Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag lovade mig själv första gången jag såg att folk skrev dagböcker här på PF.NU att aldrig falla i träsket. Som ni förstår gick det mindre bra, och nu sitter jag här i behov av feedback, tips mm.

Varken ni läsare eller jag författare är nog så sugna på att höra mitt livs historia samt varenda poker anekdot jag besitter. Så jag ska göra det hela så simpelt som möjligt.

Annledningen till att jag skriver här är för att jag efter stora framgångar på poker fronten nu inte har någon som helst motivation kvar och att pengar inte betyder lika mycket.

Snabb fakta:

Ålder: 22

Spelat poker i: 2 år.

Familj: Sambo.

Gått gul:Ja två gånger.

Inspelade pengar i nuläget: 500 000 kr

Nickname: XXX

Spelsida: XXX

Senaste tiden har jag förlorat i runda slängar 170 000 kr på lite olika siter men som ni ser ligger jag fortfarande +. Problemet är att jag inte spelar med någon som helst bankrulle utan sätter in lite pengar varstans och spelar med full buyin. Oftast brukar det blir 20/40, 25/50. Jag är medveten om att detta inte håller i längden och det är anledningen till starten av min alldeles egna dagbok.

Dem flesta av er har nog läst ”-_- från 25/50 till 0.25/0.5, vägen tillbaka?” och min situation är väldigt snarlik. Skillnaden är att jag varken orkar eller har tålamod att sitta och gneta 0.10/0.20 utan jag sätter in 6000$ direkt och spelar 1/2$ Texas No Limmit. Ibland kan det även bli lite Omaha som jag känner mig lagom säker på.

Lite om min spelstil då, jag är lite halv slaskig men inte aggressiv. Svårt att beskriva men jag kan säga så mycket som att jag spelar 2 shorthanded bord samtidigt ibland fler…

I nuläget jobbar jag till klockan 4 på dagen och spelar sedan allt ifrån 1 till 5 timmar efter jobbet. Förmodligen kommer jag att sluta jobba inom några månader beroende på resultat och vad de gamla rävarna (gdaily, hjort mm) har för råd att ge mig.

Den 13 september kommer hela äventyret att börja och jag hoppas att jag kan bidra med lite glädje i denna tunga årstid.

BR Start: 6000$

Hoppas ni får en intressant läsning och det finns säkert tusen saker jag glömt berätta om mig själv så börja frågandet samt skällandet :D

* Lite RP - QoS *

Postad
Om du inte är aggressiv är det väl något du borde bättra på och aggra till dig lite granna? :)

Absolut... Finns många lägen man utan tvekan skulle kunna vara mer aggressiv... kommer komma lite händer imorgon där jag eventuellt kommer vara för feg :) tveka inte att hugga då!

Postad

Om du vill ha lite uppmuntran så kan jag säga att du är i ett läge som många av oss tragglande lowstakes spelare önskar att vi vore. Med 500kkr i vinst kan man vara säker på att man är en bra spelare och att man kommer kunna ägna sig åt poker ett bra tag om man så vill.

Om pengajagandet inte lockar längre, så kanske du får hitta en annan målsättning? Jag brukar sikta på att spela så perfekt poker som möjligt (vilket naturligtvis är långt ifrån vad jag gör, men iaf)

Lycka till

Postad
Om du vill ha lite uppmuntran så kan jag säga att du är i ett läge som många av oss tragglande lowstakes spelare önskar att vi vore. Med 500kkr i vinst kan man vara säker på att man är en bra spelare och att man kommer kunna ägna sig åt poker ett bra tag om man så vill.

Om pengajagandet inte lockar längre, så kanske du får hitta en annan målsättning? Jag brukar sikta på att spela så perfekt poker som möjligt (vilket naturligtvis är långt ifrån vad jag gör, men iaf)

Lycka till

Det är alltid uppmuntrande att höra sånt, tack! Visst vet jag att jag är en bra spelare men samtidigt är jag medveten om att jag inte är så smart..

Jag tar för stora risker helt klart när jag skulle kunna leva på pokern genom att bara spela solid poker på medel nivåerna. Jag hoppas att jag genom att skriva här ska ge mig den spark i röven jag behöver. För självdisciplin är något jag verkligen inte besitter.

