parre Postad 11 September , 2005 Rapport Postad 11 September , 2005 Hur skulle ni ha gjort? PL Sökö8 på Sviten. Någon mer matematiskt lagd person kanske t.om. kan beräkna EV't här? Given antar 10, bringin på 5 eller 10. Relevanta stackar: FI1 350, FI2 runt 800. Jag täcker båda. Hur som helst, personen till vänster om mig gör bringin på 5 och får ett gäng syner. Jag höjer upp till 30 totalt. Några foldar, Fi1 (med en tia) synar, Fi2 (med en dam) re-raisar nu maximalt till 130. Reads: Fi1 - nyss satt sig, enligt egen utsago kan han ej spela. Fi2 - spelat mycket sökö hi/lo. Är lösaggro, fast jagar för mycket på andra/tredjegatan. 1) Ska jag själv slå om här? I denna hand synade jag. Fi1 med en tia som uppkort ställer in för 350 totalt. Fi2, med en dam som uppkort, ser att Fi1's omslag är tillräckligt stort för att få slå om igen och ställer in för kanske 700 totalt. 2) Ska jag syna med mina 54s här? Det kostar 570 till för syn. I potten ligger 390+220+700, samt lite småkraffs. Vi säger att potten är på 1350 totalt. Det kostar 570 till för syn. Är det en bra syn i detta läge? Fi1 lär ha TT - nästan garanterat. Fi2 borde ha QQ - men har vid tidigare livespel ibland tomtat sig med AQs och sådana händer i liknande lägen. Men hittills har Fi2 spelat stabilt så QQ är mest troligt. Citera
Krissan Postad 11 September , 2005 Rapport Postad 11 September , 2005 I väntan på ett utförligare svar så säger mina matematiska instinkter nej. 570 för att vinna 1350, mot två förmodade överpar låter som -EV, även om man har grymma klonkskills. Hursomhelst, det jag tänkte fråga om var hur många i din färg som har gått, samt om några tvåor, treor, sexor eller sjuor försvunnit. Citera
parre Postad 11 September , 2005 Författare Rapport Postad 11 September , 2005 Oj, det minns jag inte... om jag minns rätt så var denna giv ungefär standard, hälften höga hälften låga kort. Citera
parre Postad 12 September , 2005 Författare Rapport Postad 12 September , 2005 Resultat: Det var Björne som hade 54s, jag hade QQ. Björne synade efter att ha stekt ett tag, var uppe mot TT och QQ. Min intuition säger att det var fel att syna med 54s eftersom han med TT hade så pass lite. Han stoppar alltså in ca 220 i mainpott som blir på 390+660 = 1050 mot QQ/TT, men även ca 400 i sidepotten som blir 800. Totalpotten blir 1850, men 800 av dom spelar han HU mot uppenbara QQ. Skulle han med TT ha lika mycket deg som jag med QQ skulle han däremot stoppa in 650 i en mainpott som blir ca 400+1950+krafs = 2400 som han spelar i en trevägspott mot två överpar. Det känns som om det är mycket högre EV då. Citera
Micke_E Postad 13 September , 2005 Rapport Postad 13 September , 2005 Jag tror också att det var fel, som jag sa på sviten efter handen. Hade han haft A4s eller något sånt i stället så är det nog rätt däremot. Citera
Recommended Posts