All in Postad 4 September , 2005 Rapport Postad 4 September , 2005 Har postat denna i min dagbok också, men verkar som ingen läser den längre. Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Abanilla" Game ended 2005-09-04 11:04:11 UTC Players: KBKBKB (EUR 107,00 in seat 1) jimmy (EUR 108,85 in seat 2) Billyzane (EUR 65,55 in seat 3) MrJack (EUR 76,60 in seat 4) Hampen3 (EUR 24,75 in seat 5) mads30 (EUR 14,15 in seat 6) Dealer: KBKBKB Small Blind: jimmy (0,50) Big Blind: Billyzane (1,00) jimmy was dealt: Ac - Kd MrJack Fold Hampen3 Call (1,00) mads30 Fold KBKBKB Call (1,00) jimmy Raise (5,00) (5bb) Billyzane Fold Hampen3 Fold KBKBKB Call (4,50) Flop 2c - Ad - 3s jimmy Bet (8,50) (perfekt flop, bettar ut) KBKBKB Call (8,50) Turn 2c - Ad - 3s - 9d jimmy Bet (20,00) (han synar.. hmm AQ å neråt kanske.. lr möjligen set) KBKBKB Call (20,00) (bara syn? hmm) River 2c - Ad - 3s - 9d - 9c jimmy Check (checkar för att jag är osäker plus att jag kan få han att bluffa..) KBKBKB All-In (73,00) (WTF, all in, potbet... hmmm) jimmy ?? vad göra?? ingne direkt read på fi, men han spelar några bord och ofta och han är rätt så duktig. Citera
Azaroth Postad 4 September , 2005 Rapport Postad 4 September , 2005 Svår hand. Svårt att sätta han på ett set, tror han skulle raisat turn då. Det enda som han rimligen kunde slöpspelat så här är stegen med 45, men hur stor är den chansen? A9 tror jag inte på heller, då borde han raisat turn. Är riktigt svårt i.o.m. att det inte finns några drag ute. Och om han nu haft ett sämre ess, skulle han inte raisat på flopen för att se var han stod? Att han bettar pott och går all-in på rivern är lite väl starkt, vill han verkligen ha syn? Citera
helena_ Postad 4 September , 2005 Rapport Postad 4 September , 2005 22,33 är dom enda rimliga händerna som slår dig. 45s är väl inte heller helt orimligt, Jag skulle nog ha kastat utan read på motståndaren. Citera
Djens Postad 4 September , 2005 Rapport Postad 4 September , 2005 rätt enkel syn... tycker jag Citera
Djens Postad 4 September , 2005 Rapport Postad 4 September , 2005 DU får honom precis dit du vill. Ska du checka där får du skylla dig själv. Hade du betet rätt ut hade du fått veta. Men när du checkar måste du nästan syna hans allin, Citera
All in Postad 4 September , 2005 Författare Rapport Postad 4 September , 2005 DU får honom precis dit du vill. Ska du checka där får du skylla dig själv. Hade du betet rätt ut hade du fått veta. Men när du checkar måste du nästan syna hans allin, Om jag hade bettat ut så hade han slagit om med monster och jag varit tvungen (?) att syna. Och om han varit osäker så hade han bara synat..om han missat drag lr liknande å vill bluffa så hade han foldat. så check är väl bästa alternativet? Citera
Djens Postad 4 September , 2005 Rapport Postad 4 September , 2005 Du förstår ju inte, du checkar för att inducera en bluff från missat drag, och när (om) han gör det så lägger du dig, förlorar du inte hela poängen med ditt spel då? Med andra ord: Det är helt okej att checka där, men gör dig beredd på att syna en allin. Citera
Crazy Postad 4 September , 2005 Rapport Postad 4 September , 2005 Vilket missad drag ska fi bluffa med på river då? Citera
Spinx Postad 5 September , 2005 Rapport Postad 5 September , 2005 Jag hade synat utan att blinka, chansen att du är slagen i det läget är liten. Citera
Recommended Posts