Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Beachhouse har rätt. Visst ingen site har sänkt sin rake, några har höjt den. MEN precis som beachhouse säger ger många siter bonusar (i olika former) vilket är att likställa med sänkt rake. När du tex denna månaden har 1500$ bonus på multipoker innebär det för många som spelar betalar mycket mindre i rake än vanligt ALLTSÅ sänkt rake.

Betala vad det kostar att spela eller spela någon annanstans om ni tror att det är billigare där.
Det är billigare på andra ställen.
  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Beachhouse har rätt. Visst ingen site har sänkt sin rake, några har höjt den. MEN precis som beachhouse säger ger många siter bonusar (i olika former) vilket är att likställa med sänkt rake. När du tex denna månaden har 1500$ bonus på multipoker innebär det för många som spelar betalar mycket mindre i rake än vanligt ALLTSÅ sänkt rake.

Betala vad det kostar att spela eller spela någon annanstans om ni tror att det är billigare där.
Det är billigare på andra ställen.

Ska man vara petig var det inte Beachhouse som sa det, utan jag. Läs inläggen igen...

Mao har Beachhouse FEL.

Postad

Mongo, det är du som måste läsa vad jag skrev. Det jag menar är att Beachhouse har rätt i princip, det finns flera siter som har betydligt mycket lägre rake än vad b2b har, OCH med högre mer frekventa bonusar etc har man i själva verket sänkt sin kostnad för sina spelare. Det har knappast b2b gjort.

Om man tar rake - rabatt = kostnad så leder B2B, där cryptos £-bor är undantaget, med sin maxcap på 4$. Skandal.

Citatet som jag klippte in var från dig, men visade bara på hur fel du är och det är billigare på andra ställen!

Postad
Mongo, det är du som måste läsa vad jag skrev. Det jag menar är att Beachhouse har rätt i sak, det finns flera siter som har betydligt mycket lägre rake än vad b2b har, OCH med högre mer frekventa bonusar etc har man i själva verket sänkt sin kostnad för sina spelare. Det har knappast b2b gjort.

Om man tar rake - rabatt = kostnad så leder B2B, där cryptos £-bor är undantaget, med sin maxcap på 4$. Skandal.

Citatet som jag klippte in var från dig, men visade bara på hur fel du är och det är billigare på andra ställen!

Jaja, men så skrev han inte iallafall. Väljer ett mindre känt men dock sant citat som kontring. Ta det rätt.... ;)

- Never argue with an idiot. They drag you down to their level then beat you with experience. -

Postad

Jag brukade ofta starta nya bord med gamla rake strukturen då de flesta potterna blev rake fria heads up. Nu har man fan ingen lust med det då raken slår väldigt hårt för heads up spel, man behöver inte spela särskilt länge innan bägge spelarna har backat märkbart.

Postad
Inga sajter har SÄNKT raken.

Det är irrelevant. Det som är viktigt är kostnaden för spelaren och i detta fallet har den ökat, dvs det är DÅLIGT.

Men för H-VETE! :shock: Det är ju inte det diskussionen handlar om! Lär dig skilja på äpplen och päron. Du påstår att sajter SÄNKER raken men det gör de ju inte! Rakeback är inte alla som får hur som helst och bonusar är oftast av engångskaraktär.

Case closed!

Postad
bonusar är oftast av engångskaraktär.

På 24h och B2B är så fallet, ingen annanstans är så fallet (även pacific när jag tänker efter). Jag har inte sagt att någon site har sänkt sin rake, det jag sa är att på flera ställen har kostnaden för att spela minskat vilket är positivt för spelare.

Just det, och ur spelaren synvinkel är höjd rake = skit, case closed. :)

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Postad
Jag tror att de flesta förstår varför ni numera rakar småborden (som tidigare kunde vara arkefria). Andra sajter, exempelvis Partynätet (som borde vara rättesnöret efterssom de är överlägset störst) har ju liknande rakenivåer (exempelvis på NL-borden rakar dom 0.05 per 1.

Men det finns ingen anledning att spela på de lite större borden, där raken är $4, när alla andra sajter har $3.

Men inte ar val raken 4 dollars pa 24h? 3 EUR * 1,18 (vxl EUR/USD) = ca 3,55 USD. Alltsa visst ar den hogra men inte sa hog som folk vill fa den att framsta som!