Gå till innehåll

NLT - Hur spelar ni trissen här?

Recommended Posts

Postad

Vid ett 8 player 0.25/0.5 bord på BestPoker spelade jag när jag fick Q9.

Ingen read på någon enskild spelare och bordet var varken tight eler aggresivt. Mittemellan snarare.

Game # 119784102 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Orebro"

Game ended 2005-09-01 12:54:23 UTC

Players:

robjo (EUR 24,75 in seat 2)

thecarny (EUR 10,50 in seat 4)

XippeX (EUR 28,35 in seat 5)

GingerAle (EUR 48,59 in seat 6)

muffe_no1 (EUR 38,50 in seat 7)

therla (EUR 10,00 in seat 8)

Dealer: robjo

Small Blind: thecarny (0,25)

Big Blind: XippeX (0,50)

Blind out of turn: therla (0,50)

XippeX was dealt: 9d - Qh

GingerAle Call (0,50)

muffe_no1 Call (0,50)

therla Check

robjo Call (0,50)

thecarny Call (0,25)

XippeX Check

Flop Qc - Kc - 7h

thecarny Check

XippeX Check

GingerAle Check

muffe_no1 Check

therla Check

robjo Bet (0,50)

thecarny Fold

XippeX Call (0,50)

GingerAle Call (0,50)

muffe_no1 Fold

therla Fold

Turn Qc - Kc - 7h - Qd

XippeX Check

GingerAle Bet (3,50)

robjo Call (3,50)

XippeX Call (3,50) Här kände jag mig osäker på kickern men gick med

River Qc - Kc - 7h - Qd - 3s

XippeX Check

GingerAle Bet (11,00)

robjo Call (11,00) Stog klart att någon hade damen, men någon av dom måste ju haft bra ändå. Kanske KK eller 77? Hursomhelst, skulle ni gått med eller inte?!?[/u]

Postad

KK kan du räkna bort tycker jag med tanke på preflopspelet o spelet på flop

tror 77 kan vara en trolig hand om han väljer att slowplaya floppen, men jag tror inte han har 77

mest troligt att han har ett Q, och om han kan spela någorlunda bra så har han en bättre Q än du

KQ, QJ, AQ,

edit: ser att en bettade 11 sen en syn... din fold är rätt klar tycker jag

en har Q, och dennes kicker är bättre än din

men visst jag kan vara ute o cykla, man vet ju hur tomtigt spelet kan gå till på såna här bord

Postad

Jag fattar inte att alla tre är med o synar ända ner till river.

Riskabel syn, själv hade jag nog lagt mig om jag inte hade haft honom som en "tomte". Synen kan vara värd ur info-syfte vad min motspelare "limpar" in med för händer.

Postad

Det som jag reagerar på är att du var med i handen PF! Q9o är ju faktiskt inte en monsterhand, och jag ser inte direkt att du försöker spela ut din fi post-flop heller för den delen. Tycker du ska spela den handen mycket mer aggressivt om du nu ska vara med i den. Sedan backa om du får en massa mothugg. Q9o är inte en hand du spelar för att den har något stort värde, utan enligt mig en hand du spelar om du kan spela ut motståndarna och bluffa till dig potten.

Sen hade nog fold-knappen varit nära där också. Eller iof, så märkligt spel ibland så kanske +EV att göra en syn där ändå?

Sedan tycker jag du bör köpa in dig till fullt inköp igen innan!

Lycka till! :)

Postad
Det som jag reagerar på är att du var med i handen PF! Q9o är ju faktiskt inte en monsterhand, och jag ser inte direkt att du försöker spela ut din fi post-flop heller för den delen. Tycker du ska spela den handen mycket mer aggressivt om du nu ska vara med i den. Sedan backa om du får en massa mothugg. Q9o är inte en hand du spelar för att den har något stort värde, utan enligt mig en hand du spelar om du kan spela ut motståndarna och bluffa till dig potten.

Sen hade nog fold-knappen varit nära där också. Eller iof, så märkligt spel ibland så kanske +EV att göra en syn där ändå?

Jag tycker han preflopp-spel är fenomenalt. Skulle själv gjort likadant.

Postad

Q9 kanske inte är världens bästa hand men vore ju dumt att folda BB kanske..

solklar fold.. fast du borde kanske raisat på turn för att få lite info..

Postad

Exakt. Jag var BB. Men tack för era åsikter och tips.

Jag foldade denna handen efter ett tags betänketid. Blev orolig över hr båda två kunde gå med. Bara en kunde ju ha damen liksom. Men iallafall så blev et fold p.g.a min kicker.

Så här blev det:

XippeX Fold

GingerAle shows: Qs - 9h (three of a kind, queens)

robjo didn't show: Ks - Tc (two pairs, kings and queens)

GingerAle wins: EUR 35,50 (with three of a kind, queens)

Rake: EUR 1,50

Lite surt att det hade blivit split men han kunde lika gärna vunnit i mina ögon. Hade nog gjort samma sak igen fast med en höjning på turn.