Gå till innehåll

Svårare att vinna med pengar i ryggen?


AoZ

Recommended Posts

Jag har nu spelat regelbundet i flera månader med ett resulatt just nu på kanske någon 10€ back. Jag har gjort som så att jag har satt in dryga minimibeloppet 20€ varje gång jag satt in, ja jag har gulat och det flera gånger (usch vilken tråkig mening).

 

Poängen är att från dessa dryga 20 som jag satt in så har jag så gott som varje gång (9av10 gånger) byggt på dessa mycket bra. Första gången byggde jag upp till 543€ som sedan gulades under en riktig downswing (eller var det det?).

På ett annat insatt 20€ kom jag upp till 200€+, och så fortsätter det. Jag sätter in 20€, bygger upp till 100-550€ under ibland någon dag, ibland 2 månader för att till slut gula.

 

Nu är jag i samma sits igen, 20€ sattes in för 1-2 månader sedan. Kom upp till 505€ som max, åkte sedan ner rejält till kanske 160€ (kommer inte ihåg men nåt sådant), Toppade åter på 460€ för någon dag sedan. Åkte sedan ner till 60€ (!!!) och kom sedan tillbaka till 360€ vilket återigen sumpades ner till 160€ vilket gårdagen började på.

 

En gårdag som började så fint i omaha hi/lo med ett fyrtal och sedan i Texas med 77 på handen där trissen kommer på floppen. Fi betar jag synar, fi tvingar mig all-in (jag är shortstack) för att se sista 7:an komma på rivern och därmed knäcka hans KK med K på floppen för han. Yippie (mer sådant!)

 

Men sedan gick det uuuutför, från de 205€ jag hade så åkte jag ner till 40€ och kände -"nej nu måste jag sansa mig, vill inte gula en gång till." Vet inte varför men helt plötsligt gick det bättre och rullen lyckades räddas till ca 160€ vilket jag är näjd med efter att ha sett hajen i vitögat vid 40€.

 

Jag spelar nu mest texas 0,25/0,5 men även Omaha Hi/lo (där kan man göra riktigt stora pengar!) samt 5 card draw 0,25/0,5 som jag förut känt mig som en absolut vinnande spelare men nu får jag degradera mig själv där då jag torskat de senaste gångerna där. På omaha hi/lo gick jag in med 22€ på 2 sessioner och båda byggdes upp till ca 150€ (härligt!). Men dessa försvann sen delvis andra spel.

 

Varför har jag så attans svårt att spela direkt jag har pengar i ryggen?! Jag anser själv inte att jag börar slaska men antagligen är det det jag gör. Någon annan som råkar ut för samma "fenomen"? Skulle jag sluppit de flesta av dessa förluserna hade jag säkert haft en månadslön extra under denna period men så är inte fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare,

 

Om man tar en titt på din Topic: Svårare att vinna med pengar i rullen??

 

Då kan man få för sig att du inte har full koll på vad bankrullen är för något. Många har sagt det om och om igen. Rullen är inte vad du satt in på någon spelsite, utan de samlade pengarna som du kan tänka dig använda till spel. Alltså pengar du har på banken, i fickorna, liggandes i mormors madrass.

 

Ditt problem verkar vara att du får tuppjuck så fort du har dubblat, tripplat, eller på något sätt växt upp pengarna du har på ett spelkonto på någon site. Kan man kalla det för "reverse tilt"? Eller så kan man kalla det fartblindhet.

 

MaLiik har nog svaret. Du har ännu inte blivit tillräckligt duktig att du spelar jämnt. Det kommer nog med tiden.

 

Lycka till,

//magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt problem verkar vara att du får tuppjuck så fort du har dubblat, tripplat, eller på något sätt växt upp pengarna du har på ett spelkonto på någon site. Kan man kalla det för "reverse tilt"? Eller så kan man kalla det fartblindhet.

 

Här ligger nog problemet. Det är ingenting med riggning att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare,

 

Om man tar en titt på din Topic: Svårare att vinna med pengar i rullen??

