Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Jag spelar mkt sitngos kring 35 - 100 nivån. Jag är ITM kring 35-40% av gångerna och tycker att jag förstår och trivs bra i HeadsUp play.

Kör relativt ofta HU sitngos för att det är kul, bra träning, samt ibland tidsbrist. Tänkte kolla med er var ni tror bäst nivå ligger för HU spelare med bra förståelse för formen, dvs där man har en vettig edge mot spelare som endast betar, callar när de träffar minimum par osv ?

Vart går gränsen mellan spelare som anpassar sitt spel till HU, stack sizes och BB och antes storlek generellt?

Jag tänkte konsekvent köra lite HU men vill hitta "bäst" nivå givet ovan

* RP - QoS *

Postad

Jag har spelat en hel del SNG och skulle vilja påstå att gränsen går redan vid $20. Motståndet heads-up är oftast ganska bra jämfört om man spelar på samma nivå 6-bord.

De som lirar heads-up verkar oftast bli så förtjusta i den spelformen att de inte spelar mycket annat. Att spela heads-up mot någon på ett "tomt" cashgame-table är oändligt mycket lättare.

Alltså: $20 (i viss mån) och uppåt. Och - om du vill slå de högre nivåerna behöver du mer edge över motståndarna än att du kan anpassa dig till blindsstrukturen.

• 1 month later...
Postad

Jag har spelat lite SnG HU på b2b idag (brukar inte spela det).

€20-nivån. (+1€ rake)

Vann 8 av 10. Tyckte motståndet var ganska lätt. Det finns en del återkommande spelare, men de verkade vara de som var sämst.

Hur mycket edge kan man egentligen ha i HU på nätet? Att vinna 8 av 10 känns lite högt för att vara möjligt i längden, men 2 av 3 tror jag det skulle gå att hålla. Är detta orimligt?

Kan säkert öka edgen lite till också. Ena förlusten berodde på att det var den sista turneringen jag spelade, och jag tappade allt spel. Den 2:a förlusten kom efter att jag hade reraisat efter floppen och fått en kraftfull all-in-höjning mot mig, men trodde att jag ledde med bottenparet, så jag synade, men fi satte sin 10-outare. (lite väl riskabelt, jag vet, men man måste ju spela på magkänslan, har man bäst så har man :-))

Annan detalj, vad är bankrullekravet på SnG HU?

Postad

hu sng e ganska klurigt. å ena sidan vill man vinna säkert, men om du inte dödar honom snabbt blir det mer o mer lotto med blindsen. som tur e är dem flesta hyffsat lättlästa och inte för kluriga i sitt spel.

det finns ingen bra svar på vilken nivå du ska köra, däremot har du bra läge o ta notes på alla du möter o ta reda på deras spelstil.

du ska ju inte bara spela bra själv, utan kunna spela bra mot en bra, dålig, aggresiv, passiv, fylleidiot osv.

inköp e svårgissat, men kanske 30st, får du ihop 50 kan du gå upp, tappar du till 20 kan du gå ner, du förstår själv. 4 torsk irad o lång paus el likn regler kan funka oxå.

hu kan man ha ett litet övertag. man vinner stabilt för att sedan tappa allt o istortsett busta. lira inte på tilten för den går lättare över styr hu .

kör på flera sidor då det kan vara halvtorka på hu motståndare på de lite högre nivåerna.

du bör väl vinna 60% för att övervinna raken plus dina tiltdagar. men tror nog du måste slakta på 100 dollar/euro nivåerna för att tjäna bra . tror du tjänar mer om du blir bra hu cashgamespelare, fast det e ruskigt påfrestande det oxå.

aja lycka till o utmana gärna mig om du ser mig på b2b

//rosen

Postad

glömde kanske säga det, antingen slaktar jag min motspelare hu el kliver snabbt om det blir mothugg på lite lägre nivå. har hänt att jättetorsken kommit, men men

om du spelar lite högre cashgame kan det bli riktigt lönsamt t.ex 5-10 nl, fast jag insåg när jag läste det igen att det är en lite hög nivå...

såg en grej på stars idag (inte lirat där på månader). de har 4 player hu sng.

det körs semi o final o vinnaren tar hem allt. ett sätt att komma undan raken ett steg om jag förstår det rätt.

52,5 med 4 spelare o vinnaren får 200. istället för att köra 50+2,5 o om man vinner gå up till 100+5. sparar du 5 dollar hursomhelst. har inte testat det som sagt själv, ingen aning m nivån på stars hu.

hu har en jävla bra potential då det e svårt o fuska hu samt att den bättre spelaren vinner i längden, men mot 2 proffs o 3 fiskar kan man bli saxad o allt möjligt skit kan hända. o kolla på de som vinner mest på nätet, mkt hu på dem (swesantas t.ex)

jag står i valet o kvalet om man ska inrikta sig mer på hu el turneringar, el cashgame el el el. ni känner säkert igen er.

//rosen

Postad

Du ska spela h2h på den nivå du känner dig bekväm!

Ett tag spelade jag bara h2h sit&go på pokerstars. Från nivån 10-200. Jag tycker nästan att $20 & $200 är de svåraste. $50 var den lättaste. Men visst fanns det vissa som kunde spela h2h.

Postad

har lirat lite på stars o var tvungen o skriva ngt.

strukturen är bra för att den bättre skall vinna med ganska lång o fin match (tar 30-60min), men det är inte riktigt bra för mig. vill vinna mkt pengar snabbt och 100+5 hu somm tar 60min o kräver nästan ens hela uppmärksamhet gör att (jag gissar) vinner kanske 20-30d i timmen om man spelare sitt a-game mot en lite sämre spelare. spela även fixed hi/lo mot någon som hade kanske 10% vinstchans mot mig, men jag tyckte ändå det vr för dåligt/tråkigt.

nu är jag lite bortskämd men det resultatet är för dåligt om man jämför 4-6 bord NL då man absolut kan tjäna mer än så.

hu på b2b ( o såkert på andra nätverk) ger en ngt snabbare match och det tror jag en bättre spelare tjänar på. lite högre swings men bättre timlön. är man lite gambler ska man nog inte lira stars som är mer av ett gnetande med ganska försiktiga spelare som tänker länge hela tiden.

testa inte dem lite högre hu på stars då rullen e liten där (vill vinna dollars, inte sätta in så mkt från början), men skulle tro att en del där är riktigt bra. (lirarerik spelar där för övrigt ni som tror ni kan spela mot honom o vinna enkelt)

slutsats, stars har mkt bra struktur för en värdig vinnare, men det e inte säkert det är den bästa timlönen

//rosen