Gå till innehåll

FLT - TPTK mot fyrfärg på river.


Manga_s

Recommended Posts

Sitter på FL .5/1$, har ingen read på fi.Misstänker att han har AK/AQ/AJ, kanse pockets. Som sagt,ingen read.

Vet inte riktigt vad jag gjorde fel, vet bara att min bet på river är helgalen. Jag synar bara flopbet för att få honom att tro att jag missat. Därmed kommer han antagligen beta på turn med sitt pocket eller AQ/AJ, och därmed kan jag raisa.

Ge mig era tankar och åsikter...

 

------HAND 4------

Game #910996814: Texas Hold'em Limit ($0.50/$1) - 2005/09/16 - 18:01:57 (ET)

Table "Raphael" Seat 4 is the button.

Seat 1: Garcon ($1.70 in chips)

Seat 2: Mange111 ($19.55 in chips)

Seat 3: speedycam ($8.70 in chips)

Seat 4: EvilD ($20.97 in chips)

Seat 5: Fiskoslim ($38.40 in chips)

Seat 7: Kingblood ($29.65 in chips)

Seat 8: sapojajo ($12 in chips)

Seat 9: thorn sits out

Seat 10: aphro603 ($40.70 in chips)

Fiskoslim: posts small blind $0.25

Kingblood: posts big blind $0.50

 

----- HOLE CARDS -----

dealt to Mange111 [Ac :club: K :spade: ]

sapojajo: folds

aphro603: folds

Garcon: folds

Mange111: raises $1

speedycam: folds

EvilD: folds

Fiskoslim: folds

Kingblood: raises $1

Mange111: calls $0.50

 

----- FLOP ----- [5 :diamond: A :diamond: 9 :spade: ]

Kingblood: bets $0.50

Mange111: calls $0.50

 

----- TURN ----- [5 :diamond: A :diamond: 9 :spade: ][2 :diamond: ]

Kingblood: bets $1

Mange111: raises $2

Kingblood: calls $1

 

----- RIVER ----- [5 :diamond: A :diamond: 9 :spade: 2 :diamond: ][9 :diamond: ]

Kingblood: checks

Mange111: bets $1

pp-whu wins Royal Flush bonus at table Ancha with prize of $125

Kingblood: raises $2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Både preflop och på floppen. För billig preflop och du måste absolut lära dig att ge draghänder mer än taskiga pottodds. Dina var schyssta.

Du missade nog att det var FL.

 

Tycker du spelade handen bra förutom ditt riverbet, du kommer bara att bli raisad av en bättre hand och aldrig synad av en sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cappa preflop om du inte har en read som säger att han 3bettar extremt få händer.

 

Med den floppen är du förmodligen långt före, men saken är att slowspelar du din hand till turnen ger du honom en chans att släppa TT-KK t ex. Raisar du floppen kommer han garanterat syna ner med de händerna och du kanske t o m får smaka på 3betten av AQ och dylikt. Det är sällan korrekt att vänta till turnen med att raisa en bra hand.

 

Rivern är en lätt valuebet. Mot vissa väldigt passiva och ärliga spelare kan du släppa den mot en checkraise, men gör inte det till en vana. Folk släpper sällan en hand på rivern, särskilt inte på 0,5-1 och det finns betydligt fler kortkombinationer han kan ha utan några ruter än med ruter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första, läs reglerna för PHH: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=12483

 

Vilket betyder: Ta bort resultatet och skriv en någorlunda informativ rubrik.

 

Preflopp: Antagligen cap, men han behöver ju kunna göra så här med åtminstone AQ för att det ska vara värt besväret. Annars kan du lika gärna helt hoppa över fyrbetar mot honom preflopp och höja honom på floppen istället.

 

Flopp: Definitiv höjning, många sämre händer kommer ju betala av här.

 

Turn: Tja, då får du väl höja nu då. Men du ser mycket mera ut som du har minst AK än om du bara höjt floppen. Som det är så representerar du ju mest färg.

 

River: Jag skulle aldrig beta här, eftersom AK är alldeles för bra för att bluffa och alldeles för dålig för att värdebeta mot någon som visat så mycket styrka preflopp. Kan inte tänka mig att det är andra händer än sämre ess som betalar av här och vi är väldigt generösa om vi inkluderar AJ i hans HD.

 

Tror absolut inte att AK vinner mer än 50% mot de händer motståndaren kan tänka sig att lägga in en bet till med. Om man ens tänker på att syna en CR så är det ju verkligen uteslutet att beta, då måste man ju vinna mot bortåt 75% av hans synhänder.

 

När han dessutom checkraisar så är det verkligen fols. Betsekvensen som du har gjort representerar ju verkligen minst färg, om han orkar höja det så har han dig nästan alltid slagen här. Visst kan han vara på en totalbluff, men folk som trebetar ur position och inte är hyperaggressiva har normalt för bra händer för att tokbluffa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...