Fadeh Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 Sitter och lirar H2H mot en svag spelare som inte laddat på full stack. Vunnit några hundra av han även om han de sista händerna dragit ut mig några gånger. Detta är inte den största potten men däremot en intressant i mitt tycke. nl 2/4$ Fadeh 820$ (button) Fi 260$ Fadeh is dealt [10 5 ] Fadeh calls 2$ Fi raises 4$ - Han höjer utan position alla ess här. Fadeh calls 4$ Pot 16$ Flop [K Q 3 ] Fi bets 14$ - Han har checkat en del gånger när han höjt och när jag då bettat har han höjt mig. Han har även bettat och när jag då synat har han tagit det lugnt resten av potten. Fadeh calls 14$ - Så jag väljer bluffsynen Pot 44$ Turn [10 ] Fi checks - Här har han antingen ingenting eller en riktigt bra hand Fadeh checks - Har ingen lust att bli höjd ut ur potten. är ganska säker på att han skulle höja mitt bet med en knekt. Och då jag tror han har Ax så borde jag leda. Pot 44$ River [5 ] Fi bets 33$ - Då kom hans väntade bet. Men vad ska jag göra här? Motståndaren är kapabel till att bluffa med hela stacken om så krävs. Han vet också att jag bluffat honom många gånger innan i spelet. Och han kommer syna en höjning om han har en dam eller kung tror jag. (Om han då inte höjer tillbaka) Aja, vad tycker ni jag bör göra och varför? Citera
Timmi Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 jag hade synat, tror han satte stegen på turn med AJ, bara att betala av, det finns många händer som slår dig här Citera
Fadeh Postad 13 September , 2005 Författare Rapport Postad 13 September , 2005 Vi hade slaskat rätt rejält innan. Om nu inte det framgick. Så att anta att motståndaren har AJ kan jag absolut inte. Citera
Hjort Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 Minst syn är ju självklart, det jag tänker på är att du säger att hans turnsyn betyder monster eller noll. Känns ju som monstergränsen inte kan gå mycket lägre än högsta paret så under de premisserna känns det ju svårt att ta value på rivern. Citera
Trolldeg Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 Brädan är farlig och det känns inte som det finns något värde på att slå om. Så därför känns det onödigt att göra en bra hand till en bluff. Jag synar. Citera
Recommended Posts