Myssion Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 Ok, andra posten, antar svaret jag är ute efter finns här någonstans, men det verkar vara rena djungeln här, så jag slänger ut en fråga och hoppas på att någon vänlig själ vill hjälpa mig. Som jag har förstått det så är det skattefritt att vinna på sajter inom EU. Men hur sjutton går detta till i praktiken?? Om jag spelar på partypoker (som ligger utanför EU) o sedan för över pengarna via neteller till multipoker (som ligger i EU) o sedan tar ut pengarna från multipoker, vad händer då?? Om jag spelar på multipoker men för över pengarna till neteller o sedan till mitt bankkonto, vad händer då? Om jag spelar på partypoker men för över pengarna till neteller o sedan till mitt bankkonto, vad händer då? /Förvirrad * RP, ett försök till tydlighet - QoS * Citera
eusebio Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 Partypoker ligger i EU. läs denna tråd: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=6791 Citera
D.H. Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 Men hur sjutton går detta till i praktiken?? Om du för över pengar fram och tillbaka spelar förstås ingen roll för huruvida du är skyldig att betala skatt eller inte. Om du är ute efter att lura skatteverket och undrar hur du säkrast smiter undan skatten så finns det en del trådar om det om man orkar gräva lite... Citera
gdaily Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 Svaret är att ingen vet. Nosar SKM upp dina transaktioner så kommer bevisbördan att ligga på DIG. Citera
Myssion Postad 1 September , 2005 Författare Rapport Postad 1 September , 2005 Svaret är att ingen vet. Nosar SKM upp dina transaktioner så kommer bevisbördan att ligga på DIG. Nu blir jag ännu mer förvirrad, om jag har tagit ut pengar från multipoker, vilket alltså är skattefritt, måste jag då oxå bevisa att jag faktiskt har spelat där?? Citera
Loveless Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 Sådan är svensk skattelag. Skatteverket kan hävda vad det vill, sen är det upp till dig att motbevisa det påståendet. Citera
Svinto Postad 1 September , 2005 Rapport Postad 1 September , 2005 Bara att skriva ut alla hh-filer och gå och lämna i receptionen om de vill ha bevis alltså. Citera
Recommended Posts