Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Ken kan visst spela bridge, som jag berättade tidigare så var han mobbad .....

Eftersom att Kent-Lennart alltid varit mobbad hela vägen tills han blev sveriges pokerpimp och bytte namn till det ofantligt grasiösa namnet Ken Lenaard (fast han kanske fortfarande är mobbad, vad vet jag?) så hade han ingen att leka med förrutom sin mormor som ville spela bridge, så Kent-Lennart har spelat bridge 24/7 sedan han var 3 år gammal, en svår

...

- för att han har en PISTOL ;)

Fan vilken bra humor du har. :) ... Eller inte, jag skäms fan.

• Svars 81
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Tjockisbagarn skrev i alla fall två roliga saker, nämligen att Kens föräldrar började reta honom för hans namn när han var 3-4 år samt att hans mormor som var den enda förstående själen hette Kenta-Lennerta. Resten var sådär, men de ovanstående grejerna tyckte i alla fall jag att det var hög klass på!

Tillbaka till ämnet: är det nån som egentligen har erfarenhet av Ken som monopolspelare?

Postad

Vadå? Monopol är ju bara flax. Man köper varenda gata man hamnar på så fort man gått ett varv och den som får tag på flest fullständiga färger vinner skiten till slut. Har bägge ungefär lika mycket flax i inledningsskedet och skaffar sig cirkus lika många gator så vinner skojaren som hamnar i fängelse mest.

Postad
Vadå? Monopol är ju bara flax. Man köper varenda gata man hamnar på så fort man gått ett varv och den som får tag på flest fullständiga färger vinner skiten till slut. Har bägge ungefär lika mycket flax i inledningsskedet och skaffar sig cirkus lika många gator så vinner skojaren som hamnar i fängelse mest.

Ja, det kan också vara något att diskutera: är monopol bara tur? Jag har ingen aning om hur stor skicklighetsfaktorn är, när jag spelar har jag ungefär samma taktik som du beskriver ovan, men en erfaren monopolspelare kanske skulle skratta åt våra tomtefasoner? "Spelar du ett parti så beror mycket på turen", kanske han säger, "men spelar du tusen så är skickligheten helt avgörande". Det faktum att det faktiskt finns ett SM i spelet måste ju tyda på att någon i alla fall tycker att det har med skicklighet att göra.

Postad

Vadå, det hela är väl ett skämt? Nissen som skrev Kens meritlista har missuppfattat att det är poker Ken pysslar med och drog till med monopol. Det kunde ju lika gärna stått Datten eller Herren på Täppan...

Postad

grymt mkt skicklighet, spelar jag 1v1 så har jag ca 75% vinstchans mot en vanlig amatör, har tävlingsspelat en del monopol.

Alla mina kompisar sa att det bara var tur, spelade mot 50 st under en längre period för att visa att det var klonkskills ^^ och jag vann 39 av dem = >75%... 8-)

Och nej jag ljuger inte!

Postad

Det är säkert skickilghet eftersom jag har nästan jämt vunnit mot mina föräldrar, bröder, vänner med mera (LOL dom lät mig nog vinna när jag tänker efter) och jag har alltid haft samma taktik. Köpa ALLT och sen kränga till dom andra mot mycket mer eller en bättre gata.

Postad
grymt mkt skicklighet, spelar jag 1v1 så har jag ca 75% vinstchans mot en vanlig amatör, har tävlingsspelat en del monopol.

Alla mina kompisar sa att det bara var tur, spelade mot 50 st under en längre period för att visa att det var klonkskills ^^ och jag vann 39 av dem = >75%... 8-)

Och nej jag ljuger inte!

Vad är det som är skicklighet? Är de att förvalta pengarna på rätt sätt (eller ligger skickligheten i att smyga med en fusktärning som man bara slår 6or med)? Vore kul om du förklarar lite runt skicklighetsmomentet.

Själv kör jag som personerna ovan och köper som en tok på allt jag kan komma över.

Postad

Behöver inte vara så mycket skills, han kanske köpte in sig till main event och sen sit outtade första perioderna.

Han kom tillbaks när ledarn slagit ut resten och tog hem silvret.

Postad
Att det arrangeras SM betyder inte automatiskt att det är ett skiicklighetsspel. Var ju VM i sten-sax-påse för ett tag sedan och det är 100% tur om man bestämmer sina drag i förväg.

Skulle iofs vilja påstå att SSP är ett renare skicklighetsspel än poker.

Postad
Ja, det kan också vara något att diskutera: är monopol bara tur? Jag har ingen aning om hur stor skicklighetsfaktorn är, när jag spelar har jag ungefär samma taktik som du beskriver ovan, men en erfaren monopolspelare kanske skulle skratta åt våra tomtefasoner? "Spelar du ett parti så beror mycket på turen", kanske han säger, "men spelar du tusen så är skickligheten helt avgörande". Det faktum att det faktiskt finns ett SM i spelet måste ju tyda på att någon i alla fall tycker att det har med skicklighet att göra.

Japp det finns strategielement i monopol. Se http://en.wikibooks.org/wiki/Monopoly/Strategy

Postad
Skulle iofs vilja påstå att SSP är ett renare skicklighetsspel än poker.

Beror kansk på hur man spelar det. Möter jag kompisar kör jag ju mitt bästa men möter jag världsmästaren bestämmer jag innan vi börjar exakt vilka val jag skall göra oavsett vad han gör. Och då är det bara skumpen som avgör. Påminner lite om poker och att det inte är lönt att försöka spela ut dom bästa där heller. Allin och hoppas på det bästa :twisted:

Postad

Hur fungerar den där boten i SSP då? (Roshambot)

Det stämmer ju såklart att om du väljer allting HELT slumpmässigt så är du 50/50 mot världsmästaren, men hur många gör det egentligen :P

Postad
den här tråden har redan spårat ur så skyll inte på mig, men freeman har faktiskt sämst humor, iaf sämst historier..

Verkligen _INTE_.

Quite till tjockisbageaern:

jag frågade Ken ang. hans namn, han sa att det itne var sant, m.a.o:

Du snackar skit.

Vill se bevis.

Postad
den här tråden har redan spårat ur så skyll inte på mig, men freeman har faktiskt sämst humor, iaf sämst historier..

Verkligen _INTE_.

Du snackar skit.

Vill se bevis.

omg, vad är det för fel på dig? ärligt, var det här inlägget mer menat till att visa för alla att du har pratat med ken (wow) eller tror du verkligen på att Tjockisbagaren mena allvar på riktigt?

Postad

Verkligen _INTE_.

Du snackar skit.

Vill se bevis.

OMG! :lol: