Gå till innehåll

NLT - TT floppar kåken


Dionysos

Recommended Posts

Ganska ny i spelet och sitter o lirar NL $25, har inga tells på killen som är med i handen.

Båda sitter på runt $25

 

IH8THERIV Posted Small Blind $0.10

Elmer0407 Posted Big Blind $0.25

Dealing Cards

You Were Dealt (Ts, Tc)

wealie Folded

livinlarge Folded

royaltyflush Folded

Starcaft Raised to $1.00

sony16 Folded

kinesis Folded

Bregege Calls $1.00

rose55 Folded

IH8THERIV Folded

Elmer0407 Folded

-------------------------------------------------

Dealing Flop (Th,7h,7c) <---- floppar den underbara kåken och undrar hur jag ska kunna suga ur så mycket som möjligt.

Starcaft Checks

Bregege Checks <---- verkar dessvärre inte träffat heller

-------------------------------------------------

Dealing Turn (Jh)

Starcaft Checks <---- kanske korkat att checka här?

Bregege Bets $0.50

Starcaft Raised to $2.00

Bregege Calls $1.50 <---- sitter förmodligen på AJ

-------------------------------------------------

Dealing River (Jc)

-------------------------------------------------

Känns ju jävligt jobbigt med den rivern, vad skulle ni gjort här?

Hur skulle ni spelat er fram hit?

Tycker inte att jag spelade så korkat egentligen eftersom jag i 9 fall av 10 var i princip oslagbar på den floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker såhär. Har man en vinnande hand så ska man betta om man inte är 100% på att man får bet emot sig. (Läste detta någonstans men kommer inte ihåg vart) men så tycker jag nu iaf :).

 

Så enligt mig så spelar du fel. Så nästa gång du floppar bästa handen så är det bästa du kan göra är att betta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Noterar att det är nl $25. Är killen en genomsnittlig spelare på denna nivå (jag spelar också där) så kan han väl mkt väl sitta på trissen i 7or (A7?) och slöspela dem lika mkt som du slöspelar tiorna. Nu gör han väl inte det med tanke på att du postar HH:n här..

 

EDIT: Har iofs inte spelat cashgame så länge så lyssna inte på mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsättningsbeta på floppen, allra oftast kommer du bara vinna en liten pott. Men så blir det oavsett du spelar, väldigt få spelare kommer vakna upp och förlora en jättedel av sin stack om de parar på turn här så det är inte så stor poäng med att slöspela. Om du normalt fortsättningsbetar AK i den här situationen (och det tycker jag) så kommer många spelare ha väldigt svårt att släppa par över huvud taget och vissa kommer till och med spela färg- eller stegdrag som de annars bara checkat tillbaka eller släppt mot en checkraise (inte bra, då får du bara deras första bet utan att ge dem möjlighet att träffa och busta).

 

Dessutom är chansen för en monsterpott mot en sjua maxad om du spelar aggressivt rätt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...