Gå till innehåll

FL - Låga/mellan pocket-par på låga FL-bord?


Kape

Recommended Posts

Tjena.

Jag är rätt ny och har börjat arbeta upp min rulle på låga nivåer. Just nu spelar jag 0,25/0,5 FL vilket oftast går ganska bra. Tyvärr har jag hittat en rejäl spricka i mitt spel och det är spelet med låga och mellan pocket-par. De har en tendens att kosta mig väldigt mycket oavsett från vilken postion jag spelar dem.

 

Så till frågan, hur anser ni att man ska spela dessa händer på låg-limit bord?

 

* RP och flytt till THe - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limpa in i ohöjda potter och sedan "flop or drop", träffar du inte ett set på floppen ska du nästan alltid lägga dig.

 

Dessa händer är normalt sett både lättspelade och väldigt lönsamma på mikroborden så går du back här är du rejät ute och cyklar.

 

/Bjorn

 

Hur gör man om någon höjt innan? Slänga direkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limpa in i ohöjda potter och sedan "flop or drop", träffar du inte ett set på floppen ska du nästan alltid lägga dig.

 

Dessa händer är normalt sett både lättspelade och väldigt lönsamma på mikroborden så går du back här är du rejät ute och cyklar.

 

/Bjorn

 

Hur gör man om någon höjt innan? Slänga direkt?

 

 

Beror väl på om spelaren är lös eller tight?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limpa in i ohöjda potter och sedan "flop or drop", träffar du inte ett set på floppen ska du nästan alltid lägga dig.

 

Dessa händer är normalt sett både lättspelade och väldigt lönsamma på mikroborden så går du back här är du rejät ute och cyklar.

 

/Bjorn

 

Hur gör man om någon höjt innan? Slänga direkt?

 

 

Beror väl på om spelaren är lös eller tight?

 

Och hur många som redan är i potten. Har två eller fler "cold callat" efter raisaren så är det bara att hoppa på tåget och hoppa av om flopen inte träffar.

 

EDIT:Chansen att få en triss eller bättre är 7.5/1 (11.8%) så du måste få in en del BigBets för att det ska bli lönsamt i längden. men det brukar ju inte vara något problem när man träffar ett Set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Flop or Drop" är min taktik men jag brukar (tyvärr) alldeles för ofta göra som magu01 skrev och åker då allt som oftast på en re-raise. Där åker några BB rätt ner i slasken.

 

Men visst måste det väl vara värt en raise ibland från sen position eller ska man alltid limpa in i potterna? Jag brukar inte gärna limpa in utan kör rätt mycket "raise or fold", i alla fall pre-flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ÄR inte det lite väl loose?

 

Har precis börjat fundera på om det är en läcka att raisa först in med 44-77. 88< är det ju inget snick snack. Men på ett loose bord där mörkarna gärna synar (och knappen med för den delen) så tycker jag det är ett svårt spel.mot två överkort har du 50-50 och mot två FI så vetefan om du ens e favorit.

 

Alltså min fundering är att höjja med 44-88 om du VET att du får två motståndare eller fler?

 

(6-max givetvis).

 

//D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat mycke på 0,5/1 dollar borden limit och enligt min erfarenhet så funkar det bäst för mig att bara se floppen. Träffar jag inte trissen då så lägger jag mig. Har noterat att det kostar för mycke i längden att se turn och river i jakten på en triss. Kommer det däremot upp bara låga kort på floppen utan realistiska stegdrag eller färg så får man ompröva situationen beroende på hur motspelarna agerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...