Gå till innehåll

Poker i Luleå (LTU)?


beefcake

Recommended Posts

Finns det några intresserade av att köra studentvänliga (insatsmässigt) cashgames och små hemturneringar i Luleå (helst vid LTU campus)?

Kanske finns det redan gäng som kör, och vill ha förstärkning?

Vore skoj att köra lite live på en lämplig nivå... jag är själv rejält ny på detta med poker.

Jag har lite marker, piatnik-lekar och påbörjat pokerbord-projekt... :)

//Beefcake

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 63
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Som vanligt går det alltid en massa rykten ;) vet inte om Incogn syftar på den återkommande Westernfesten på LTU

 

Westernfesten hölls tidigare en gång om året o var typ en maskeradfest med en stor Texas turnering..minns jag inte helt var det säkert 60-70 pers förra gången och en fallskärmshoppning i förstapris. Nu jobbas det på att Pokerturneringen ska spelas en gång per termin och kanske bli med kontanta vinster istället..men dte är som vanligt bara rykten

 

Sedan är det mycket annat på gång, Pokerintresset i Luleå är enormt stort (undras om det har med alla kalla vintrar framför datorn och göra?) så jag skulle bli förvånad om det inte dras igång en seriösare satsning snart ;) synd bara att allt kommer igång när man lämnat staden *s*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Det har bildats en pokerförening (Luleå spelsällskap) som höll en NL-turnering på LTU den 29 oktober med 52 spelare.

 

Det kostade 150kr, varav 50kr är medlemskap i föreningen, om man reggar sig till framtida turneringar så kostar det 100kr. Av dessa 100 så är 70 till vinster och 30 till omkostnader för dealers / kortlekar / marker / lokal.

 

Formen senast var grundspel på tre bord i två heat, tre bästa på varje bord gick vidare. Spelet påbörjades kl 18.00 och var slut litet innan 02.00.

 

Om jag förstått allt rätt så kommer det vara en sån här turnering per månad (max 80 deltagare) och vinnarna går automatiskt vidare till semifinalen i pokerturneringen på Kåren (200 deltagare) som är i samband med westernfesten.

 

Tillfällig adress för föreningen är:

http://matrix.mh.luth.se/~henhol/poker/index

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså 30% i avgifter(omkostnader) är ju hutlöst dyrt....

 

Jupp, 30% är en stor del av det man spelar om. 30kr är däremot inte speciellt stor utgift för att få lira lite poker. Men så är jag inge vidare på money management heller.

 

Så för den som lirar mkt online så är det nog mer lönsamt o sitta hemma -- även om det nog inte är lika kul.

 

Förmodligen/förhoppningsvis är det inköpen av marker som drivit upp kostnaderna nu i början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta andra "föreningar" som tar ut avgift för spel brukar max ta 10-15% o det går ju runt för dem med marker, kortlekar m.m

 

finns en del andra spelföreningar här i luleå o de är givetvis gratis i avgift "då lagen förbjuder att arrangören tjänar på det mer än omkostnader" de får ju in till marker och kortlekar via medlemsavgiften som är en engångsavgift.

 

Luleå spelsällskap tar ju BÅDE en medlemsavgift på 50:- och dessutom 30% rakt av vid varje speltillfälle, det var det senare jag tyckte var hutlöst dyrt, och givetvis lönande för dem...vi talar om ca 50spelare de har...det är 2500:- i medlemsavgift och ytterliggare 1500:- vid varje speltillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant! Måste nog se till att vara med nästa omgång :)

 

Ska man anmäla dig, eller är det "försten dit"?

 

Anmälan och betalning i förväg var det iaf första gången, så kommer det nog bli fortsättningsvis oxå. Senast stod det folk i garderoben på Kåren tis, ons och tors när turneringen var fredag. På kvällen skickades det ut ett mail med lottning och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bikern

Vet du nå andra pokerklubbar i Luleå?

