Gå till innehåll

Tablet PCs, någon som har erfarenhet?


Mikey

Recommended Posts

Håller på att kika på bärbara datorer. Börjat plugga nu, så känns viktigt att ha en dator. Främsta användningsområden kommer bli dels till studierna, men sedan även filmtittning och pokerspelande självfallet ;)

 

Jag är inne på Sony Vaio S4. Tycker den ser och känns jäkligt bra och de har en helt fantastisk skärmkvalitet!

 

Men sedan så kommer den tiden då man precis ska beställa, så hittar man någon nytt. Något fräscht. Något... coolt! En Tablet PC!

 

Jag har kommit på tonvis med argument varför man bör ha en tablet PC, och de flesta argumenten innehåller oftast orden "status", "häftigt", "unikt" eller något synonymt med något av dessa. På grund av att jag studerar en teknisk linje så vill jag gärna tycka att min Travel PC ska skunna ersätta mitt traditionella skrivblock genom att jag kan skriva mina uträkningar direkt på datorn. Kanon, eller hur?!

 

Men, hur fungerar det i verkligheten med en Tablet PC tro? Jag vet att det har kommit många riktigt bra Tablet PCs nu med hög prestanda och god kvalitet. Så det bekymrar mig egentligen inte kanonmycket. Men det skulle vara kul att höra om fördelar respektive nackdelar med en Tablet PC.

 

För "it all boils down to" antingen en Sony Vaio S4 (om det blir en vanlig bärbar), eller någon Tablet PC.

 

Kommentarer, tips och idéer välkomnas :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På grund av att jag studerar en teknisk linje så vill jag gärna tycka att min Travel PC ska skunna ersätta mitt traditionella skrivblock genom att jag kan skriva mina uträkningar direkt på datorn. Kanon, eller hur?!

 

 

jag vet inte jag. Kan man skriva helt fritt? typ som att skriva med en vanlig penna på ett papper och blanda text med bilder och figurer osv så kanske det fungerar hyffsat.

Måste man hålla sig till en viss teckenuppsättning och hålla på att infoga specialsymboler så kommer det inte finnas en chans att det fungerar.

 

Men fungerar det är det ju bra. Själv har jag nog gjort av med en 50 A4-block eller så under min tekniska utbildning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...