gdaily Postad 14 September , 2005 Rapport Postad 14 September , 2005 Dags att lägga SM och NM i Barcelona, kanske Citera
Greenbay Postad 15 September , 2005 Författare Rapport Postad 15 September , 2005 Holdem Freezout €1000 (269 startande tror jag). 2-dagars event. Fyra svenskar på finalbordet, en norrman, rumän, en schweitzare, en engelsman och en hmmm.... galen belgare Max (fast rysk morsa o tyska pappa). Belgaren snackade som en besatt genom hela turneringen o spelade... hmmm... konstigt. En hand som senare på kvällen fick litet lustigt uppföljare. Alla foldar till Abbe i SB som höjer lite varav ryssen eh, förlåt belgaren tar en trave chip i och gör reraise varav Abbe trycker all in och galenpannan synar med Q8 off mot Abbes A9. Självklart klockar han in en dam och gör i stort sett Abbe gul (Han lyckas dock dubbla en gång o stjäla lite Antar o mörkar innan han sen åker ut.) Abbe är väldigt upprörd över utdragningen och stämningen blir hetsk ett tag men inte så den går över styr men nära då en i publiken (som surrat med Abbe) säger åt belgaren to shut the fuck up då flög han upp o fick till sig turneringschefen men det lugnade ner sig. Senare ställer Mad Max in flera ggr o dubblar eller slår ut folk med händer som A4, A5, KQ etc. Han verkar vara hög på nånting, stirrig som tusan (var likadan dan innan). En hand så höjer MAx kraftigt och Mats Rahm steker ganska länge tills han säger att han gör all in och så slänger han upp sina kort!! Belgaren har ju inte sagt om han ska syna eller inte (Mats trodde att Max höjning täckte honom men det gjorde det inte). Så nu fick Max se Mats KK ligga på bordet och bestämma sig om han ska syna med sin A5 eller inte och väljer att göra det. (Saknades kanske 30k av redan satsade 170k eller nåt sånt). Den här gången klarade Max inte att dra ut och Mats dubblade. Hoppar över en hel del spel till bara tre spelare är kvar, Mats Rahm, Fredrik och Mad Max, med Max som klar chipleader o Mats som tvåa. Sista handen... Fredrik sitter med knappen o tittar in i 44 och ställer in, Mats tycker att AK är bra motstånd och kör in sina han med, varav Max gör likaså och visar upp QQ. Flop 567 som ger Fredrik öppet stegdrag men turn blir en 5a och likaså river som gör att Max håvar in första priset på dryga €100k, 2an €54k, 3an kommer jag inte ihåg.... Vad var det för efterföljande konsekvenser som utdragningen med Q8 fick då? Jo, Abbe var på och hackade på Max att det var den utdragningen som gjorde att han lyckades få så mycket ammunition att han kunde vinna och tyckte därför att han skulle få nån del av Max vinst... hmmm... Han tjatade i alla fall så mycket att Max tillslut sa "Vi gör så här, jag ska spela på rouletten nu o du får 10% av det jag drar in." Kort stund senare så hade Abbe fått €2000 av Max efter han även klonkat på roulettbordet! Sen kom Max över till oss o beklagade sig att han nådde maxtaket på bordet annars hade det varit €5000 som Abbe fått om de inte hindrat honom. Citera
Greenbay Postad 15 September , 2005 Författare Rapport Postad 15 September , 2005 Kan även meddela att det nu nåt taket för EPT med 290 betalda. De ska se om det går att tränga in några till bord nånstans så de har även satt upp kölista. 40 kvalade in via sista sateliten €200 med unlimited rebuy första tre perioder + en addon med 2k chips istället för 1k som inköp o rebuy var. Citera
RaMz Postad 15 September , 2005 Rapport Postad 15 September , 2005 Jag kom plats 19 och Morbo plats 21. Tilt som vanligt. All in med 15 outs på floppen hade jag, kan inte klonka. Morbo all in med JJ vs AJ mot han som vann, kom ett smaskigt A på rivern. Vet inte hur Barcelona mår. Hade % på 3an i alla fall så man fick lite rakeback. Ska vinna main event imorgon istället. Citera
babyface10 Postad 16 September , 2005 Rapport Postad 16 September , 2005 jag kom till finalbordet med en 8e plats Svenskarna är ruggigt vassa i jämförelse med andra länder. Såg en del fishes med sverige tröjor, snyggt Synd bara att man backar raakt ut på cashgamen annasr kunde man legat pluss på resan Citera
TjockisBagarn Postad 16 September , 2005 Rapport Postad 16 September , 2005 bra att svenskarna visar upp sig utomlands, vi ska fan visa att vi tar amerikanerna också! Citera
RaMz Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 Såg en del fishes med sverige tröjor LOL jag såg bara 2 fiskar med sverigetröjor, men det var ju jag o tiger. Citera
babyface10 Postad 17 September , 2005 Rapport Postad 17 September , 2005 Såg en del fishes med sverige tröjor LOL jag såg bara 2 fiskar med sverigetröjor, men det var ju jag o tiger. Helt rätt två fishes i sverige tröjor Är du kvar imon eller utköpt och klar för hemresa? Citera
Recommended Posts