer från 24hPOKER!


Nusseman

Recommended Posts

Tänkte bara tala om hur spelet ser för alla er som inte lirar/lirat på 24 sedan samarbetet med unibet inleddes.

 

Från en session igårkväll och en nu på förmiddagaen har jag noterat följande:

 

PL Sökö Varannan pott synas av alla runt bordet. Lyckades bla hamna all-in med AA mot Q7o och med QQ8 mot 772 (den sistnämnda mot liggat, som verkligen borde veta bättre ;) ) Mycket vanligt att folk synar höjningar från A, K eller Q med 3,4,5,6 eller liknande upp. Ofta foldar de om de inte parar nästa kort :roll:

 

PL Draw Många synar alla par, oavsett action före dem. En snubbe som satt till höger om mig synade varje gång i lilla mörken och bytte ofta 4 eller 5 kort :D Samma kille gör följande: Limpar UTG, jag höjer pott, knappen synar, han synar. Han byter ett kort, jag byter 1 kort, knappen byter 3 kort. Han checkar, jag bettar pott med AAQQx, knappen foldar killen synar.

 

Han har 2478K, varav tre spader, en hjärter och en klöver :D

 

NL Texas TPTK är stål, har fått all-in syn av lägsta par/ingen kicker flera gånger. vid mitt bord var det i ungefär 60% sedda floppar...

 

Till sist en riktigt skön hand. En betsekvens inleds preflopp:

 

spelare 1 Call (1.00)

spelare 2 Raise (2.00)

spelare 3 Call (2.00)

spelare 4 Raise (3.00)

spelare 5 Call (3.00)

spelare 6 Call (2.50)

spelare 7 Call (2.00)

 

spelare 1 Raise (3.00)

spelare 2 Call (2.00)

spelare 3 Call (2.00)

spelare 4 Raise (2.00)

spelare 5 Call (2.00)

spelare 6 Call (2.00)

spelare 7 Call (2.00)

 

spelare 1 Raise (2.00)

spelare 2 Call (2.00)

spelare 3 Raise (3.00)

spelare 4 Raise (16.00)

spelare 5 Call (16.00)

spelare 6 Fold

spelare 7 Fold

 

spelare 1 Call (15.00)

spelare 2 Call (15.00)

spelare 3 Call (14.00)

 

Alla checkar floppen, spelare 2,3,4 och 5 hamnar all in på turn.

 

Vid showdown visas:

 

spelare 2 4s - Qs (two pairs, queens and sevens)

spelare 3 7h - Ks (three of a kind, sevens)

spelare 4 6s - As (a pair of sevens)

spelare 5 6c - 6h (two pairs, sevens and sixes

 

Sa jag att det var bra action? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästan inte spelat någon texas alls, känns inte så lockande att bara få två ynkliga kort. Stötspelen verkar vara riktiga guldruvor. Jag, som suger brutalt på 7cs, lyckades vinna enormt mycket igår nästan enbart på andras oskicklighet. Det är rätt kul när potten är på ca 100 euro och någon bettar 1 euro (två andra redan allin), den andra slår om... med en limitraise till 2 euro!

 

Spelare 1 visar typ par, spelare 2 visar K-högt.

 

Samma sak i sökö, skulle jag undvika mina tomtemisstag (som att ge liggat action med 22 när han har AA samt dra mot Nusseman som vägrar att betala av ifall man träffar) skulle jag nog kunna tjäna en fin slant.. :)

 

Omaha är det jag är mest besviken på, för få nya tomtar där. Draw spelar jag knappt då jag suger så jävla hårt på skiten. Är avskräckt av det spelet!

 

Jag rekommenderar inte att bluffa, då de flesta är av typen callingstations. Spela drag hårt som fan i sökö fungerar ibland, vid tredje pottbetet foldar de flesta tomtarna om de inte fått par (vilket iofs betyder att man oftast leder vid ens semibluff).

 

Ska bli kul att se hur det går i 10k added - med alla satelliter är det bara hoppas att ens 70-80%are står så kommer man nog långt!

 

Dock en varning till alla: 24h kan starkt påverka ens eventuella studieresultat negativt. Tog eftermiddagen ledig igår för att plugga, slutade med att jag spelade poker hela dagen och kvällen endast med paus för fotboll... nu sitter jag här med 3-4 sidor + 150 sidor text att fixa till imorgon (dock tjänade jag nästan 450 euro igår, men det är en annan fråga...). Funderar nästan på att maila Stefan och be honom stänga av mitt konto ikväll tills jag mailar honom med mitt arbete som ska va klart imorrn ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med ovanstående. Otroligt dåligt spel. Några exempel.

 

Jag höjer preflop 2 syn. Träffar inget och det checkas till mig, jag checkar.

Dom checkar även turn så jag tänker att jag drar iväg en 90% potbet, båda synar. Eftersom jag inte träffar något så checkar jag rivern. Spelare 1 visar Q-high och spelare 2 muckar, jag vinner på A high ;)

 

Sen så har jag suttit brevid en tomte flera gånger, han minhöjer med händer som j3o osv, jag synar han med JT. Han är en callstation så jag bettar pot på både flop och turn. KJ752 ligger på bordet på rivern, han checkar till mig, och jag har märkt att han ofta synat både flop och turn men lagt sig på river, så jag bettar pot (han måste gå all-in). Han tänker ett tag sen synar han mig med A7 och jag vinner 150 euro. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från en artikel i DI, citerad av pjeta i en annan tråd:

 

"Svenskarna spelar med högre insatser än genomsnittet och vinner bland Europas topp tre-länder, varje månad", berättar Douglas Roos, Ladbrokes VD i Norden.

 

Ladbrokes statistik visar att ju längre norrut du kommer i Europa, desto skickligare är pokerspelarna. Sverige toppar vinststatistiken tillsammans med övriga skandinaviska länder, medan spanska och italienska spelare förlorar mest.

 

Visst har ni märkt att det kryllar av italienare på 24H nuförtiden? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå? Spelar inte du bättre när du är lite salongsberusad Kubo :roll:

Men du har rätt inga kommentarer behövs till den artikeln, förutom att jag anser att Cosmopol borde stängt av honom istället för att fjäska för honom och sno han sista pengar. Det är fan ELAKT att sparka på någon som redan ligger..

 

Men det där med 24h just nu. Det är ju SYND att man får så få kvalitetshänder i holdem när man ser hur "klantigt" många spelar. För att bluffa någon är ju inte det lättaste, men att få någon att calla med de mest konstiga händer verkar inte vara några problem. Tom JAG som inte är någon vidare pokerspelare har lyckats tjäna en liten slant där :D

 

Fast man har ju iofs inte vunnit dom förens man har tagit ut dom från siten.. (tolka mig rätt nu, det är bara så enkelt att spela bort vinsten igen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är antagligen ännu sämre än dig på poker, men har ändå tjänat en skaplig summa. Hemligheten: Mörkpoker. Spelarna där är lika tomtiga som på hold'em men risken är mycket mindre att bli utdragen då man har den bästa starthanden.

 

För övrigt blir jag inte salongsberusad av 15 öl och några whiskey. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett exempel till på tomtespel på 24h från igår kväll. Texas NL .25/.50

 

Jag satt med A5 i spader. Det kom 3 spader på floppen, Ad på turn och ytterligare ett lågt spader på rivern. Alla (6 av 8 med post flop) bettade sanslöst mycket. Jag smög med hela vägen för att sedan betta allt jag hade kvar på river. En enda foldade, de andra var all-in.

 

Vann 180€ och folk skrev i chatten: "*** jag hade ju färg" (typ alla satt med spaderflush eller ett lågt par...). Bra att ha esset då. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag-måste-hem-från-jobbet-nu.

 

Jag har samma känsla. Men eftersom jag veckopendlar och datorn är i min övernattningslägenhet så blir det inget förrän på måndag. Kanske bra med en paus, men var snälla att lämna några guppysar kvar till på måndag. :twisted:

 

EDIT: Varför funkar inte min quote?

 

* Du måste ha BBCode aktiverat - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, den här handen slår det mesta jag sett, helt barockt:

 

Game # 010,259,418 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.25/0.50 - Table

"Halmstad"

Game ended Friday 2004-Sep-10 3:25:19 PM GMT

 

Players:

mctobba (EUR 24.00 in seat 1)

karvii (EUR 43.25 in seat 2)

lfx (EUR 87.00 in seat 3)

Glempa (EUR 23.75 in seat 4)

JimmyFloyd (EUR 53.00 in seat 5)

Bn_Kiks (EUR 67.75 in seat 6)

Fork (EUR 25.75 in seat 7)

kv01mlg (EUR 60.25 in seat 8)

 

Dealer: Fork

Small Blind: kv01mlg (0.25)

Big Blind: mctobba (0.50)

 

lfx was dealt: Qs - 3s

 

karvii Call (0.50)

lfx Fold

Glempa Fold

JimmyFloyd Raise (1.00)

Bn_Kiks Call (1.00)

Fork Fold

kv01mlg Call (0.75)

mctobba Raise (1.00)

karvii Call (1.00)

JimmyFloyd Raise (8.00)

Bn_Kiks Call (8.00)

kv01mlg Call (8.00)

mctobba Raise (15.00)

karvii Call (15.00)

JimmyFloyd Raise (15.00)

Bn_Kiks Call (15.00)

kv01mlg Fold

mctobba All-In (7.50)

karvii All-In (26.75)

JimmyFloyd Call (19.25)

Bn_Kiks Call (19.25)

 

Flop 5s - 8c - 4h

 

JimmyFloyd Check

Bn_Kiks Bet (0.50)

JimmyFloyd Call (0.50)

 

Turn 5s - 8c - 4h - Kd

 

JimmyFloyd Check

Bn_Kiks Bet (0.50)

JimmyFloyd Call (0.50)

 

River 5s - 8c - 4h - Kd - 8h

 

JimmyFloyd Check

Bn_Kiks Check

 

JimmyFloyd shows: 9d - 9c (two pairs, nines and eights)

Bn_Kiks shows: Jd - Jc (two pairs, jacks and eights)

 

Bn_Kiks wins: EUR 2.00 side pot (with two pairs, jacks and

eights)

karvii shows: Th - 6h (a pair of eights)

Bn_Kiks wins: EUR 57.75 side pot (with two pairs, jacks and

eights)

mctobba shows: Js - 5h (two pairs, eights and fives)

Bn_Kiks wins: EUR 102.50 main pot (with two pairs, jacks and

eights)

Rake: EUR 2.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...