Gå till innehåll

FL7CS - (25)4s, korrekt att jaga?


Bjorn_

Recommended Posts

Pokerstars $0.50/1 FL7CS, 8 manna (0.05 ante, 0.25 bring in)

En draghand där jag inte vet om jag är out of line.

 

Hero is BI+2

3rd street (½ SB)

BI: ( XX XX ) 3 :diamond:Brings in full

BI+1: ( XX XX ) 7 :spade:folds

Hero: (2 :heart: 5 :heart: ) 4 :heart: calls

BI+3: ( XX XX ) A :club:folds

BI+4: ( XX XX ) J :diamond:raises

BI+5: ( XX XX ) K :heart: calls

BI+6: ( XX XX ) 5 :spade:folds

BI+7: ( XX XX ) 5 :club:folds

BI calls, Hero calls

 

Är det oförsiktigt att syna med 254 suited när en trea gör full bring in? Är en trea och en hjärter döda samt risken att tvingas syna en raise skäl nog att släppa denna normalt sett hyffsade starthand?

 

När det kommer tillbaka till mig så har jag väl inte mycket annat val med tanke på pottoddsen än att betala för att få se fjärde.

 

4th street (8 SB)

BI: ( XX XX ) 3 :diamond: 3 :spade:doublebets

Hero: (2 :heart: 5 :heart: ) 4 :heart: 6 :spade: calls

BI+4: ( XX XX ) J :diamond: K :club:raises

BI+5: ( XX XX ) K :heart: J :heart: calls

BI calls, Hero calls

 

Här känns det som jag gör en tabbe när jag synar ett stort bet med bara en ganska död hålsteg samt en trefärg även om jag får fem till ett i odds. För mig tycktes det svårt att tro att någon skulle höja givet att de troligtvis inte träffade, när BI+4 ändå höjer funderar jag på om han möjligtvis kan ha (JJ)J på handen. Ser dock ändå inte att det är möjligt att folda när det kommer tillbaka med 11-1 odds.

 

5th street (12 BB)

BI: ( XX XX ) 3 :diamond: 3 :spade: 2 :spade:checks

Hero: (2 :heart: 5 :heart: ) 4 :heart: 6 :spade: 8 :heart:checks

BI+4: ( XX XX ) J :diamond: K :club: 9 :club:bets

BI+5: ( XX XX ) K :heart: J :heart: 6 :diamond: calls

BI calls, Hero calls

 

Med en double belly buster plus fyrfärg och monsterpottodds så är det väl given syn så länge jag inte har väldigt starka indikationer på att jag drar dött...

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är möjligt att man med ca 12 live outs är favorit att få in handen. Tyvär så lär ju antagligen alla tre motståndarna ha redraws till en bättre hand (Kåk och/eller bättre färg) vilket gör handen något mindre stark.

 

Edit: Favorit i betydelsen mer än 25% equity altså.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här känns det som jag gör en tabbe när jag synar ett stort bet med bara en ganska död hålsteg samt en trefärg även om jag får fem till ett i odds. För mig tycktes det svårt att tro att någon skulle höja givet att de troligtvis inte träffade, när BI+4 ändå höjer funderar jag på om han möjligtvis kan ha (JJ)J på handen. Ser dock ändå inte att det är möjligt att folda när det kommer tillbaka med 11-1 odds.

Tycker du övervärderar dina odds hyffsat, 11:1 är inte så jäkla hett om du riskerar att sitta på 0-2 direkta outs och bara backdörr till färgen, men framför allt är dina effektiva odds riktigt risiga här. Om 33 faktiskt har triss så kan man mycket lätt tänka sig att det blir minst två bet till på nästa gata och möjligen mer. Som minst så måste du ju betala 4 stora bet till för att ta dig till river, och dina implicita odds är inte bra eftersom det rimligen är rätt få spelare som går in i raiskrig på rivern med oförbättrad triss/tvåpar (och gör de det så kommer det bli ohållbart dyrt att ta sig dit).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...