Gå till innehåll

Pokervariant med mindre turmoment!


nisse hult

Recommended Posts

  • Svars 94
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Var är bluffen i det ovanstående resonemanget, tror du han bluffar med sina 2BB och förväntar sig att all foldar........

Varför utgår du från att alla har en stor stack? Fi kanske är i sen possition med stackar som är i samma storlek eller den dubbla kvar efter han...

 

 

Då har man god odss för syn med sitt PP och skulle vara dum om man lägger det.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

STOPPA PRESSARNA!!!!!

 

Kom på en idé när jag klev ur sängen idag.

 

ALLA pokersajter skulle kunna köra med detta inom en vecka! Det räcker ju med att man har en liten ruta att kryssa i, i stil med auto post blind. I denna står det i stället "Make deal" och om alla spelare som är allin har denna ikryssad då blir det delning av potten direkt.

Efter ett tag tror jag att många skulle kryssa i den och detta inte skulle skrämma iväg fisken.

 

DETTA skulle kunna bli verklighet eller är det bara jag som drömmer igen :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

STOPPA PRESSARNA!!!!!

 

Kom på en idé när jag klev ur sängen idag.

 

ALLA pokersajter skulle kunna köra med detta inom en vecka! Det räcker ju med att man har en liten ruta att kryssa i, i stil med auto post blind. I denna står det i stället "Make deal" och om alla spelare som är allin har denna ikryssad då blir det delning av potten direkt.

Efter ett tag tror jag att många skulle kryssa i den och detta inte skulle skrämma iväg fisken.

 

DETTA skulle kunna bli verklighet eller är det bara jag som drömmer igen :shock:

 

Nisse har startat en tråd som blivit gigantisk, gissa vilken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan nog dela upp svaren i 3 grupper.

 

1. dom som inte förstår poker (t ex pisak84) och därför tycker att idén är värdelös

2. Dom som förstår poker men ändå tycker att idén är värdelös.

3. Dom som förstår poker och tycker att det kanske vore lönt att prova.

 

Jag tillhör grupp 3 men inte mer.

 

Svängarna blir ju mycket mindre. Och det vore väldigt skönt att slippa bli utdragen av någon som sedan sticeker och som man säkert aldrig mer kommer att möta.

Tyvärr skulle det bli lite krångligt och kanske lite trist.

Live är ju inget alternativ då det skulle bli ALLDELES för bökigt så om någon vill testa detta, vilket jag inte tror, måste det vara en pokersajt.

 

Man börjar ju undra vem som förstår sig på pokern och vem som inte gör det.... Dina idéer förstör hela spelet. Däremot för att minska turmomentet så kan man göra som de stora grabbarna och köra dubbel turn och river.

 

 

STOPPA PRESSARNA!!!!!

 

Kom på en idé när jag klev ur sängen idag.

 

ALLA pokersajter skulle kunna köra med detta inom en vecka! Det räcker ju med att man har en liten ruta att kryssa i, i stil med auto post blind. I denna står det i stället "Make deal" och om alla spelare som är allin har denna ikryssad då blir det delning av potten direkt.

Efter ett tag tror jag att många skulle kryssa i den och detta inte skulle skrämma iväg fisken.

 

DETTA skulle kunna bli verklighet eller är det bara jag som drömmer igen Shocked

 

Låter som en bra idé, då får alla sina pengar tillbaka och ingen vinner någon pott, låter lysande stickan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju helt grön i ämnet och blir plockad på mina skattade dineros titt som tätt (men jag lär mig kanske...)

 

Jag är urusel på att räkna odds, lika bra att säja det direkt, men är inte själva oddstabellerna uträknade på 52 kort, 2 på handen, odds för att floppen skall ge dig något osv?

 

Om man bara spelar med två kort är det verkligen poker då?

 

Jag är inte med alls i detta tänk som diskuteras här och kanske det inte är någon ide att ni försöker förklara heller men ville ändå lämna in min lilla åsikt :?

