Bjorn_ Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 Funderade på en sak igår kväll vad gäller den image man strävar efter och vill ha vid pokerbordet. Min känsla är att i FL så har man egentligen väldigt sällan något emot att fi foldar postflop. Eller i alla fall så överväger sådana händer där man föredrar en fold. Tycker mig också märka att jag spelar en hel del av mina starka händer på ett sätt som isolerat inte är det bästa sättet att få in mest pengar i potten för att därigenom bereda väg för att tjäna pengar på svagare händer. Exempel: På de bord jag spelar finns det en hel del spelare som efter att ha openraisat preflop foldar för mycket om BB bettar in i dem på floppen. (Detta är för övrigt en STOR läcka, om någon av er foldar mer en ytterst i undantagsfall här så sluta med det.) Därav följer att synar man en raise från BB och hamnar heads-up finns det många bra semibluffmöjligheter. Lyckas semibluffen brukar jag alldrig visa upp handen. En följd av detta är dock att jag rimligtvis också måste betta mina starka händer här, även om en checkraise skulle ge aningen högre EV för just den handen. Uppfattningen jag fått att i NL är det huvudsakligen tvärt om, man modifierar i viss mån hur man spelar slasket och visar gärna upp en lyckad bluff för att senare få bra betalt på sina monster. Håller ni med om detta? /Bjorn Citera
Hjort Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 Det är ju den stereotypa bilden iallafall, men i shortstack NL så blir det ju som fixlimit igen. Citera
Recommended Posts