Gå till innehåll

NLT - SH, lägger KK före flopp, rätt eller fel?


rincewind

Recommended Posts

Har väl inga direkta jättereads på folket, förutom på chicagomatt som jag anser vara en fisk av stora proportioner.

 

Frågan blir helt enkelt, rätt fold eller inte? Ska jag syna och försöka klonka en triss?

 

 

** Game ID 418184249 starting - 2005-07-12 07:51:51

 

** Peanut Butter [Hold 'em] (0.05|0.10 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Mathiassoder sitting in seat 1 with $13.50

- chrisgoatian sitting in seat 2 with $21.75

- shaggy2000 sitting in seat 3 with $4.15

- FrunkyFresh sitting in seat 4 with $7.15

- chicagomatt sitting in seat 5 with $10.65

- turbotjej sitting in seat 6 with $3.00 [Dealer]

 

Mathiassoder posted the small blind - $0.05

chrisgoatian posted the big blind - $0.10

 

** Dealing card to Mathiassoder: K :club: , K :heart:

 

shaggy2000 called - $0.10

FrunkyFresh called - $0.10

chicagomatt raised - $0.20

turbotjej called - $0.20

Mathiassoder raised - $0.45

chrisgoatian folded

shaggy2000 called - $0.45

FrunkyFresh raised - $1.85

chicagomatt raised - $3.25

turbotjej went all-in - $2.80

Mathiassoder folded

shaggy2000 folded

FrunkyFresh called - $3.25

 

Luktar verkligen bra kort här, frågan är bara hur bra kort? Nu bestämmer jag ju mig att antingen chicagomatt eller funkyfresh har AA så jag lägger mig här, rätt eller fel?

 

** Dealing the flop: 3 :spade: , 8 :club: , 9 :heart:

 

FrunkyFresh checked

chicagomatt bet - $0.10

FrunkyFresh raised - $1.00

chicagomatt raised - $1.90

FrunkyFresh called - $1.90

 

** Dealing the turn: 8 :heart:

 

FrunkyFresh checked

chicagomatt checked

 

** Dealing the river: 5 :diamond:

 

FrunkyFresh went all-in - $2.00

chicagomatt called - $2.00

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På en nivå med kaffepengar skulle jag ALDRIG lägga KK.

 

ALDRIG.

 

Haha. du har nog en poäng där. :D Nu försöker jag ju iofs spela den bästa pokern som möjligt och fatta bra beslut...

 

Det Djens också försöker säga att det inte är "bra poker" att lägga den handen här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På en nivå med kaffepengar skulle jag ALDRIG lägga KK.

 

ALDRIG.

 

Haha. du har nog en poäng där. :D Nu försöker jag ju iofs spela den bästa pokern som möjligt och fatta bra beslut...

 

Det Djens försöker säga är nog att det på denna nivå sällan är rätt att lägga KK. Folk slår om med lite allt möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På en nivå med kaffepengar skulle jag ALDRIG lägga KK.

 

ALDRIG.

 

Haha. du har nog en poäng där. :D Nu försöker jag ju iofs spela den bästa pokern som möjligt och fatta bra beslut...

 

Att spela den bästa pokern innebär ju att man anpassar spelet efter motspelarna, och folk spelar olika på olika nivåer.

 

Så vad som är bäst poker kan skilja, beroendes på vilken nivå man spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om dina motstånadare kan spela som de gjorde även med AK AQ QQ och kanske JJ, TT, AJ, så finns det väl kanske forfarande anledning att tro att någon har AA men sannolikeheten för det är lägre om de kan tänkas spela så även med de andra händerne, Alltså: fel att lägga ner KK. släng in alla pengarna har någon AA vilket väl händer då och då så var det otur men det är definitivt inte + i längden att lägga KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På en nivå med kaffepengar skulle jag ALDRIG lägga KK.

 

ALDRIG.

 

Haha. du har nog en poäng där. :D Nu försöker jag ju iofs spela den bästa pokern som möjligt och fatta bra beslut...

 

Det Djens också försöker säga att det inte är "bra poker" att lägga den handen här.

 

Så du menar alltså OAVSETT vilka vibbar jag får av motståndarna ska jag aldrig lägg höga pockets preflop? Nu vet jag ju iofs att folk spelar AK, QQ osv på liknande sett som dessa, så det ligger nog något i det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På en nivå med kaffepengar skulle jag ALDRIG lägga KK.

 

ALDRIG.

 

Haha. du har nog en poäng där. :D Nu försöker jag ju iofs spela den bästa pokern som möjligt och fatta bra beslut...

 

Det Djens också försöker säga att det inte är "bra poker" att lägga den handen här.

 

Så du menar alltså OAVSETT vilka vibbar jag får av motståndarna ska jag aldrig lägg höga pockets preflop? Nu vet jag ju iofs att folk spelar AK, QQ osv på liknande sett som dessa, så det ligger nog något i det...

 

Eftersom KK är näst bästa starthanden så ska den sällan läggas.

