Gå till innehåll

ARTIKEL: Statlig poker får åldersgräns


baller

Recommended Posts

http://www.ltz.se/artikel_standard.php?id=262248&avdelning_1=101&avdelning_2=0

 

- Det kan andla om en budget eller tidsbegränsat spelande. Eller att man blir påmind om hur mycket man spelat bort.

 

Andreas Jansson håller med om att en statlig pokersajt skulle kunna locka personer som inte spelat poker tidigare. Men ambitionen är att locka över spelare från de utländska sajterna.

 

Haha, en funktion som påminner en hur mycket man har förlorat, "en omvänd congratulations" (som gdaily sa). Haha, ännu en tiltruta som man inte kan stänga av... Undrar hur många av deras andra spel som har den typ av funktion, jag gissar på ingen. :lol::lol::lol:

 

"locka över spelare bla bla" troligt mannen, troligt.. hahaha..

 

Starta en sajt med Svarte Petter istället, det skulle vara mycket roligare...

 

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Djupt, djupt inne tror jag faktiskt att Andreas Jansson skäms över sina uttalanden på samma sätt som jag är övertygad att Bo Ringholm gör. Fast det är klart. Alternativet är ju att de är extremt okunniga. Det är förmodligen mycket troligare. Jag kör på det istället!

 

SS är ju faktiskt väldigt, väldigt söta i sitt resonemang. "Ujuj, lille pelle, Nu har du spelat bort $20. Passa dig!"...

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker ni har fel inställning till displayen, det borde vara något sånt här istället:

 

Dealer: Du har nu förlorat tillräckligt mycket pengar för en pizza.

Dealar: Du har nu förlorat ett helt studiebidrag.

Dealer: Du har nu förlorat två genomsnittliga månadslöner.

Dealer: Snyggt apskalle, du tiltade just bort en ny Volvo.

 

På det viset så får man lite mer relation till pengars värde. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol::lol:

 

Vad tror ni om chanserna att dem kommer locka med lite trevliga sign on bonusar osv? noll?

 

Nja, man får ju 25 kr alldeles gratis om man signar ett spelkort (stöd pokerseminariet på http://www.pokerseminarium.org ) så man kanske kan få det även där på pokern - Signa hos oss så får du både small och big blind - alldeles gratis. Och dessutom en trisslott!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså egentligen tycker jag inte några av SS's idéer är så dåliga som folk här säger.

 

Att ha en spelbudget man själv sätter i början av månaden skulle ju t.ex. vara vettigt, när du gör din insättning fyller du i t.ex. Maxinsättning Oktober 3000, så kan du inte sätta in mer deg ifall du nu skulle råka gula. Samma sak med påminnelserna, är man på tilt kan det kanske hjälpa en att inse att man borde sluta för dagen när det ploppar upp en ruta i stil med "Du har nyss förlorat 3 inköp i rad, är du säker på att du verkligen ska spela mer just nu?".

 

Däremot så kommer väl SS inte att implementera dessa funktioner på ett vettigt sätt, utan det kommer väl vara nått i stil med "Enligt skatteverket.se har du en taxerad årsinkomst på X, vilket ger Y kr i månaden. Vi anser att du inte ska spela för mer än 3% av Y, alltså får du sätta in 24.50 kr" samt varningsrutor varannan hand som du inte hinner klicka bort tillräckligt snabbt så att dina AA foldas.

 

Skulle däremot vara kul och veta lite mer om limits och spelformer. Skulle i alla fall vara skönt att lira på en sajt som har SEK som valuta.

 

Men att spelare skulle saknas? Aldrig. Pokerlanseringen lär föregås av en sällan skådad massmedial hjärntvättningskampanj...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak med påminnelserna, är man på tilt kan det kanske hjälpa en att inse att man borde sluta för dagen när det ploppar upp en ruta i stil med "Du har nyss förlorat 3 inköp i rad, är du säker på att du verkligen ska spela mer just nu?".

Handen på hjärtat parre. Du sitter framför datorn, full som fan och är slaskar som aldrig förr. Råkar gå ett par inköp back, men än sen då, du drog ju in 2k på Klubben häromdan. Ett meddelande dyker upp som varnar dig för att du har förlorat X antal kronor... Säger du då:

 

Jamenjust det. Äsch, kanske dax att lägga ner nu. Fyllan påverkar mig nog lite negativt dessutom. Sicken tur att SS har denna fina funktion

 

eller

 

BWAAAAAAARGH!!!!! Die SS, diiiiiiieeeeeee!!!! Hindra mig från att spela va??!!! Jag ska banne mig visa vem som är knuuuuugen!!!

 

Tror nog på det senare jag ;)

 

F.ö ska det faktiskt bli lite intressant att se SS upplägg. Om inte annat så lär väl ector få lite gratismaterial...

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

parre skrev:

BWAAAAAAARGH!!!!! Die SS, diiiiiiieeeeeee!!!! Hindra mig från att spela va??!!! Jag ska banne mig visa vem som är knuuuuugen!!!

 

 

Tror nog på det senare jag

 

Fan sant. Skulle nog till och med kunna resultera i sönderslagen dator vilket är mer illa än ett par inköp back :)

 

Undrar om SS skulle återbetala ens dator?

 

"Till Svenska Spel.

 

Igår natt, runt klockan fem (minns ej exakt klockslag för att jag var kraftigt berusad) satte jag mig vid datorn för att spela lite poker. Eftersom jag var jättefull så förde jag över hela lönen till mitt pokerkonto, samt lånade 10 000 till så att jag skulle ha en buffert. Jag satte mig med halva lönen vid ett bord. Jag fick för mig att motståndaren var svag, så jag gick all-in och fick syn av triss i kungar.

 

Då poppar en ruta upp som påminner mig hur mycket jag förlroade. I ren frustration slog jag således sönder min dator och mitt sovrum. När jag sedan slängde ut datorn genom fönstret träffade jag en oskyldig förbipasserande.

 

Då jag anser att Svenska Spel är ansvariga för mitt handlande kräver jag härmed att Svenska Spel

 

- Bekostar mina rättegångskostnader och eventuellt skadestånd;

- Bekostar ny dator;

- Bekostar spelförlusterna;

- Bekostar utebliven inkomst av tjänst på grund av väntat fängelsestraff.

 

Med vänlig hälsning,

 

Parre"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://di.se/Index/Nyheter/2005/09/15/156846.htm?src=xlink

 

"Vår vinst bör ha varit nästan lika stor som spelarnas under de här åren. Kanske någon miljard mindre", gissar Fredrik Lundgren.

 

Yay, var går jag om jag vill spela på ett spel där jag förlorar 50% av pengarna innan jag har hunnit ur butiken? - Jasså, ni har poker också. Intressant, fast 50% i rake låter mycke. Är det ålderskontroll, jamen dåså. Deal me in... :x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...