:club::diamond::heart::spade:

Dag 1

Första dagen då... Som vanligt när man startar något nytt har man flyt i början och även i detta fall. Ligger ganska mycket + redan efter att ha fått rätt kort.

Här är lite HHs, inte speciellt spänande..

1/2$ 6 seats

Unknown: 250$ A :heart: A :diamond:

XXXX: 200$

> Unknown raised for $8

> XXXX raised for $32

> Unknown raised for $100

> XXXX went all-in for $166.20

> Unknown called for $91.20

> Dealing the Flop 5 :club: 2 :heart: 2 :club:

> Dealing the turn 7 :diamond:

> Dealing the river 2 :spade:

> XXXX shows a Full House, Deuces full of Queens Q :club: Q :heart:

> Unknown wins $398.40 with a Full House, Deuces full of Aces

---------

1/2$ 6 seats

Unknown: 500$ Q :club: Q :diamond:

XXXX: 120$

> XXXX raised for $4

> Unknown raised for $16

> X folded

> Xfolded

> X folded

> X folded

> XXXX called for $12

> Dealing the Flop 4 :club: 9 :heart: 7 :club:

> XXXX checked

> Unknown bet for $25

> XXXX went all-in for $54.20

> Unknown called for $29.20

> Dealing the turn Q :spade:

> Dealing the river 8 :spade:

> XXXX shows One Pair, Nines

(K :club: 9 :diamond:)

> Unknown wins $200.40 with Three of a Kind, Queens

Har haft problem med hand history som vanligt och ge mig gärna kritik (konstruktiv) på hur jag lägger upp HHs bättre för er att läsa.

Återkommer runt 21.00 med dagens resultat :)

Postad

Har varit en ojämn kväll...

Från att ha varit 400$ + till att vara 100$ minus till att slutligen landa på 143$ +. Spelade i cirka 3 timmar och vann några fina potter i början. Tyvärr så åkte jag på en nit när jag floppade triss (9 9 9) medan chipleadern på bordet lyckades dra ut mig när hans toppair förvandlades till runner runner färg. Potten landade på 650$ men trots förlusten höll jag i och tiltade inte något vilket är ovanligt för mig :)

Dag 1:

In: 6000$

Ut: 6143$

Skönt att få en hyffsad start iaf. Hoppas på bättre lycka imorgon och då kommer det komma flera intressanta HHs det lovar jag.

Nu blir det film med flickvännen innan man ska sova för att sedan gå till jobbet.

Postad

Ska bli spännade att följa denna dagbok. :)

Förresten, stanna hemma och lira poker istället för att gå till jobbet. Jobbet är EV- för dig jämnfört med pokern! (Om du nu inte tjänar riktigt stora pengar på jobbet med) ;)

Postad
Ska bli spännade att följa denna dagbok. :)

Förresten, stanna hemma och lira poker istället för att gå till jobbet. Jobbet är EV- för dig jämnfört med pokern! (Om du nu inte tjänar riktigt stora pengar på jobbet med) ;)

Annledningen till att jag inte spelar poker på heltid ännu, är att jag inte vågar. Första gången jag gulade var då jag slutat jobba och tanken då var att jag skulle lira lungt och spela ihop mellan 10 och 20K varje månad.

Istället blev det så att jag tappade begreppet pengar och spelade för högt för min BR och till slut hade jag lirat bort 150K på bara någon månad.

Jag tänker vänta med att sluta jobba ett tag till. Jag vill ge dagboken en chans att bevisa att den kan bidra med att jag spelar lungt och säkert vilket resultera i mindre svängningar.

Idag har det verkligen gått piss om man ser till tur/our som har en stor inverkan i detta spelet :)

Räknade efter hur många coinflips och bad beats jag haft idag.

4 av 4 coinflips har jag förlorat

1 mindre rolig hand har jag också haft, den följer här:

- Unknown sitting in seat 1 with $206.78 [Dealer]

- A sitting in seat 2 with $316.75

- B sitting in seat 4 with $296.35

- C sitting in seat 5 with $198.95

- D sitting in seat 6 with $79.98

A posted the small blind - $1.00

B posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Unknown: 6 :spade: , 6 :club:

C folded

D called - $2.00

Unknown called - $2.00

A called - $2.00

B checked

** Dealing the flop: 6 :diamond: , Ace :spade: , Jack :diamond:

A checked

B bet - $10.00

D folded

Unknown raised - $20.00

A folded

B called - $10.00

** Dealing the turn: 3 :heart:

B checked

Unknown bet - $34.00

B raised - $102.00

Unknown went all-in - $150.78

B called

** Dealing the river: 10 :diamond:

B shows: 3 :diamond: , 8 :diamond:

B wins $415.56 from the main pot

Är ju tyvärr sånt som händer men alltid lika irriterande. Det positiva var att jag inte tiltade :) måste vara dagbokens förtjänst.