 

Att lägga en stark hand (stark i situationen) är lika dumt som att syna med en svag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, nu när vi har bestämt oss för att detta var fel spelat kan jag lika gärna posta resultatet. Ni har rätt i det ni säger att Fi skulle kunna spela många händer på liknande sett som detta och det behöver som sagt inte betyda AA.

 

Here it goes:

 

FrunkyFresh shows: A :diamond: , A :spade:

chicagomatt shows: 5 :heart: , 5 :spade:

turbotjej shows: K :spade: , A :club:

 

chicagomatt wins $9.70 from the main pot

chicagomatt wins $18.00 from side pot 1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stabilt att spela där med 55...

Och givetvis vinner killen handen på rivern.

Jag skulle aldrig lägga KK preflopp på Expekts 0.05/0.1 bord, man slutar aldrig häpna vad folk går all-in med.

 

Torskade för övrigt två all-in:s i helgen.

Den ena just KK mot 77, all-in preflopp. jävligt surt.

Dock inte lika surt som han som drog ut mina AA all-in preflopp med QKo för en jävla fyrfärg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folden kanske kan ifrågasättas här. Men jag tycker det var bra gjort. Får man AA vibbar kan man slänga. Och jag tycker att det är en av dom lättaste händer att slänga. Det är ofta ganska enkelt att se när någon försöker få in hela stacken preflop. Och då har dom oftast AA. Jag har iochförsig fått mina allins callade med en HD som innehåller dom flesta tänkbara händer.

 

Jag spelar också på låga nivåer. Typ SH NL25-NL100. Det kanske är -ev att någonsin slänga KK preflop. Men det känns så himla skönt när man läser handen rätt.

 

Snygg fold

 

/Balobas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folden kanske kan ifrågasättas här. Men jag tycker det var bra gjort. Får man AA vibbar kan man slänga. Och jag tycker att det är en av dom lättaste händer att slänga. Det är ofta ganska enkelt att se när någon försöker få in hela stacken preflop. Och då har dom oftast AA. Jag har iochförsig fått mina allins callade med en HD som innehåller dom flesta tänkbara händer.

 

Jag spelar också på låga nivåer. Typ SH NL25-NL100. Det kanske är -ev att någonsin slänga KK preflop. Men det känns så himla skönt när man läser handen rätt.

 

Snygg fold

 

/Balobas

 

Jag förstår inte riktigt vart du vill komma. Det är en snygg fold, fast att du misstänker att det är -EV att slänga KK? I så fall är det väl en dålig fold?

 

Och i första stycket, menar du att du inte gärna vill syna all in med KK, utan att det är bättre att trycka själv (eftersom du skriver att du kan få syn av allt möjligt)? Och hur tusan kan KK vara en av de lättaste händerna att slänga? Förutsatt att man aldrig slänger AA är det väl ändå den svåraste handen i spelet att slänga preflop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folden kanske kan ifrågasättas här. Men jag tycker det var bra gjort. Får man AA vibbar kan man slänga. Och jag tycker att det är en av dom lättaste händer att slänga. Det är ofta ganska enkelt att se när någon försöker få in hela stacken preflop. Och då har dom oftast AA. Jag har iochförsig fått mina allins callade med en HD som innehåller dom flesta tänkbara händer.

 

Jag spelar också på låga nivåer. Typ SH NL25-NL100. Det kanske är -ev att någonsin slänga KK preflop. Men det känns så himla skönt när man läser handen rätt.

 

Snygg fold

 

/Balobas

 

Jag förstår inte riktigt vart du vill komma. Det är en snygg fold, fast att du misstänker att det är -EV att slänga KK? I så fall är det väl en dålig fold?

 

Och i första stycket, menar du att du inte gärna vill syna all in med KK, utan att det är bättre att trycka själv (eftersom du skriver att du kan få syn av allt möjligt)? Och hur tusan kan KK vara en av de lättaste händerna att slänga? Förutsatt att man aldrig slänger AA är det väl ändå den svåraste handen i spelet att slänga preflop?

 

 

 

Jag tycker det är en snygg fold. Om man har KK så är rimligtvis den enda handen man ska akta sig för AA. Så långt är vi nog överens. I detta fall hade jag själv tryckt in för jag tyckte inte att det såg ut som att någon hade AA. Men har man KK på hand och sätter någon på AA. Så är KK lika mycket värt som 22. Och då förlorar jag hellre några Bb än att köra en coinflip där fi kan ha antingen QQ eller AA.

 

Sen vet jag, som jag sa att HD:n är mycket större än så. personligen tycker jag att det är mer utvecklande att försöka göra sjyssta reads än att systematiskt trycka med KK varje gång. Jag kan nästa garantera att sedan jag började folda KK någon gång ibland så har jag tjänat på det.

 

Det jag menade med att det var den enklaste handen att slänga... Kanske utryckte mig fel. Jag menade att AA är den enklaste handen att sätta en motståndare på. Dvs kan det bli en enkel fold.

 

Och förresten, ja jag tror att jag oftare får calls av sämre händer än att sämre händer än KK trycker innan mig.

 

/Balobas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...