thorn Postad 9 September , 2005 Rapport Postad 9 September , 2005 FI är en spelare som höjt mycket preflop och är bordets lösaste spelare. Party Poker 2/4 Hold'em (10 handed) converter Preflop: Hero is CO with Tc, Ts. Hero posts a blind of $2. 5 folds, MP3 raises, Hero (poster) calls, 3 folds. Flop: (5.50 SB) 8h, 6h, Qc (2 players) MP3 bets, Hero raises, MP3 calls. Turn: (4.75 BB) 4d (2 players) MP3 checks, Hero bets, MP3 calls. River: (6.75 BB) Qh (2 players) MP3 checks, Hero checks. Final Pot: 6.75 BB Frågor: Bör jag raisa preflop? Spelarna bakom mig är tighta, speciellt han precis till vänster, så går han med över huvud taget har han bra kort. Är det fegt att checka på river? FI är inte direkt aggressiv, men ingen calling station heller (enligt min statistik har han en AF post-flop på strax över even). Citera
omduvoresomjag Postad 9 September , 2005 Rapport Postad 9 September , 2005 Beror på read på Fi. i detta läget, iaf före floppen. Är han lös och raisar mkt skit så kan det vara värt att trycka på en extra raise för att vara "den ledande" vid floppen. Betar du ut och han är passiv så är det väl bara att köra, Däremot tror jag, utifrån den handen, att det är rätt att checka. Har han ingenting foldar han iaf, har han typ QJ så får du omslag och kostar dig en extra bet för att se om han bluffar eller inte. Bordet är också färgat så kan mkt väl vara så att han sitter och jagar draget med KT eller nåt trams. Men flopspelet tycker jag är bra, gillar att vara agressiv initiativtagare, tror det lönar sig i längden. Kan som sagt vara bra att ta en reraise preflop nu när jag tänker efter för att garantera att dina "tighta" motståndare bakom inte callar med händer som AJo, AQo i det läget. Citera
Hjort Postad 9 September , 2005 Rapport Postad 9 September , 2005 Tycker det är en helt obligatorisk trebet preflopp, snubben som höjer kan lätt vara ute på tunn is med taskiga kort eftersom det ligger extrapengar i potten, även mot en normal raise-hd så är det ju reraise som gäller här. Om jag inte skulle reraisa här skulle det vara mot någon jag spelat mot i 5000 händer och som inte höjt en enda gång fast tre personer postat mörkt vid 20 tillfällen. Att spelarna bakom är tighta är ju bara ett ytterligare argument för att trebeta, då får du loss händer som KQ eller AJ bakom som du inte vill ha med i potten. Plus att det alltid är kul att ge så dåliga odds som möjligt till mörkarna. Jag vill också gärna se ett tunnt valuebet på rivern eftersom jag tycker att hans spel hyffsat mycket indikerar en hand han vill syna ned med. Blir du checkraisad är det ju bara att folda. Citera
Recommended Posts