Om man ser på resultatet idag är jag nöjd trots lite otur men det får man räkna med. Dom potterna jag vann mycket på är väldigt tråkiga och är bara AA mot någon fisk som synar allt.

Vecka 1 - 6000$

13/9 - 6143$ - 143$+ / 1.5H

14/9 - 6328$ - 185$+ / 2H

Är nöjd med starten, nästan så att man hoppas på en downperiod så att man kan bevisa lite. För än så länge har det varit en dans på rosor :)

Hoppas ni fortsätter läsa och ge gärna lite mer kommentarer samt frågor!

Hörs imorgon!

Postad

Klurig hand... killen är väldigt svårläst. Känns verkligen inte som han sitter med en monster men det spelar mindre roll. Vågar man chansa i ett sånt här läge?!

- Unknown sitting in seat 1 with $235.05

- A sitting in seat 2 with $225.30

- BB sitting in seat 4 with $109.41

- CCC sitting in seat 5 with $86.22 [Dealer]

- DDDD sitting in seat 6 with $193.75

DDDD posted the small blind - $1.00

Unknown posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Unknown: K :spade: 9 :spade: **

A called - $2.00

BB folded

CCC folded

DDDD called - $1.00

Unknown raised - $8.00

A raised - $16.00

DDDD folded

Unknown called - $8.00

Flop: 2 :heart: 10 :spade: Q :spade:

A bet - $40.00

Unknown ??????

-------------------

Slutar med att både han och jag är all in och jag träffar flushen på turn och vinner potten..

Postad

Vecka 1 - 6000$

13/9 - 6143$ - 143$+ / 1.5H

14/9 - 6328$ - 185$+ / 2H

15/9 - 6629$ - 301$+ / 1H

16/9 - 6629$

17/9 - 7006$ - 377$+ / 2H

Verkar som om jag har kommit in en mycket bra period. Om det här håller i sig någon månad kommer jag nog gå över till pokern helt.

Annledningen till framgångarna är att inte tilta och ta det lungt. Själv så skiter jag fullständigt i allt som heter potodds och kör enbart på känsla och read, för mig funkar det utmärkt :)

Kommer komma ett par händer imorgon så var beredda vid datorn.

Postad

Tvivlar på att du skiter i pottodds helt? Om du spelat poker i 2 år så e nog din "känsla" lite baserad på odds hit å dit, även om du inte sitter å räknar på det varje hand!

Men fortsätt på din känsla, du verkar vara grym! Lycka till i forts!!

Postad

Verkar gå bra för dig, plussar du $1000 i veckan så är det ju kanon ;)

Sen vet ju alla här hur poker fungerar, det kan vända fort.

Hoppas det håller i sig och att du fortsätter spela lika bra!

Postad

Får be om ursäkt för inaktiviteten. Har varit bortrest på en liten semester under helgen och halva veckan.

Kan hålla med om att jag inte skiter i odds helt. Skrev lite klumpigt, men annledningen till min framgången är känsla för motspelarna och tålamod.

Start: 6000$

Vecka 1: 7006$ // 1006$+ // 6.5h

Vecka 2:

Dag1: 7355$ // 349$+ // 2h

Har gått stabilt idag. Vann en fin pott och förlorade en stor. Jag testade att lira lite 2/4 och det gick helt ok, men kan jag komma ifrån den här?