 

Har varit och spelat en turnering på Bergviken, tror det var 150kr buyin, gick snabbt att åka ut där minsann för mig - men spelade in insatsen på ett sidobord mot dom andra som åkte ut tidigt. Har dock ingen info om när det blir spel på det stället, råkade glida med som en kompis till en kompis...

 

Men visst, avgifterna är väldigt höga och borde minska rejält när väl alla investeringar är täckta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja finns en förening med mest gymnasieungdomar, de spelar ofta nästan varje vecka...oftast 100:- De är rätt många mellan 30-50 personer.

 

De är seriösa med utrustning och sköter Live-turneringen väldigt bra.

 

http://www.cqr.nu/mcc/

 

Jag vet inte om jag håller med om att de verkar särskilt seriösa när de skriver: "MCC kommer att ta ca 200-500 kr av prispotten för att kunna finansiera inköpet av dom nya markerna."

Sen verkar det lite oklart med reglerna, verkar inte riktigt som de kollat upp dem ordentligt i förhand.

Notera dock att jag inte medverkat på någon av deras turneringar, så jag ska inte säga så mkt gissar jag... :)

 

Jag skulle gärna lägga in pengar i en förening (läs medlemsavgift) till inköp av marker och materiel, men jag vill mena att man tydligt bör säga hur mkt av inköpet man tar i avgift, och hur mkt som går till prispotten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din kritik är obefogad......själv är jag älds av dem som nånsin vart där med mina 26 år, men visst endel saknar lite regel kunskaper med mer....men inget problem andra där som kan!

 

Vad gäller oklarheter så finns inga, än så länge har de inte tagit ut en enda krona till grejer!! vilket är shysst.

 

Nu till lördag kommer de INTE ta nått heller....däremot kommer de ta en 20kr av de 100:- re-buys som blir för att bekosta de nya markerna(500st) 1100st totalt....

 

De håller ned kostnaderna helt enkelt, och kan ärligt säga att finns inga omkostnader i världen som befogar Luleå Spelsällskaps avgifter på 50:- medlem + 30% per turnering...det är ca 1500:- per turnering!!! det är ca 3-4ggr mer än vad de behöver...d.v.s ca 75% vinst för deras del, vilket för öbrigt är strängt olagligt OCH omoraliskt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får för mig att du missuppfattade mig lite där, jag menade inte att påstå att någon av de föreningar som finns är bättre än någon annan (jag får återkomma om det när jag har tillräcklig erfarenhet av de båda i så fall).

 

Det jag menade var att det i mina ögon verkade oseriöst att säga att man kommer att ta ut en mer eller mindre ospecefierad summa pengar till omkostnader, istället för att t.ex. säga att man tar t.ex. 100+20 i inköp eller helt enkelt ta ut en tillräckligt stor medlemsavgift för att täcka omkostnaderna (det senare borde också se bättre ut mot "lagens långa arm").

 

Vad gäller oklarheter så finns inga, än så länge har de inte tagit ut en enda krona till grejer!! vilket är shysst.

Det om något låter väl som en oklarhet då det klart och tydligt på hemsidan stod att det skulle tas ut en avgift? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Jag har spelat cqr tuneringar tyckt det har funkat bra! har tyvär inte spelat era tuneringar på LTU men skulle gärna vilja!, vi är några kompisar som brukar lira men vi kommer max upp i 10 då nästan så de skulle vara skoj med en lite större.., känner killen som håller i cqr.nu/mcc tuneringarna de rätt bra men tror att han har blivit lite less på att hålla i de! Och det med reglerna har aldrig varit något problem,..

 

. så nu undrar jag om de är någon annan klubb som har några större tuneringar som de hade. (20-50)pers..

 

jag kom tyvär inte in på din(http://matrix.mh.luth.se/~henhol/poker/index) hemsida så jag vet inte om ni slutat spela med eran förening ni med eller hur de är?...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...