Gå till innehåll

Vilken sajt har de bästa lowlimitspelarna?

Stig_Wallby

Recommended Posts

Hej!

Jag har funderat på att byta nätverk nu när PokerRoom har höjt raken.

Men jag har lite svårt att bestämma mig vart jag ska ta vägen! Det jag funderade på är PartyPoker på grund av deras bra reloadbonusar och enorma utbud av bord. Det som gör att jag tvekar lite är på grund av all fisk som finns där!

"Vad pratar han om, tokstollen?!! Fisk är guld!!" tänker Ni förmodligen nu. Och kanske med all rätta. Men det är nämligen så att jag inte enbart är ute efter att tjäna en extra slant nu, utan jag vill även utvecklas så mycket som möjligt. Och jag vet faktiskt inte om jag kommer göra det lika fort på Party som på något annat nätverk.

De jag i princip står i valet och kvalet mellan nu, är PartyPoker.com och FullTiltPoker.com. FullTilt har betydligt mindre spelare, men de kanske är bättre?

Hur dåliga är egentligen Partyspelarna? När börjar nivån bli lite bättre? Vilket nätverk anser Ni har bäst spelare på låg nivå?

* RP - QoS, Vettig RP - Kubo *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också funderingar på att dra till FullTiltPoker. Call me crazy, men jag gillar deras klient och deras bord :) Tycker man fastnar för dem :)

Nackdelen är väl att det är ganska lite spelare där under vår dagstid, men eftersom jag pluggar mycket nu så kommer mitt spel nog inte börja förrän runt 20:00-21:00 och ett par timmar framåt. Och jag tycker om den där känslan av en mindre community också. Tycker dels att supporten blir så otroligt mycket bättre på mindre nätverk, men sen lär man känna lite fler spelare och så också.

Ska testa där, så återkommer jag med feedback! Det hela får dock bli när jag fått tillbaka min dator från service!

Lycka till! :)

Länk till kommentar

• 1 month later...

Hur är det på Pokerroom då? Är nivån någorlunda där eller är den låg. Jag började spela för en vecka sen, och då på PokerRoom, men funderar på att byta. Jag tycker inte nivån där alltid är så jättelåg. Jag spelar själv bara bra starthänder, ca 15% av givarna. Ändå förlorar jag allt som oftast mot bättre händer. Det har inget med nivån att göra men jag börjar bli skeptisk mot sajten.

Länk till kommentar

I din situation skulle jag göra såhär: Jaga bonusar så mycket som möjligt. I första hand på sidor som har rykte om sig att ha relativt bra lowlimitspelare (Stars, UltimateBet, Paradise).

Jag ser det så här: Den enda anledningen att INTE jaga bonusar till max om man spelar 1/2 fixed och lägre är väl att man vill spela på siter med mycket fisk och bra table selection. Om du inte bryr dig om det - jaga bonusar aggressivt. Det är dessutom ett sätt att öka din bankroll för att sedan kunna spela på högre limits.

Det finns ingen anledning att bara hålla sig till en site. Ju fler du spelar på, desto fler bonusar får du och desto större chans är det att du hittar nån som du verkligen gillar, som du sedan kan spela mer på.

Länk till kommentar

Paradise är väl en av de minst slaskiga siterna på låg nivå, tror jag.

FL 1/2 var ganska enkelt att slå på Paradise tycker jag.

Jag skulle rekommendera de gamla party-skinnen: Eurobet, Multi och Empire. Där träffar du nog på ganska mycket hyfsade spelare.

Sen tycker jag att din strategi är helt fel. Mitt tips? Spela mot dåligt motstånd, vinn deras pengar, flytta upp i nivå. Minst lika bra sätt att utvecklas som pokerspelare som att försöka hitta duktigt motstånd på låga nivåer.

Länk till kommentar