sacer Postad 12 September , 2005 Rapport Postad 12 September , 2005 Sätter mig ner för att tare lite lugnt på ett vanligt 0.5/1 bord. Har inge speciell read på snubben då jag nästan precis hade satt mig innan denna hand utspelades: Players: speakhorse (EUR 104,45 in seat 2) Trucks (EUR 84,07 in seat 3) sacer (EUR 109,95 in seat 4) milion (EUR 164,55 in seat 5) Karamazov (EUR 169,50 in seat 6) Dealer: Trucks Small Blind: sacer (0,50) Big Blind: milion (1,00) sacer was dealt: Kh - Kd Karamazov Raise (4,00) speakhorse Fold Trucks Fold sacer Raise (6,50) -- ( Drar en vanlig reraise tillbaka ) milion Call (6,00) Karamazov Call (3,00) Flop 2s - 8c - 8h -- ( Känns relativt ofarlig.. tror inte någon sitter på en 8a, drar ett knappt potbet ) sacer Bet (17,00) milion Call (17,00) -- (jaha? blir rädd för AA efter hans flatcall PF men tror mer på QQ/JJ) Karamazov Fold Turn 2s - 8c - 8h - Th sacer Bet (25,00) -- ( För svagt bet? Check = meningslöst? ) milion Raise (50,00) sacer Call (25,00) -- ( Ok? Syn? Fold? Eller ska jag trycka? ) River 2s - 8c - 8h - Th - 3s sacer Check milion Bet (35,00) sacer Call (35,00) -- ( Vet inte var jag står nu men hoppas på det bästa.. ) Ge gärna synpunkter på mitt spel och vad ni själva hade gjort i denna situation. Citera
rickie Postad 12 September , 2005 Rapport Postad 12 September , 2005 Till o börja med så skulle jag höjjt mer preflop. Såg ut som en väldigt liten raise. Killen som synar för o sen raisa på turn borde ha fattat att du har AA/KK. Så att han inte har dig slagen där känns otroligt, floppen var ju fri från drag dessutom. Citera
abris Postad 12 September , 2005 Rapport Postad 12 September , 2005 jag skulle nog ha reraisat lite mer preflop, typ till 11-12. potbetet är väl inte så mycket att säga om. bettet på turn är väl ok också även om du kanske kunde satsat lite mer. ja du har så mycket pengar satsade i potten och det är lika bra att trycka på hans reraise på turn. Citera
Hjort Postad 12 September , 2005 Rapport Postad 12 September , 2005 sacer Raise (6,50) -- ( Drar en vanlig reraise tillbaka ) Det där tycker jag inte är någon särskilt bra idé, han kan begränsa antalet möjliga händer för dig enormt mycket för en billig peng om du inte gör den där manövern ofta. Du offrar mao väldigt mycket information för väldigt lite pengar. Citera
sacer Postad 12 September , 2005 Författare Rapport Postad 12 September , 2005 sacer Raise (6,50) -- ( Drar en vanlig reraise tillbaka ) Det där tycker jag inte är någon särskilt bra idé, han kan begränsa antalet möjliga händer för dig enormt mycket för en billig peng om du inte gör den där manövern ofta. Du offrar mao väldigt mycket information för väldigt lite pengar. Några händer innan plockade jag AA, UTG slänger in €4 jag höjjer till €12 han foldar utan att ens tänka över saken. AKs på knappen några händer tidigare, kontrahöjjde en annan kille, fold från hans sida. Bordet verkade lite tight. Ville inte att samma sak skulle hända igen. Jag hade som sagt ingen read på milion, men bordet i största allmänhet verkade ganska tight. Hjort; Även om det var en raise, samt en reraise, vad gör man då med TT på den floppen? Personligen skulle jag inse ganska snabbt att jag hade ett överpar, JJ-AA mot mig, skulle inte du..? Så jag förstår inte riktigt hans syn på flop. Citera
abris Postad 12 September , 2005 Rapport Postad 12 September , 2005 "Några händer innan plockade jag AA, UTG slänger in €4 jag höjjer till €12 han foldar utan att ens tänka över saken. AKs på knappen några händer tidigare, kontrahöjjde en annan kille, fold från hans sida. Bordet verkade lite tight. Ville inte att samma sak skulle hända igen." men hallå lyssna på dig själv. du har nyligen kontrahöjt med både AA och AK och inte fått syn. du har nu turen att plocka upp KK. är dom mer benägna att calla den tredje gången tror du? i NL holdem med djupa stackar får man inte vara rädd för att inte få action med sina fina händer, gäller att sätta ordentlig press med sina fina (och inte så fina händer). att spela kk så långsamt är extremt farligt eftersom dom callar med nästan vilken hand som helst och får fin fina odds för att busta din stack med t.ex set, två par, triss mm. hellre då att vinna en uncontested pot än att ge dom sjukt bra odds. Citera
Recommended Posts