WeeM Postad 9 September , 2004 Rapport Postad 9 September , 2004 "Bad Beat När man förlorar en bra hand mot en ännu bättre" hittade detta på http://www.holdem.se detta stämmer vell inte? Det ska vell vara "When losing a strong versus a lucky hand"? tänkte bara kolla om jag har hittat rätt i pokerterminologin (reserverar mig för felstavning) * Rubrikpill - QoS * Citera
Hjort Postad 9 September , 2004 Rapport Postad 9 September , 2004 Flyttade tråden till FAQ istället. Vad jag vet så finns det ingen riktig vattentät definition, utan folk verkar använda det lite hur som helst. Exempelvis så finns det folk som verkar tro att det är en bad beat att förlora AA två gånger i sträck, vilket enbart är värt en gäspning. Citera
jezaja Postad 9 September , 2004 Rapport Postad 9 September , 2004 Suck out, är iaf när en märkbart sämre hand slår en bra gjord hand med ren tur (typ ett par outs) Jag brukar använda bad beat samma som suck out. T.ex. som Johan sa så är det inte bad beats att förlora stora par. Citera
Papa Kubo Postad 9 September , 2004 Rapport Postad 9 September , 2004 Om man floppat en triss i ess, bettar rejält och någon får exempelvis en färg med hjälp av två runners då? Citera
jackbalsam Postad 9 September , 2004 Rapport Postad 9 September , 2004 Kubo: Den utdragningen passar väl ganska bra in på jezajas definition av bad beat? Citera
Randall Postad 30 September , 2004 Rapport Postad 30 September , 2004 Om man floppat en triss i ess, bettar rejält och någon får exempelvis en färg med hjälp av två runners då? Nej Traditionellt och i litteratur o.s.v så menas med uttrycket "bad beat" observera "beat" inte "bet" att man sitter på en färdig hand som man känner sig oslagbar med men sedan blir slagen ändå Exempel i holdem fyrtal i åttor blir slagen av fyrtal i nior. båda med par i handen. Naturligtvis förväntar sig killen med åttor att motståndaren sitter på triss eller kåk. Han sitter där säker på att när han äntligen fått sitt efterlängtade fyrtal så ska han få ta hem en vacker pott. Men beatet är bad resten kan ni tänka er själva ... förvåning sedan chock ... ångest ... tilt .. Citera
Randall Postad 30 September , 2004 Rapport Postad 30 September , 2004 Om man floppat en triss i ess, bettar rejält och någon får exempelvis en färg med hjälp av två runners då? Nej Traditionellt och i litteratur o.s.v så menas med uttrycket "bad beat" observera "beat" inte "bet" att man sitter på en färdig hand som man känner sig oslagbar med men sedan blir slagen ändå Exempel i holdem fyrtal i åttor blir slagen av fyrtal i nior. båda med par i handen. Naturligtvis förväntar sig killen med åttor att motståndaren sitter på triss eller kåk. Han sitter där säker på att när han äntligen fått sitt efterlängtade fyrtal så ska han få ta hem en vacker pott. Men beatet är bad resten kan ni tänka er själva ... förvåning sedan chock ... ångest ... tilt .. Citera
Hjort Postad 30 September , 2004 Rapport Postad 30 September , 2004 Ny definition: "Irriterande handbeskrivning som nybörjare drar upp i tid och otid. Saknar allt praktiskt värde." Citera
Randall Postad 30 September , 2004 Rapport Postad 30 September , 2004 Ny definition: "Irriterande handbeskrivning som nybörjare drar upp i tid och otid. Saknar allt praktiskt värde." Visst kan det vara så att nybörjare använder uttrycket. Men du har fel i att uttrycket saknar praktiskt värde. Det underlättar ju konversationen om man har ord och uttryck som korrekt beskriver situationer. Bad beats påverkar en rätt stor andel av spelarna, vet man hur och varför har man en fördel av det. Iof kan man ju kalla det något annat, vet inte vad du skulle föredra .. kanske krångla till det och beskriva alla händer exakt ? Men det saknar ju praktiskt värde tycker jag .. Citera
Hjort Postad 30 September , 2004 Rapport Postad 30 September , 2004 Visst kan det vara så att nybörjare använder uttrycket. Men du har fel i att uttrycket saknar praktiskt värde. Det underlättar ju konversationen om man har ord och uttryck som korrekt beskriver situationer. Det är inte uttrycket som saknar praktiskt värde, utan det den beskriver. På samma sätt som ordet skräp är användbart medan det ordet beskriver inte är det. Citera
Randall Postad 30 September , 2004 Rapport Postad 30 September , 2004 Visst kan det vara så att nybörjare använder uttrycket. Men du har fel i att uttrycket saknar praktiskt värde. Det underlättar ju konversationen om man har ord och uttryck som korrekt beskriver situationer. Det är inte uttrycket som saknar praktiskt värde, utan det den beskriver. På samma sätt som ordet skräp är användbart medan det ordet beskriver inte är det. jaha. Citera
gdaily Postad 30 September , 2004 Rapport Postad 30 September , 2004 Flyttar bort det hät från FAQ till Off-topic Kul med trådpingis /Ola Citera
quads Postad 30 September , 2004 Rapport Postad 30 September , 2004 Flyttade tråden till FAQ istället. Vad jag vet så finns det ingen riktig vattentät definition, utan folk verkar använda det lite hur som helst. Exempelvis så finns det folk som verkar tro att det är en bad beat att förlora AA två gånger i sträck, vilket enbart är värt en gäspning. Det har jag skrivit har hänt mig men jag hoppas du inte tror att jag tycker det är en bad beat för det har jag aldrig sagt eller trott. Citera
Hjort Postad 30 September , 2004 Rapport Postad 30 September , 2004 Flyttar bort det hät från FAQ till Off-topic Kul med trådpingis /Ola Ok, men kan du slänga upp en definition av "Bad Beat" där om det inte redan finns? Citera
Recommended Posts