Gå till innehåll

Datordöd, var kan man lämna in en bärbar?


Lill-Prinsen

Recommended Posts

Ja nu har det då slutligen hänt det man bara har mardrömmar om o som händer alla andra. Lyckades slå ut ett glas med saft över min bärbara dator när den va igång. slängde mig på att stänga av o dra ur alla sladdar vet dock inte om jag hann....

så frågan är nu alltså vad tar man sig till? lämna in? finns det nåt hopp? går laga? rädda hårddisk?

 

hjälp hjälp hjälp....

 

bor i sthlm om det finns tips på vart man ska vända sig....

 

:evil::evil::evil::evil:

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns IDE kabel för laptop att köpa så du kan koppla in den i en "vanlig" dator :D

 

För att rädda det som finns på HDDn eller vad menade du? När det rör sig om hårdvara har jag inte mycket koll på datorer...

 

Bör man låta den torka o sen testa o starta den eller skall man lämna in den till nåt service ställe på engång? va säger ni som är dataproffs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bör man låta den torka o sen testa o starta den eller skall man lämna in den till nåt service ställe på engång? va säger ni som är dataproffs?

 

Om det bara var vanligt vatten skulle jag vänta tills den torkat och sedan startat, men nu var det saft och det där sockret är väl ledande. Usch!

 

Jag ger dock inga tips! Lyssna på någon elektroingenjör, som QoS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en kamrat vars dotter, 5 år, är väldigt hjälpsam så när kompisen var på toa så tyckte dotter att hon skulle hjälpa sin pappa så att han fick samma storlek på datorn som hon har (hon har en stationär dator för spel). Efter som saker, i hennes värld, växer med hjälp av vatten så vattnade hon laptopen!

Rep. kostnad efter konsultation med Dell hamnade på mellan 7 500-9 500 då det visade sig att moderkortet kortslutit.

 

Det blev billigare att skaffa en ny dator...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...