Gå till innehåll

NLT - Trn, 11/9, Online, post-game snack!


QoS

Recommended Posts

  • Svars 109
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kort sammanfattning för den som är intresserad...

 

Börjar ganska bra, prickar set och får lite betalt, och får bra betalt med TPTK (AK) mot en ganska lös spelare i början. Sen prickar jag lite händer, snor lite när blindsen växer och lyckas hålla mig i toppskiktet.

 

Vid 500/1000 har jag 16000 och nån försöker "sno" med KQ, jag synar med TT och klonk K på turn, jag är nere på 9000

 

Efter det blir det svårare att stjäla, och jag får kämpa för att hålla mig vid liv.

 

Jag tampas lite med THJ-Hefner, bland annat limpar jag KK UTG och han slår om med QQ, och jag slår om ytterligare till ca 6500 och han lägger sig, mycket snyggt.

 

Handen efter försöker han sno med AT, jag slår om med AJ och han foldar och min stack mår genast lite bättre. Vid ett senare tillfälle försöker han sno med AJ, och då sitter _jag_ med AT. Jag steker lite men foldar helt korrekt.

 

Senare när det är 1000/2000 börjar jag bli short igen, men dubblar med A8s mot stor-stack i BB som har K10 .

 

På 1500/3000 försvarar jag med A7s mot QJ-steal från stor-stack och dubblar

 

På finalbordet är det sen 3500/7000. När det är 6 kvar är jag short ställer med A8s, hamnar mot AKs (en av de större stackarna på bordet), men klonkar 8:an, min första underdog-allin hittills i spelet. Min table-image är ganska tight tror jag och jag lyckas sno en del trots att jag bara är medium-stack.

 

Sen dubblar jag med AKs mot JJ (klonk A) mot en stack som är ungefär lika stor som min och jag är nu en av stor-stackarna. Då går det ganska bra att bully:a, folk är lite nervösa på "MP3-bubblan", och genom att spela bully och aggro med starka kort så fixar jag hem det hela.

 

Min första turneringsvinst överhuvudtaget faktiskt (brukar alltid åka på en 3-outare nån gång själv annars). Kulkul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På finalbordet är det sen 3500/7000. När det är 6 kvar är jag short ställer med A8s, hamnar mot AKs (en av de större stackarna på bordet), men klonkar 8:an, min första underdog-allin hittills i spelet. Min table-image är ganska tight tror jag och jag lyckas sno en del trots att jag bara är medium-stack.

 

Sen dubblar jag med AKs mot JJ (klonk A) mot en stack som är ungefär lika stor som min och jag är nu en av stor-stackarna. Då går det ganska bra att bully:a, folk är lite nervösa på "MP3-bubblan", och genom att spela bully och aggro med starka kort så fixar jag hem det hela.

 

Fan, försvann mitt inlägg?

OK...reknehcS här (Schenker baklänges :) )

 

Det var jag som satt med JJ och gjorde ett minimi-raise. Du satt precis bakom och gick all-in.

Har funderat lite men tycker fortfarande att jag gjorde rätt som inte höjde mer (upp till all-in), ville gärna se floppen i det läget. Tycker också att jag gjorde rätt som synade eftersom jag trodde att jag ledde (vilket jag gjorde).

 

Funderar på om du hade synat en all-in av mig...? Jag känner mig ganska säker på det, vad säger du? Och hade jag spelat på det sättet hade jag varit klart förbannat efteråt :)

 

Grattis till segern!

 

/schenker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog för att jag sällan lirar turneringar men är tanken att man ska ha ungefär 10-12bb när man har ungefär avg stack och det är 40 pers kvar?

 

Nej, det är inte jättebra. B2B har ju tyvärr en helt urusel turneringsstruktur men vi har försökt förbättra genom att ha större startstackar och längre perioder. I Normala fall har du ca 5-7bb som snitt på 40 pers, så det är iaf bättre än det. Vi kollar på om det kanske är dags att öka startstacken med nån tusing till. Eventuellt kör vi nån gång i månaden en dyrare turnering med 10.000 i startstack och 15 minuters perioder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger bara: Pokerstars!

 

Japp. Synd bara att de inte är intresserade. Nån iPod Nano kommer du aldrig se som extrapris från pokerstars. Just nu känns samarbetet med Heypoker jättebra och vi håller som sagt på att se över strukturen, för att göra det bästa möjliga efter förutsättningarna.

 

Vad har du för nick på HEYPOKER Nusseman? :roll:

 

Det är superhemligt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger bara: Pokerstars!

 

Japp. Synd bara att de inte är intresserade. Nån iPod Nano kommer du aldrig se som extrapris från pokerstars. Just nu känns samarbetet med Heypoker jättebra och vi håller som sagt på att se över strukturen, för att göra det bästa möjliga efter förutsättningarna.

 

Vad jag menade var att

man kunde kanske snegla lite på Pokerstars strukturer........

(eller går det inte ändra i B2B programvara?).

Tycker oxå det är kul

med bonuspriser som inte bara är pokergrejor.(har väl fått 3 markerlådor

hittills...lol)

 

Vad har du för nick på HEYPOKER Nusseman? :roll:

 

Det är superhemligt ;)

 

Du kan väl ge mig en ledtråd....var du med igår? - Var du med på finalbordet? - Fick du rentav ett bonuspris?.. :D

 

Annars får du väl se till att uppdatera rankingen så kan jag kolla där... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag menade var att

man kunde kanske snegla lite på Pokerstars strukturer........

(eller går det inte ändra i B2B programvara?).

Tycker oxå det är kul

med bonuspriser som inte bara är pokergrejor.(har väl fått 3 markerlådor

hittills...lol)

 

Vi kan ändra startstack och längd på perioderna (alternativen är 8,10,12 och 15 minuter) Blindstrukturen, som är största anledningen till att turneringsstrukturen suger, låter tyvärr inte B2B oss påverka.

 

Tidigare har vi haft 4000 och 12 minuter för €10-turneringarna och 5000 och 15 minuter för de dyrare.

Jag tror att jag kommer ändra det till 5000 och 15 minuter, respektive 10.000 och 15 minuter. Låter det bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för nick på HEYPOKER Nusseman? :roll:

 

Det är superhemligt ;)

 

Du kan väl ge mig en ledtråd....var du med igår? - Var du med på finalbordet? - Fick du rentav ett bonuspris?.. :D

 

Annars får du väl se till att uppdatera rankingen så kan jag kolla där... :D

 

Också intresserad. :D Var det förövrigt fler moderatorer med? Tycker det öht va ganska få med som man kände igen nicket på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag menade var att

man kunde kanske snegla lite på Pokerstars strukturer........

(eller går det inte ändra i B2B programvara?).

Tycker oxå det är kul

med bonuspriser som inte bara är pokergrejor.(har väl fått 3 markerlådor

hittills...lol)

 

Vi kan ändra startstack och längd på perioderna (alternativen är 8,10,12 och 15 minuter) Blindstrukturen, som är största anledningen till att turneringsstrukturen suger, låter tyvärr inte B2B oss påverka.

 

Tidigare har vi haft 4000 och 12 minuter för €10-turneringarna och 5000 och 15 minuter för de dyrare.

Jag tror att jag kommer ändra det till 5000 och 15 minuter, respektive 10.000 och 15 minuter. Låter det bra?

 

Betydligt bättre i alla fall. O så var det ju det där med ledtråden..

(läser man mitt forumnick baklänges får man fram mitt..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...