- A sitting in seat 1 with $53.84

- B sitting in seat 2 with $468.97

- C sitting in seat 3 with $400.00

- D sitting in seat 4 with $200.76

- E sitting in seat 5 with $265.25 [Dealer]

- Unknown sitting in seat 6 with $275.25

Unknown posted the small blind - $2.00

A posted the big blind - $4.00

** Dealing card to Unknown: 8 :heart: , 9 :heart:

B raised - $12.00

C folded

D folded

E folded

Unknown called - $12.00

A called - $12.00

** Dealing the flop: A :heart: , 3 :spade: , 10 :heart:

Unknown checked

A checked

B checked

** Dealing the turn: Q :heart:

Unknown bet - $18.00

A called - $18.00

B raised - $54.00

Unknown went all-in - $247.25

A went all-in - $27.84

B called - $265.25

** Dealing the river: 3 :heart:

A shows: King of Hearts, 2 of Hearts

B shows: Jack of Hearts, King of Clubs

A wins $170.52 from the main pot

B wins $438.82 from side pot 1

Postad

Vecka 2:

Dag2: 8403$ // 1048$+ // 3h

Idag har verkligen allt gått perfekt. Ingen utdragning och massor med träffar. Tråkiga HHs för det mesta. Vunnit tre stora potter på 2/4 bordet idag med set Vs overpair. Folk kan verkligen inte släppa sina händer trots att jag bevisligen har dom slagen.

Känns verkligen toppen att jag inte haft en enda sesion där jag gått minus...

Hoppas ni försätter läsa och jag ber om ursäkt för att det är så lite HHs :oops:

Postad

Varit väldigt lite HHs men här kommer en intressant:

- Unknown sitting in seat 1 with $212.40

- A sitting in seat 2 with $72.18

- B sitting in seat 3 with $220.14

- C sitting in seat 4 with $209.35 [Dealer]

- D sitting in seat 5 with $209.50

D posted the small blind - $1.00

** Dealing card to Unknown: Queen of Diamonds, Ace of Diamonds

A called - $2.00

B folded

C raised - $8.00

D called - $8.00

Unknown called - $8.00

A called - $8.00

** Dealing the flop: Queen of Spades, Ace of Hearts, 5 of Spades

D bet - $6.00

Unknown called - $6.00

A called - $6.00

C raised - $24.00

D folded

Unknown ???

Postad
Varit väldigt lite HHs men här kommer en intressant:

- Unknown sitting in seat 1 with $212.40

- A sitting in seat 2 with $72.18

- B sitting in seat 3 with $220.14

- C sitting in seat 4 with $209.35 [Dealer]

- D sitting in seat 5 with $209.50

D posted the small blind - $1.00

** Dealing card to Unknown: Queen of Diamonds, Ace of Diamonds

A called - $2.00

B folded

C raised - $8.00

D called - $8.00

Unknown called - $8.00

A called - $8.00

D bet - $6.00

Unknown called - $6.00

A called - $6.00

C raised - $24.00

D folded

Unknown ???

Jag förstår inte varför inte du höjer på den floppen, så länge ingen sitter på set så har du överlägset bästa handen i det här läget och du vill väl inte att någon ska springa in stege med ex. TJ, TK eller JK!

Jag hade inte synat dessa $6 utan höjt till kanske $30.

Postad

Är fullt medveten att jag sitter med bästa handen, men tanken är att spelare "C" ska reraisa vilket också inträffar. Nu är frågan:

:spade: Trycka hårt och ta potten på en gång.

:spade: Ta det lungt och hoppas på låga kort med tanken att han ska sätta mig på t.ex. A 4

Personligen så tycker jag att det är så uppenbart att han AK. I värsta fall sitter med AK vilket ger han 3 outs, men han kan likväl sitta på AJ och vara stekt.

Ger er lite mer tid att fundera innan jag presenterar resultatet :)

Postad
Är fullt medveten att jag sitter med bästa handen, men tanken är att spelare "C" ska reraisa vilket också inträffar. Nu är frågan:

:spade: Trycka hårt och ta potten på en gång.

:spade: Ta det lungt och hoppas på låga kort med tanken att han ska sätta mig på t.ex. A 4

Personligen så tycker jag att det är så uppenbart att han AK. I värsta fall sitter med AK vilket ger han 3 outs, men han kan likväl sitta på AJ och vara stekt.

Ger er lite mer tid att fundera innan jag presenterar resultatet :)

Hade det inte varit en spelare emellan er så kanske det hade varit smart att bara syna men med en spelare emellan som får odds att syna med lite olika drag skulle jag höja. På turn kan det komma stort antal kort som är skrämsel kort om tredje spelaren också synar, jag röstar på raise!