 

Det känns för mig som om jag skulle föreslå att vi skall spela chack utan bönder. Äsch, ingen bra jämförelse men försvinner liksom inte helheten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som en bra idé, då får alla sina pengar tillbaka och ingen vinner någon pott, låter lysande stickan!

 

Helt ärligt så har du ju inte förstått förslaget.

 

Kom på en idé när jag klev ur sängen idag.

 

Den "nya" idén skulle ju skrämma bort fisken precis lika fort. Fisken måste få dra ut ibland för att tro att dom är bra och stanna kvar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>TeddyKGB Gå å kolla på rounders istället. Är nog mer din poker-nivå.

 

Är ju helt grön i ämnet och blir plockad på mina skattade dineros titt som tätt (men jag lär mig kanske...)

 

Jag är urusel på att räkna odds, lika bra att säja det direkt, men är inte själva oddstabellerna uträknade på 52 kort, 2 på handen, odds för att floppen skall ge dig något osv?

 

Om man bara spelar med två kort är det verkligen poker då?

 

Jag är inte med alls i detta tänk som diskuteras här och kanske det inte är någon ide att ni försöker förklara heller men ville ändå lämna in min lilla åsikt

 

Det känns för mig som om jag skulle föreslå att vi skall spela chack utan bönder. Äsch, ingen bra jämförelse men försvinner liksom inte helheten

 

Som ovan pokerspelare är det inte så lätt att förstå detta. Det lättaste är om man ser en allin-situation preflop. Statistiskt har man då en favorit och en dog baserad på att man skall lägga upp 5 kort på bordet och kombinera dom med sina 2. Enda funktionen korten som kommer up fyller här är att ge en rättvis bild av vem som skall vinna potten. Varför inte då dela potten direkt enligt oddstabellen istället för att låta slumpen avgöra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D:D:D:D

Antar att du tänker på den om riggade sajter?

:):):):)

 

Edit

Anledningen till att den är stor är antagligen att jag skrev den för över ett år sen.

Vad det har med ämnet att göra får du gärna berätta. Min hypotes är att du fattat NOLL av vad som har snackats om i denna tråd och därför blir duarg.

 

Jag blir inte ett dugg arg :D

 

Skulle du slå små barn däremot :evil:

 

Du får starta hur många nya pokerspel som helst för mig :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som en bra idé, då får alla sina pengar tillbaka och ingen vinner någon pott, låter lysande stickan!

 

Helt ärligt så har du ju inte förstått förslaget.

 

Kom på en idé när jag klev ur sängen idag.

 

Den "nya" idén skulle ju skrämma bort fisken precis lika fort. Fisken måste få dra ut ibland för att tro att dom är bra och stanna kvar!

 

Om det blir delning på potten på alla som kryssar i rutan deal så betyder det ju att alla får sina pengar tillbaka oavsett flopp osv. Eftersom alla kommer kryssa i den rutan så finns det ju ingen mening med en sådan funktion. Det är inte förbjudet att tänka till lite!

 

 

TeddyKGB Gå å kolla på rounders istället. Är nog mer din poker-nivå.

 

Nisse vad är din pokernivå då??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det en intressant idé som skulle minska variansen ruskigt mycket men som vissa redan säger är det ju dåligt för pokern.

 

Nybörjare börjar spela för att dom har hört att deras fiskpolare, som har haft en lucky streak, vunnit massvis av pengar. Detta skulle inte hända om man splitta potten efter vinst% så fort man är allin.

 

Jag tar hellre min beskärda del av käftsmällarna och badbeatsen samtidigt som jag njuter av fiskarna.

