morberg Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 Party Poker 3/6 Hold'em (6 max, 5 handed) converter Drömmotstånd. Löst och ledigt. Passivt. Synvilligt. Preflop: morberg is Button with Qc, Qs. UTG raises, 1 fold, morberg 3-bets, 1 fold, BB caps, UTG calls, morberg calls. Dumdida, inget konstigt här. Flop: (12.33 SB) 2s, Ad, 8d (3 players) BB checks, UTG bets, morberg raises, BB calls, UTG calls. Att lägga ner känns dumt. Syn känns nästan ännu värre. Jag höjer och ingen svarar. Turn: (9.16 BB) Jh (3 players) BB checks, UTG checks, morberg checks. Men vad i hela världen gör jag här? Jo, jag är rädd för dåliga ess (Ax) men vill gärna visa upp min hand. Alltså checkar jag bakom... River: (9.16 BB) 4s (3 players) BB bets, UTG calls, morberg calls. ...och synar ner. Final Pot: 12.16 BB Det känns som duktigt dåligt spel från min sida här, men vad göra och varför? Bet-fold på turn? Bet på turn och syn på river? Jag vet inte riktigt. Citera
morberg Postad 13 September , 2005 Författare Rapport Postad 13 September , 2005 ta bort - blir separat tråd Citera
Jessica Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 rätt att checka turn där imo. Då kanske du kan inducera en bluff från någon av fi eller rent av enligt dem valuebet med 99/TT. Raisa river folda mot 3-bet? Citera
Sactodian Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 Beta turn/checka river... du får ändå inga A att lägga sig... om någon raisar eller betar river fold Citera
morberg Postad 14 September , 2005 Författare Rapport Postad 14 September , 2005 Beta turn/checka river... du får ändå inga A att lägga sig... om någon raisar eller betar river fold Men då får jag inte visa upp min hand och det kostar lika mycket som i min variant. Vad vinner jag då på att betta turn? Citera
Gyre Postad 14 September , 2005 Rapport Postad 14 September , 2005 Jobbig hand, tycker det är ok att spela så här. Eftersom du säger att motstånder är passivt skulle det kanske funka att betta turn och checka ner river om möjligt. Blir du höjd på turn bör det ju vara en ganska enkel fold? Kommer färgen på river och nån betar in i dig så är det nog fold, inte många händer som du slår och tveksamt om de bluffar i det läget mot två motståndare. Citera
Sactodian Postad 14 September , 2005 Rapport Postad 14 September , 2005 Beta turn/checka river... du får ändå inga A att lägga sig... om någon raisar eller betar river fold Men då får jag inte visa upp min hand och det kostar lika mycket som i min variant. Vad vinner jag då på att betta turn? Du kan vinna potten direkt på turn. Det kan du inte med ditt förslag. Redan där går du mer plus på mitt förslag jämfört med ditt... Folk utan A får svårt att calla... Och om du checkar river får du ändå visa upp din hand (om du vill) Citera
morberg Postad 14 September , 2005 Författare Rapport Postad 14 September , 2005 Du kan vinna potten direkt på turn. Det kan du inte med ditt förslag. Men du vinner bara mot sämre händer, du säger själv att A inte lägger sig. De sämre händerna vinner du mot även på river. Eller vill du bli av med folk som har en ensam K på hand? Citera
Recommended Posts