Postad

Den enda annledningen till att jag slowplayade floppen med att calla 6$, var att jag var övertygad om reraise. Jag kände att denna potten i princip var min om inget sjukt skulle inträffa...

Läs och njut :D

D bet - $6.00

Unknown called - $6.00

A called - $6.00

C raised - $24.00

D folded

Unknown raised - $78.00

A went all-in - $58.18

C folded

** Dealing the turn: 7 of Diamonds

** Dealing the river: 2 of Spades

A shows: 4 of Diamonds, 3 of Diamonds

A wins $188.36 from the main pot

-

Hehehe så kan det gå ibland :)

Dagen har iaf varit lyckad och pengarna bara rullar in. Som vanligt när jag vinner stora potter är det med set eller färg mot AA, KK och alltid lika kul att höra folks svordomar efter att man callat deras preflop raise me låga sc.

Vecka 2:

Dag2: 8403$ // 1048$+ // 3h

Dag3: 9106$ // 703$+ // 5h

Postad

Positivt är att man 9 av 10 gånger vinner mot tomtarna :)

Igår spelade jag otroligt bra poker, kommer lägga upp nån HH under dagen då jag är ledig. Kommer nog inom en snar framtid gå upp till 2/4 och se hur spelet förändras. Under dagen kommer jag lägga upp veckans resultat än så länge.

Under tiden klura på den här:

2/4$ Shorthanded,

Jag sitter UTG och raisar 6xBB med A :diamond: A :spade: , två callar och vi ser floppen 89J två klöver.

Jag är först ut, hur fan spelar man? Personligen vill jag folda direkt :)

Postad
Under tiden klura på den här:

2/4$ Shorthanded,

Jag sitter UTG och raisar 6xBB med A :diamond: A :spade: , två callar och vi ser floppen 89J två klöver.

Jag tror jag skulle smällt till med ett överbett där. Blir man sedan satt all-in kan man troligtvis med gott samveta folda. OM man inte har en superread vill säga. Vid närmare eftertanke känns en check inte heller fel. Fan klurigt! Mitt beslut beror nog på vilka som är med i handen.

Postad

När jag får AA UTG så brukar jag limpa i hopp om raise, får jag raise så brukar jag tokhöja alt. gå all-in. Fi brukar folda då och oftast får man ändå en hygglig pott. Synar dom så är man alltid favorit ;)

Postad

Håller med om att man ibland ska limpa med AA och det brukar jag oftast också göra :)

I det här fallet checkade jag och den första spelaren bettade ut 30$ varpå den andra raisade 100$. Ganska enkelt beslut med andra ord...

Spelare 1 visade upp KQ klöver och Spelare 2 88 så nu slapp jag slänga några $ i sjön :)

Vecka 2: 9106$ // 2100$+ // 10h

Vecka 3:

Dag1: 10306$ // 1200$+ // 4h

Dag2: 11103$ // 797$+ // 5h

:D:D:D:D

Har verkligen massor av självförtroende blandat med tur! För övrigt så ligger jag + än så länge idag med. Spelade 2.5/5$ imorse och det gick bra. Slutade 400$ + efter bland annat den här potten:

- A sitting in seat 1 with $259.50

- B sitting in seat 2 with $515.75

- C sitting in seat 3 with $836.37 [Dealer]

- Unknown sitting in seat 4 with $607.43

- D sitting in seat 5 with $153.05

- E sitting in seat 6 with $789.75

Unknown posted the small blind - $2.50

D posted the big blind - $5.00

** Dealing card to Unknown: Queen :heart: , Queen :club:

E called - $5.00

A called - $5.00

B folded

C folded

Unknown raised - $30.00

D folded

E called - $30.00

A folded

** Dealing the flop: Ace :club: , Queen :diamond: , 3 :diamond:

Unknown bet - $30.00

E raised - $90.00

Unknown called - $90.00

** Dealing the turn: 10 :heart:

Unknown checked

E checked

** Dealing the river: 9 :heart:

Unknown bet - $105.00

E called - $105.00

E mucks

Unknown wins $457.00 from the main pot

Skulle jag spelat något annorlunda trots att jag vann potten? "E" är en ganska tight spelare så han kan mycket väl ha bara limpat med AKs eller liknande.

• Skapa nytt...