 

 

Något som är intressant annars är hur många som har missuppfattat idén. Ni verkar tro att 77 alltid vinner över AK och sånt eftersom man inte lägger några floppar? Tänk istället att ni lägger några 100k floppar, vad händer då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det blir delning på potten på alla som kryssar i rutan deal så betyder det ju att alla får sina pengar tillbaka oavsett flopp osv. Eftersom alla kommer kryssa i den rutan så finns det ju ingen mening med en sådan funktion. Det är inte förbjudet att tänka till lite!

 

Alltså dom får så många % av potten som dom har vinstchans.

 

 

>Trolldeg Men tror du inte att en ruta som gör det valfritt att deala skulle lösa fiskproblemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det blir delning på potten på alla som kryssar i rutan deal så betyder det ju att alla får sina pengar tillbaka oavsett flopp osv. Eftersom alla kommer kryssa i den rutan så finns det ju ingen mening med en sådan funktion. Det är inte förbjudet att tänka till lite!

 

Det är heller inte förbjudet att läsa tråden ordentligt innan man gör inlägg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

>Trolldeg Men tror du inte att en ruta som gör det valfritt att deala skulle lösa fiskproblemet?

 

Tveksamt. Tror fisken skulle bli "rädd" och tycka det ser skumt ut och sen byta site, typ. Ju enklare en klient är ju mer fiskvänlig är den (se på party).

 

Edit: Dlinders förklaring är bra också. Den aspekten glömde jag helt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Som ovan pokerspelare är det inte så lätt att förstå detta. Det lättaste är om man ser en allin-situation preflop. Statistiskt har man då en favorit och en dog baserad på att man skall lägga upp 5 kort på bordet och kombinera dom med sina 2. Enda funktionen korten som kommer up fyller här är att ge en rättvis bild av vem som skall vinna potten. Varför inte då dela potten direkt enligt oddstabellen istället för att låta slumpen avgöra?

 

Aha!

Nu förstår jag mycket bättre. Varför sa du inte så från början :D

Och då är väl kryssrutan ok. Låter som en "house-rule" för mig och bäst i cash-games. Jag spelar mest live med kompisar och skulle vi köra det så försvinner hela utslagningskonceptet för oss. All-in är ett vapen där, inte ett sätt att dela på potten.

 

Jag kommer inte kryssa i den rutan. Som jag ser det är oddsen en hjälp till spelandet men inte reglerande. Nä, att ha uppgörelser med spelarna känns som monopol (då skall jag ha normans torg av dig...) :)

Kan vi lika gärna göra upp från början, "jag är rent statsitiskt sämre poker spelare än dig, lika bra jag ger dig min bankrulle på en gång).

 

Men åsikterna är olika, huvudsaken är att all är överrens och trivs med reglerna samt insatserna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså dom får så många % av potten som dom har vinstchans.

 

Köra % är ju inte så schysst heller, antingen ska det vara 50/50 eller så kör man rak ut och låter ödet bestämma om man vinner eller ej. All-in preflopp är ju som sagt coinflip oftast. Annars kan man ta och börja spela schack istället.

 

 

Det är heller inte förbjudet att läsa tråden ordentligt innan man gör inlägg...

 

Det känns som om du satt längst fram i klassrummet under skoltiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köra % är ju inte så schysst heller,

Spelmässigt så skulle det ju förstås vara exakt likadant som att deala korten. Skillnaden mot att spela vanligt är att grundläggande spel blir mycket mera tydligt samt att de riktigt dåliga spelarna elimineras extremt fort, och när alla sitter där och är halvbra så kommer raken verkligen till sin rätt.

 

antingen ska det vara 50/50 eller så kör man rak ut och låter ödet bestämma om man vinner eller ej.

Heh, optimal strategi blir ju ganska intressant då. "72o, tja det är väl en all-in".

 

All-in preflopp är ju som sagt coinflip oftast.

Rimligen är den absolut vanligaste all-innen preflopp i cashgame par över par och det är ju inte direkt en slantsingling. Förresten så gäller väl rimligen förslaget på alla gator, annars är det ju bara löjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...