Gå till innehåll

Hur stor skillnad gör två kontra fyra bord?


ji-_-ge

Recommended Posts

Lirar SnG och har för det mesta spelat 4 st bord. Efter en liten badstreak så provade jag 2 st bord. Kännde direkt att man kan kontrolera sitt spel mycket bättre. Lira mer på possition och få in mer händer i spel som man inte skulle lira annars, som SC t.ex.

 

Så jag undrar hur nu känner det, tycker ni det är stor skillnad på 2 eller 4 bord?

Man kanske får bättre spel med 2 bord, men överväger det att man har 2 bord mer att vinna(förlora) pengar på när man lirar 4 bord?

 

Antar att det beror på vilken nivå man lirar på också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lite grand som att spela bingo. Om du är nybörjare tjänar du ingenting på att spela på fler bord. Det handlar om rutin. Du blir stressad och tvingas ta beslut som är illa välgrundande.

 

Jag vill gärna jämföra det hela med när jag och min mor åker på bingo. Hon kan spela 8 stycken bräden samtidigt, medans jag har fullt sjå med att hinna med 2.

 

//magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att svara på faktiskt... men det kan vara värt att gå med med såna ibland... du kan dels få ut personer och dels få en fet stack att utnyttja senare i spelet. Men rent chipmässigt är det nog inte det. Ofta kan du också vinna potterna på enbart position senare.

 

Sen har det ju mkt att göra med image också. Du vill inte slaska tidigt för att folk ska uppfatta dig som lös.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lira SC i SnG måste väl vara enormt -ev när det knappast är någon som har djupa stackar?

Beror ju på var och hur du gör det, men primärt lirar du ju inte de händerna för att träffa och vinna en stor pott. Du spelar dem för att motståndaren inte ska träffa och vinna en hyffsad pott. Gångerna du faktiskt får något bra är mer bonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...