Gå till innehåll

Allt om iPod!

heltok

Recommended Posts

Ett Ipod Mini problem som jag skulle behöva lite hjälp med.

Har en Ipod Mini som jag köpte för tre veckor sen, så imorrse efter att ha laddat den stog det på skärmen laddat. Vilket betyder att det är klar laddat.

Så jag la undan den och lite senare idag när jag skulle använda den fick jag inte igång den. Försökte ladda om den genom usben på datorn sen genom den vanliga kontakten.

Vad kan vara problemet?

Vad skall jag göra?

Kan vara så att du måste starta om iPoden, mittenknappen+meny om jag inte minns helt fel. Vad det beror på har jag ingen aning om, men jag vet att man absolut aldrig ska råka ha "knapplåset" (hold) aktiverat när man sätter i iPoden i laddaren eller datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 88
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har en Ipod Mini som jag köpte för tre veckor sen, så imorrse efter att ha laddat den stog det på skärmen laddat. Vilket betyder att det är klar laddat.

Så jag la undan den och lite senare idag när jag skulle använda den fick jag inte igång den. Försökte ladda om den genom usben på datorn sen genom den vanliga kontakten.

Vad kan vara problemet?

Vad skall jag göra?

Kan vara så att du måste starta om iPoden, mittenknappen+meny om jag inte minns helt fel. Vad det beror på har jag ingen aning om, men jag vet att man absolut aldrig ska råka ha "knapplåset" (hold) aktiverat när man sätter i iPoden i laddaren eller datorn.

Nej det funkade inte, vad händer om man råkat ha knapplåset aktiverat?

Tror inte jag haft det men man kan aldrig vara säker.

Länk till kommentar

Vad kan vara problemet?

Vad skall jag göra?

Nej det funkade inte, vad händer om man råkat ha knapplåset aktiverat?

Tror inte jag haft det men man kan aldrig vara säker.

Det som händer är e väl just att man måste starta om den, jag tror att låtar och playlists och sånt man har på iPoden försvinner och måste läggas in på nytt, men inte helt hundra där.

Kanske bara gäller tidiga iPods men det vågar jag inte heller svara på!

Själv tycker jag att min iPod mini är lite av ett krångelbarn (problem att ansluta till datorn, måste ofta starta om datorn, ominstallera iTunes och sånt för att få den att ansluta) plus att jag hatar iTunes, men jag får väl se mig som nöjd ändå med tanke på att jag köpte den billigt i USA (och att färgen, pimp-guld, är väldigt snygg ;)) :)

Länk till kommentar

Fick min Ipod Nano 4b black idag...wow. Hel nöjd med den! allt är perfekt enligt mig, förutom 2 grejor..bilderna blir väl ok,,men kunde gjort de bättre i en så pass liten skrärm,,sen känns de som man inte kan få högsta ljudeffekt med hörlurarna man fpr men,,kan enkelt lyssna på högsta,,så ska d inte va :P,,helt klart värt 2500, ulitmata mp3an

Länk till kommentar

Fick min Ipod Nano 4b black idag...wow. Hel nöjd med den! allt är perfekt enligt mig, förutom 2 grejor..bilderna blir väl ok,,men kunde gjort de bättre i en så pass liten skrärm,,sen känns de som man inte kan få högsta ljudeffekt med hörlurarna man fpr men,,kan enkelt lyssna på högsta,,så ska d inte va :P,,helt klart värt 2500, ulitmata mp3an

Avhjälps (på egen risk förstås) av det här. Det där gör en liten ändring i nanons firmware så att volymspärren försvinner.

//Hickmott

Länk till kommentar

Prylgalna sambon fick hem sin Ipod Photo häromdan. Vi föröskte igårkväll koppla den till tv:n och projektorn för att testa den funktionen men lyckades inte få någon bild på varken den ena eller den andra. Hon har såklart köpt ipods sladdar för överföring till tv (ja, det är väl audio och s-video om jag inte minns fel) men hur vi än försökte så förblev bilden svart på tv:n och projjen sa "ingen signal"...

Jag gick in i menyn på ipoden och slog på funktionen "tv ut" men inte heller det hjälpte... Vad gör vi fel?

(hon köpte även dockningsstationen till stereo så snart slänger jag nog ut cdspelaren :lol: )

/TF

Länk till kommentar

Prylgalna sambon fick hem sin Ipod Photo häromdan. Vi föröskte igårkväll koppla den till tv:n och projektorn för att testa den funktionen men lyckades inte få någon bild på varken den ena eller den andra. Hon har såklart köpt ipods sladdar för överföring till tv (ja, det är väl audio och s-video om jag inte minns fel) men hur vi än försökte så förblev bilden svart på tv:n och projjen sa "ingen signal"...

Jag gick in i menyn på ipoden och slog på funktionen "tv ut" men inte heller det hjälpte... Vad gör vi fel?

(hon köpte även dockningsstationen till stereo så snart slänger jag nog ut cdspelaren :lol: )

/TF

Vad har ni för grejer och hur har ni kopplat?

Länk till kommentar

/TF

Vad har ni för grejer och hur har ni kopplat?

Hon har köpt en IPod Photo, 30gb. Till denna har hon köpt IPods AV-kablage (gul, vit röd) som jag har försökt koppla till plasman o projjen. Det finns definitivt AV-ingångar på mina apparater så jag fattar inte varför det inte funkar. Är det nån inställning man måste göra i IPoden för att den ska börja skicka ut-signaler?

/TF

Länk till kommentar

Alla ni som har en Nano, vad har ni för batteritid?

På apples site står det att det ska va upp till 14timmar.

Min Nano klarar ca 5timmar :cry:

GHar upplevt samma problem,,14 timmar måste va om den bara är på utan musik typ:S men det känns som batterimätaren bli röd direkt, men kan spela på röd ett bra tag. har dock alltid laddat innan den e slut helt..ska testa o köra ner den så den inte går att sätta på ens, sen kolla exakt hur länge den funkar att lyssna¨på, med medelljud o vanlig musik..är det mindre än 10 timmar ska ja reklamera den, men de vill jai nte för den e så nice annars :)

Länk till kommentar

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

köpte en Ipod 30 Gb igår. Jag lät den ladda i ca 12 timmar innan jag började lyssna på den. Idag skulle jag ut och gå en promenad, hade tänkt lyssna på en liveskiva på 26 låtar från början till slut innan jag kom hem igen. Efter 16 låtar dog den. då var batteriet slut.

Ska det verkligen vara så? Jag spelade på nästan full volym, och det var ca 16 grader minus ute. Jag vet att volymen spelar roll för hur mkt batteri den drar, men inte fan kan väl kylan spela in?

Nån som vet vad min typ av Ipod ska ligga på för ungefärlig batterilängd om man spelar musik? Hur mycket spelar volymen in på hur mkt batteri den drar?

Länk till kommentar

När jag var i österrike för några år sedan, bestämde vi oss för att ta oss till en offpist-backe som man va tvungen att pulsa sig fram till i nån kilometer. Så klart stod jag längst ner och skulle filma allt. Hade 3 kameror med oss, men ingen funkade p.ga. döda batterier. Korkat att inte ladda dom tänkte jag och vi åkte ner i dalen igen. Sen när jag skulle förklara för de andra varför jag inte filmat något förklarade jag att batterierna var döda och tog upp kameran för att visa. Fullt batteri så klart :?

Efter lite allmänt bråk kom vi fram till att kylan gjorde att batterierna inte funkade!

Så till mitt tips: lägg ipoden i något varm, typ kallingarna.

Länk till kommentar