Gå till innehåll

NLT - SnG, tvåpar mot raise all-in

Recommended Posts

Postad

NL Texas Hold'em $10 Buy-in + $1 Entry Fee Trny:15526578 Level:2 Blinds(15/30)

Table Table 11099 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 9

Seat 6: mengwuqian ( $695 )

Seat 1: henry79 ( $780 )

Seat 8: ultralite16 ( $770 )

Seat 5: goodegg ( $850 )

Seat 2: OneUglyMug ( $1525 )

Seat 10: dawgs18 ( $935 )

Seat 9: lins283 ( $755 )

Seat 4: MAKAYLA_04 ( $915 )

Seat 7: HERO ( $775 )

Trny:15526578 Level:2

Blinds(15/30)

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Kh Tc ]

ultralite16 folds.

lins283 folds.

dawgs18 folds.

henry79 folds.

OneUglyMug folds.

MAKAYLA_04 folds.

goodegg calls [30].

mengwuqian calls [15].

HERO checks.

** Dealing Flop ** [ 3d, Qc, Td ]

mengwuqian checks.

HERO checks.

Satt i BB, hade ju aldrig spelat KT annanrs. Men kanske borde betat här ändå...

goodegg checks.

** Dealing Turn ** [ Kc ]

Nu ser det bättre ut, tvåpar.

mengwuqian bets [40].

HERO raises [80].

goodegg calls [80].

mengwuqian folds.

** Dealing River ** [ 8d ]

HERO bets [200].

Betala av nu med din kung, eller vad du nu har.

goodegg raises [665].

Nähä, inte det. Han sätter mig all-in. Vad gör jag nu?

Postad

hade callat utan att blinka, på dessa nivåer så kan han lika gärna sitta med K4o så absolut inte säkert att man är slagen

Dock så ger du ingen information alls, men utan info om honpom hade jag callat och tatt en chansing

Edit; Kan säga att jag missade att rivenr kom ut :)

Postad

Slår vad om att han träffade färgen på rivern. Tyngre reraise på turn (alt. all in) hade varit att föredra. Har han nåt i pallet släpper han på turn iom. att han har rätt bra med chips kvar. Känns som ett färgdrag när han fisbetar turnen och synar din lilla reraise. Tycker det är vanligt förekommande att folk sitter och köper in billiga draghänder varpå man blir slagen på riverjäveln. Såna ska få betala dyrt som fan för att få se sista gatan. Bestäm dig på turn om du leder eller är slagen och agera därefter. Rivern är ju det kort du absolut inte vill bjussa på i det här läget.

Smacka på duktigt och låt honom göra de dumma besluten. Jag tror du ledde på turn men fick smisk av en färgusling som fi fick alldeles för billigt.

All in på turn. Fold som handen spelades nu!

//P

Postad

Lite tveksam till att beta ut på river, kan lika gärna försöka fånga bluff istället. Att snubben skulle ha någon form av hand sämre än tvåpar som han är villig att betala av ett stort riverbet med verkar otroligt. Då måste han ju checkat tillbaka på floppen med en bra hand, alternativt förbättrat till något hyffsat på turn, vilket också är konstigt eftersom det kortet inte matchar någon "checka-bakom" hand på floppen särskilt väl. Checka och försök fånga en bluff istället.

Postad

Tycker du spelar handen mycket dåligt.

Preflop kan du nästan raisa eftersom folk visat enorm svaghet genom att bara syna på knappen och lilla blinden. En check är naturligtvis också helt okej.

Beta gärna floppen, en person har checkat och har inte knappen en dam eller KJ eller J9 eller två :diamond: borde du vinna potten direkt här. En check är väl okej men då måste du ju folda om knappen betar, vilket han borde göra oavsett.

Turn är total katastrof. Du spelar inte Fixed Limit, men borde göra det istället om du tänker miniraisa med tvåparet när både färg och stegedrag ligger. Mycket dumt spelat.

River förstår jag inte hur du kan beta ärligt talat. Färgdraget och stegen för J9 kom ju precis. Check/syn eller check/fold är enda alternativen, när du betar och blir raisad måste du folda.