 

Då kan man få för sig att du inte har full koll på vad bankrullen är för något. Många har sagt det om och om igen. Rullen är inte vad du satt in på någon spelsite, utan de samlade pengarna som du kan tänka dig använda till spel. Alltså pengar du har på banken, i fickorna, liggandes i mormors madrass.

 

Visste att någon skulle påpeka det.... Visst, valde fel ord kanske men gjorde det i brist på det korrekta ordet som är ??

 

Jag anser själv att jag inte får tuppjuck, däremot blir jag aggresivare och detta medvetet. Dock inte överaggresiv.

 

Nu när jag tänkte skriva här att jag tar nån chansning extra och så vidare så inser jag att det ser väldigt dumt ut och att det självklara svaret är att mitt tålamod/disciplin ej är som när jag spelar när jag är pressad med liten budget.

 

Men neej så enkelt är det inte att jag spelar i blindo o synar allt o alla. Nästa session blir verkligen att försöka spela tight! återkommer....

 

Tillägg: angående tuppjucket så tiltat har jag gjort några gånger (dock inte alla dessa gånger jag gulat) u är den delen under kontroll och risken att jag nu skulle torska pga tilt anser jag är liten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner igen det där.

Har under det dryga året jag spelat gjort precis samma sak flera gånger.

Jag sätter in 100dollar/euro på nån site. Spelar 0.05-0.10 ett par veckor, nån tävling o nåra sitngo. Spelar upp mig till 300-400. Blir övermodig, spelar 0.50-1 lite småfull, hittar en 50$ buyin tävling och tänker "ah, va fan, det är ju vunna pengar jag sätter in". Går förstås ner till 100igen fort. Tiltar, går ner till 50, skärper mig och spelar upp till 100 igen. O så håller det på. Ibland spelar jag upp mig och tar ut några hundringar och ibland försvinner pengarna.

Riggad site? Nej nej nej.

Om jag är dum i huvudet? Jajamen.

Men det är trevlig avkoppling :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sant att det är juste med ödmjukhet. som jag ser det handlar det om att hitta strategier för att förhinda att man spelar bort visterna. att gå ut från ett bord där man har tripplat sin buy-in kan vara en sån. vi är alla ganska slut i huvudet ibland. det som skiljer sig är hur mycket idiotin kostar

 

/Soderbroder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DU skriver att du lirar om Euro och sätter in minimibeloppet på 20E varje gång, vilket får mig att tro att du spelar på b2b-nätet (24H, Rivalpoker.com, Martinspoker etc). De har så vitt jag hört nyss infört 0.1/0.2 NL-bord, där maxinköpet alltså är 20E.

 

Om du vill minska risken att torska allt borde du inte spela på bord högre än 0.1/0.2 innan du har minst 500E, efter det kan du börja spela 0.25/0.50 men se till att hoppa ner om du backar 2 inköp eller så. Och spela inte Omaha-spel, variansen i PLO är skyhög. Det finns flera exempel på riktigt bra spelare som genom varians torskat kanske 10 inköp eller mer på bara en enda session. Läste nånstans om att någon skrivit om en 30-50-100regel för PLO - 30 inköp för att skotta, 50 för att kunna spela på en viss nivå, 100 för att aldrig behöva hoppa ner i nivå (förutsatt att man är en vinnande spelare såklart). Detta gällde i och för sig proffs, men det kan vara värt att tänka på att det finns proffs som alltså förespråkar MINST 50 inköp för att kunna spela någorlunda säkert, och 100 för att vara helt säker på att inte gula.

 

Som sagt, hoppa ner i nivå eller acceptera riskerna. Ett annat tips kan ju vara att när du kommer upp till 300 så tar du ut hälften och spelar upp dig igen, kommer du upp till 300 tar du ut igen. Om det går bra ett tag kommer du ha två val:

 

1) Du kommer ha en större summa i uttagna pengar sparade som du kan sätta in och på så vis ha en normalstor bankrulle.

2) Du har massa extrapengar som du kan festa för, köpa saker för och ha kul för, samt nalla av ifall du skulle gula...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...