Gå till innehåll

Allt om iPod!

heltok

Recommended Posts

Har ett problem. Har flyttat över sommaren, och kan således inte uppdatera min Ipod med ny musik från datorn hemma, med mitt personliga Itunes. Nån som vet hur man kan dra över ny musik till Ipoden ändå?

Jag kör med Sharepod. Installeras i en folder på iPoden och gör det därför möjligt att använda på vilken Windowsdator som helst.

http://sturm.t35.com/sharepod

Fattar inte riktigt hur man använder sharepod....dålig FAQ också bara tycker jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• 1 month later...
  • Svars 88
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

• 1 month later...

Hej köpte en ipod precis.

stoppar in i USB porten så låter det bububum.. sen händer inget.

kommer inte upp nåt osv...

har kikat på deras hemsida och FAQ osv, gjort deras olika steg dom rekommenderar och laddat ned itunes...

nån som har erfarenhet av såna här problem, eller andra problem med usb saker?

kan tillägga att jag har flera usb portar på den här datorn men till exempel min kamera funkar bara att koppla till den ena, musen också...

ipoden är en färgglad 4 gig tror den heter ipod nano...

tacksam för hjälp, hej.

Länk till kommentar

Hej köpte en ipod precis.

stoppar in i USB porten så låter det bububum.. sen händer inget.

kommer inte upp nåt osv...

har kikat på deras hemsida och FAQ osv, gjort deras olika steg dom rekommenderar och laddat ned itunes...

nån som har erfarenhet av såna här problem, eller andra problem med usb saker?

kan tillägga att jag har flera usb portar på den här datorn men till exempel min kamera funkar bara att koppla till den ena, musen också...

ipoden är en färgglad 4 gig tror den heter ipod nano...

tacksam för hjälp, hej.

Du har inte glömt att intstallera skivan man fick med?

Länk till kommentar

Jag fick min nano för ett bra tag sen och den funkade klockrent till en början. Nu när jag ska slå på den så dör den med en gång. Vet inte vad som är problemet. (Självklart är den laddad).

Länk till kommentar

Solution

iPod products introduced on or after 12 Sept 2006 do not include an iPod or iTunes Install CD and require an Internet connection for use. If you have not already done so, you should download and install the most recent version of iTunes from: http://www.apple.com/ipod/start

från hemsidan.. ..

Då kan jag tyvärr inte hjälpa dig, finns dock ett antal Ipod-forum där du kan fråga vidare.

Länk.

Länk till kommentar

• 3 weeks later...
  • 7 months later...
  • 1 year later...

Väcker liv i den här gamla tråden.

Ska köpa en ipod via FTPs shop tänkte jag (har bara en gammal 2gb nano). Hela tiden varit inne på en Classic 120gb, men blivit mer och mer sugen på 32gb touchen. Kommer främst använda den till musik (obv) och vet inte om jag kommer utnyttja de andra funktionerna på touchen så mycket, men kanske ibland, är ju rätt kul att youtuba osv om man väntar på nåt eller så.

Nån med erfarenhet som kan tipsa om vilken jag ska ta? Att classicen har mycket mera minne spelar nog inte så stor roll, för kommer nog fylla med runt 20gb musik kanske, och orkar knappt tanka länge tack vare Spotify (kanske kommer ett spotify anpassat till touchen? =)) Spelar heller ingen roll att touchen nästan är dubbelt så dyr då jag ändå måste göra något för poängen.

Länk till kommentar