Gå till innehåll

NLT - Floppar tvåpar och sätts allin


Ekenstar

Recommended Posts

Sex personers $25 NL bord på multpoker. Är väl fjärde eller femte handen vid bordet och jag postar small blind.

 

Table Table 15334 (6 max) (Real Money) -- Seat 6 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: Ekenstar ( $28.20)

Seat 3: wildcatport ( $18.25)

Seat 4: Uke227 ( $29.85)

Seat 5: RumRaisin ( $36.93)

Seat 6: nasc28 ( $26.85)

 

 

** Dealing down cards **

Dealt to Ekenstar [ Ts, As ]

Uke227 folds.

RumRaisin raises (2) to 2

nasc28 folds.

 

Romrussinet höjer till 2 dollar och det tycker jag min hand är tillräckligt bra för att syna

 

Ekenstar calls (1.75)

wildcatport folds.

 

Två spelare med i potten som är 4,5 dollar innan floppen

 

** Dealing Flop ** : [ Ac, Tc, 2s ]

 

floppar tvåpar och tänker direkt att jag ska checkraisa russinet

 

Ekenstar checks.

RumRaisin bets (2)

 

ganska litet bet för att vara en 4,5 dollars pot, tycker det är för mesigt att göra en miniraise så jag höjer till 6, kanske borde höjt mer?

 

Ekenstar raises (6) to 6

RumRaisin raises (32.93) to 34.93

RumRaisin is all-In.

 

Nu går han allin.

hm, har en bättre hand än min? rent spontant tror jag att han har AK eller AQ eller nån annan Ax hand. AA tror jag inte att han har, folk brukar antingen minimihöja eller höja mer än två dollar innan floppen på denna nivå. TT tror jag inte heller att han har, borde ha bettat mer på floppen då. 22 är ingen hand man höjer med innan floppen. Han kan ha ett färgdrag eller royalflushdrag som KQ, KJ QJ eller K2 i klöver, den sistnämnda mindre trolig då det inte är en hand man höjer med innan floppen. Han kan även bluffa, eller semibluffa med en hand som KK eller QQ eller något annat pocketpair.

 

Så vad gör man i detta läge, man har ju en ganska bra hand själv men det kostar 20 dollar att syna

 

* Rubrikpill - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tror att du har bästa handen så synar du.

Har han spelat tricky? dvs slowplayat starka händer som t.ex AA ?

 

Sitter han på flushdraget ska du syna då han i stort sett begår potodds-självmord genom att sätta dom potoddsen. Han har ~1/3s chans att sätta färgen om han har färgdrag men satsar 1/2 av en eventuell pot?

Samma sak gäller i stort sett för stege.

 

De enda möjligheterna som finns är att han har slagit dig med AA, TT eller 22. Han pushar dig med AT. Han begår odds-självmord med steg eller färgdrag.

 

JAG hade nog synat om han är som de flesta andra spelarna på 25 NL nivån, dvs tomtar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Romrussinet höjer till 2 dollar och det tycker jag min hand är tillräckligt bra för att syna

4bb är ett lätt överbet av potten och en helt legitim höjning, dessutom så har du sämsta möjliga position, samt förstås att din hand är lättdominerad och inte direkt har odds att satsa på enbart färg. Det är alla faktorer som får mig att luta åt en fold. Om din motståndare är väldigt förutsägbar och dessutom exploaterbar så kan man syna för att nita honom (eg mot en överaggressiv, rationell spelare kan du syna, syna och checkraisa eller något sånt), men inte ens då har du någon särskilt ideal situation. Handen i sig är ju för övrigt en skräphand.

 

** Dealing Flop ** : [ Ac, Tc, 2s ]

 

floppar tvåpar och tänker direkt att jag ska checkraisa russinet

Varför då? En checkraise visar styrka alldeles i onödan och låter honom lätt komma loss från pockets, drag och par i ess. Beta ut, har han ett ess eller ett bra drag så kommer han säkert fundera på att höja, då kan du trycka in och tjäna en höjning på honom istället för en enkel bet.

 

Nu går han allin.

hm, har en bättre hand än min? rent spontant tror jag att han har AK eller AQ eller nån annan Ax hand. AA tror jag inte att han har, folk brukar antingen minimihöja eller höja mer än två dollar innan floppen på denna nivå. TT tror jag inte heller att han har, borde ha bettat mer på floppen då. 22 är ingen hand man höjer med innan floppen. Han kan ha ett färgdrag eller royalflushdrag som KQ, KJ QJ eller K2 i klöver, den sistnämnda mindre trolig då det inte är en hand man höjer med innan floppen. Han kan även bluffa, eller semibluffa med en hand som KK eller QQ eller något annat pocketpair.

Jag är lite oklar hur betningen egentligen går till, men om du får ~1,5:1 så måste du nog syna på sannolikheten att han är tomte. Fast om du inte kan läsa honom tillräckligt väl för att veta vad du bör göra här så skulle du ju inte synat honom till att börja med.

 

I din spelaranalys så tycker jag att du verkar anta för mycket rationalitet hos dina motståndare, jag har ganska ofta sett folk som haft A6 i det här läget och trott att de valuebetat sista höjningen.

 

Om jag skulle varit din motstånadare här så kan jag i vart fall garantera att jag inte har par i ess. Färgstegdrag är en möjlighet samt set och tvåpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...