Gå till innehåll

Vad göra under en session?


speedi_

Recommended Posts

Skulle vara roligt att veta vad ni pokerspelare gör samtidigt som ni spelar under en session. Alltså lyssnar ni på musik? Skriver på msn? Pillar med marker? Surfar porr? Ja vad gör just du? ;)

Skulle va kul att ta del av vad du pysslar med, kanske även man testa det själv om det är bra/dåligt. Tips?

//Robban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PF.nu är alltid i bakrunden när jag spelar!

Lirar också 2 bord men blir lätt rastlös emellan åt, så försöker komma på något bra att göra mellan händerna för att inte tappa koncentrationen.

Har inte kapacitet för fler bord känner jag så nått måste jag komma på.

Frågan är vad :?

//Robban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelas det live lyssnar jag alltid på musik medans jag bektraktar mina motståndare och hur de spelar. Detta för att jag tycker att jag koncentrerar mig bättre.

 

När jag spelar på nätet är oftast TVn igång i bakgrunden så jag lyssnar på ngt. Kan inte spela då det är helt tyst, varken live eller på nätet. Det sabbar min koncentration konstigt nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade lånat pekskärm via jobbet som jag ställde på vardagsrumsbordet (tunn TFTskärm). Så då kunde jag sitta och titta på tv och samtidigt spela poker genom att bara klicka med fingrarna på monitorn. Funkade hur bra som helst. Kändes som att ha en stor fjärrkontroll man kunde spela poker på. Men sen när jag var tvungen att lämna igen skärmen så köpte jag ett tvkort så jag alltid kan sitta och titta på tv. Första gången jag testade att spela med tvkortet så kom jag 5a av 800 pers i multiturnering. Hade säkert inget med tvkortet att göra, men det kändes lättare att sitta där de tre timmarna det tog att ta sig så långt.

 

Annars är mitt allra bästa tips att hitta en pokerintresserad charmig och vacker flicka att prata med på MSN som även tittar på det bord man lirar på (man kan spetsa till det genom att dela ut pokerfönstret via msn så hon får se korten). Dels flyger tiden fram och dels så spelar man sitt allra bästa pokerspel för man vill ju inte göra bort sig för flickan i fråga. Och vill man ha extra motivation kan man alltid höjja insatserna genom att föreslå "om jag vinner den här turneringen så vill jag ha en kyss av dig". Och om nu myten "tur i kärlek, otur i spel" stämmer så kommer man ju vinna på ett eller annat sätt hur man än gör. Det svåra är dock att hitta en pokerintresserad flicka.

 

Leffe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...