parre Postad 15 September , 2005 Rapport Postad 15 September , 2005 NLT, 5/10 i blinds. Relevanta stackar: Jag: 3000 Fi1: 3000 Fi2: 3000 Jag - Har spelat lösaggro men solid poker. Har aningen maniacimage, vunnit en fin pott där jag satte färg på turn och fick betalt av set hela vägen. Fi1 - Tight nutpeddler. Spelat max 1 hand/varv utanför mörkarna, då alltid med höjning/reraise. Fick betalt av en tomte med tvåpar när han höll toppset och degen åkte in. Fi2 - Trixig jävel. Kan höja både med ingenting, nötter och allting däremellan. Gillar att överbeta. Preflop: Fi1 höjer till 40 UTG. Fi2 synar på CO. Jag synar på knappen med QdTd. SB blixtfoldar. BB steker lite och säger att han knappt kan dra ut en enda hand och foldar. Fi1: AK/AA/KK/QQ/AQ. Fi2: Väldigt bred handrange. Pott: 135 Flop: J K 7 Fi1 betar 100. Fi2 slår om till 500 totalt. Hans mest troliga händer: färgdrag (behöver dock ej vara nötfärgdrag...), tvåpar, set, bluff, i den ordningen. Nu får jag problem. Straightflushdrag är i och för sig roligt, men stackarna är djupa. Fi1 skulle nog inte beta missad AQ, däremot AK/AA/KK/QQ. Mot ett omslag skulle Fi1 folda allt utom KK, tror jag. Jag? Potten är nu 735. Jag har 2460 kvar att beta... Om jag höjer - hur ska jag agera mot allin från 1) båda 2) Fi1 men ej Fi2 3) bara Fi2. Om jag synar - hur ska jag agera ifall någon slår om? Hur ska jag agera på blank turn? Om jag foldar - fold finns inte. Eller? EDIT - är måntro allin ett bra spel? Citera
Hjort Postad 15 September , 2005 Rapport Postad 15 September , 2005 All-in eller fold. Om du synar så är ju potten 1235 med 1960 kvar att beta. Känns ju tämeligen onödigt att låta de pengarna ligga kvar till turnspelet när du kan gå från favorit till underdog. Citera
PaisanoDay Postad 16 September , 2005 Rapport Postad 16 September , 2005 Hej Känns som fold där tycker jag. Du har mycket outs, typ 16-17 och har typ coinflip på att träffa om du kör hela vägen. Frågan är om du vill riska hela stacken för detta. En variant kan vara call och avvakta turn, men vad säger att fi1 inte går allin om han har settet i kungar eller knektar som du tror? vad gör du då? Jag tror chansen att sätta kåk från turn med set är närmare 30% så det är inte speciellt kul heller även om du träffar färgen.. Håller annars med Hjort all-in eller fold, jag hade foldat och vänta på ett bättre läge. Citera
ades_va Postad 16 September , 2005 Rapport Postad 16 September , 2005 All-in eller fold, jag hade nog valt all-in ;D - En sak som verkar mysko, du säger att Fi1 höjer ~1 gång/varv. Borde inte detta sätta honom på en bra mkt bredare HD än den du skrev? Citera
x31xx Postad 16 September , 2005 Rapport Postad 16 September , 2005 Hej Känns som fold där tycker jag. Du har mycket outs, typ 16-17 och har typ coinflip på att träffa om du kör hela vägen. Frågan är om du vill riska hela stacken för detta. En variant kan vara call och avvakta turn, men vad säger att fi1 inte går allin om han har settet i kungar eller knektar som du tror? vad gör du då? Jag tror chansen att sätta kåk från turn med set är närmare 30% så det är inte speciellt kul heller även om du träffar färgen.. Håller annars med Hjort all-in eller fold, jag hade foldat och vänta på ett bättre läge. Alltså, om man har "typ 16-17" outs så måste man gå allin. Problemet är att man inte vet hur många outs man har. I värsta fall har man 4. Citera
Timmi Postad 16 September , 2005 Rapport Postad 16 September , 2005 spelade ni på 3 personer? svårt att se hur många som sitter vid bordet, jag hade tryckt i allafall (btw du har ju inget färgstegdrag du har färg - steg drag) hoppas det gick bra Citera
Recommended Posts