rancid_70 Postad 12 September , 2005 Rapport Postad 12 September , 2005 Jag har läst gdaily's klistrade tråd "Hur strukturerar man en bra tävling?" som gav mig bra tips. Dock hjälper den mig inte med ett problem som jag har när det gäller hemmaturnering. Vi är ett gäng som har spelat hemmaturnering ett antal gånger och det har fungerat bra. Men nu ska vi spela med två bord. Vi har tänkt att att det ska resultera i en a-final och en b-final. Men vi är inte riktigt på det klara med hur man ska kvalificera sig till a- resp. b-final. Antingen så tar vi dom fyra sista som är kvar vid resp. bord eller så flyttar vi spelare mellan borden varefter någon åker ut. Problemet...(för oss) ...med att bara ta de fyra sista vid resp. bord är ju att borden kan ligga på olika nivå när det gäller mörkarna. Ska man då börja om på någon nivå i finalen? ...när det gäller att flytta spelare mellan borden är att vi inte vet vem vid ett bord som ska byta bord. Dessutom kommer ju x antal spelare ha möjlighet att spela till sig ett större antal marker om man flyttar spelare. Är det någon som har erfarenhet från två-borsturneríng alá hemmabruk?? Hur brukar ni göra isf?? * RP och flytt till Turneringspoker - QoS * Citera
iremmats Postad 12 September , 2005 Rapport Postad 12 September , 2005 Mörkarna går väl efter tidsintervall? Borde inte vara något problem. Vem som ska byta? Brukar väl oftast vara den med färst marker. (få-färre-färst) Citera
rancid_70 Postad 12 September , 2005 Författare Rapport Postad 12 September , 2005 Mörkarna går väl efter tidsintervall? Borde inte vara något problem. Vem som ska byta? Brukar väl oftast vara den med färst marker. (få-färre-färst) Ja, mörkarna höjs var 20:e minut. Ok, den med "färst" marker flyttar. Det kanske inte var så krångligt som jag ville få det till. Tack för svaret! Citera
Eblinho Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 Hur ska ni kunna ha en b-finaL? de som åkt ut har väl troligen inga marker kvar eller??? Citera
rancid_70 Postad 20 September , 2005 Författare Rapport Postad 20 September , 2005 Till B-finalen så får samtliga spelare nya marker, men inte lika mycket som vid starten av turneringen. B-finalen spelas mest för att det ska bli mycket poker för samtliga som är med. En fråga som någon kanske kan svara på!? Mörkarna går efter tidsintervall. Vid ojämnt antal spelare vid borden så flyttas spelaren med minst antal marker. Men om det skulle bli så att man behöver flytta fler än en spelare till deet andra bordet, flyttar man då de två med minsta stackarna eller den med minst och den med tredje minst stack? Citera
hnat Postad 20 September , 2005 Rapport Postad 20 September , 2005 Det är alltså inga pengar i B-finalen? Jag tycker ni kör billigare, och fler turneringar på en kväll. B-finalbordet kan ju köra en enbords-SnG, men nytt inköp. Måste väl vara dels enklare och dels roligare för B-bordet. Hur kul är poker om inga pengar är inblandade? Citera
rancid_70 Postad 20 September , 2005 Författare Rapport Postad 20 September , 2005 Självklart kommer det vara lite pengar inblandat även i b-finalen. Sen är det ju inget som hindrar att det tex "kostar" 20-50 spänn att sitta vid bordet... Dt känns som man kan älta hur många olika varianter somhelst. Vi brukar köra billigare och fler turneringar, men nu ville vi testa detta format eftersom det är 20 pers som vill vara med. Vi får se, det kanske inte blir lyckat, men då är vi den erfarenheten rikare... Citera
stenarn Postad 20 September , 2005 Rapport Postad 20 September , 2005 kör en vanlig 20 pers MTT. Cash-game för de som åkt ut. Sedan kan man starta upp en till MTT när den första är klar Citera
freggan85 Postad 20 September , 2005 Rapport Postad 20 September , 2005 färst marker. (få-färre-färst) Måste få gå lite OT. Kul att se någon använda ordet färst trodde jag var ensam i Sverige om det Citera
Recommended Posts