Gå till innehåll

FLT - QQ mot överkort och färgdrag, version 2


morberg

Recommended Posts

Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 5 handed) converter

 

Detta händer vid samma bord som den andra handen med QQ mot överkort och färgdrag.

 

Preflop: morberg is MP with Qd, Qs.

UTG raises, morberg 3-bets, 3 folds, UTG calls.

 

Standard.

 

Flop: (7.33 SB) 5c, Jc, 5s (2 players)

UTG checks, morberg bets, UTG raises, morberg 3-bets, UTG calls.

 

Inte heller så konstigt.

 

Turn: (6.66 BB) Kd (2 players)

UTG checks, morberg checks.

 

Men här får jag samma weak-vibbar som i andra handen och blir rädd för en K hos fi. Check bakom då jag vill ta handen till showdown billigt.

 

River: (6.66 BB) 4c (2 players)

UTG bets, morberg calls.

 

Och synar ner igen.

 

Final Pot: 8.66 BB

 

Jag är lika lost här som i andra QQ-handen. Vad tusan håller jag på med egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle beta turn och checka river. Om han raisar turn har du ett nytt beslut att fatta, som jag skulle säga är helt beroende av motståndarens tendenser. Är han beredd att raisa som bluff på turn? Om inte så borde hans raise på turn betyda en enkel fold för dig. Jag gillar själv att beta turn och sedan checka rivern när jag är osäker var jag är i handen. Vad sägs om detta resonemang?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag håller med. Så spelar nog de flesta. Jag också. Men jag tror Morberg skrev att han var ny på bordet. (I den andra tråden). Och då kanske det är smart att försöka undvika ett jobbigt beslut på turn.

 

Stämmer bra, jag har inte någon read på fi. Annars håller jag med om att det vore en enkel fold på en turn-CR från passiv motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att checka turn känns väldigt fel för mig. Finns ju antagligen en massa händer som UTG kan check-raisa floppen med som inte innerhållen en kung och som du har slagna.

 

Betta turn och lägg dig mog en höjning (utan read på killen då) skulle jag säga.

 

Som du spelar nu måste du syna river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...