Gå till innehåll

Pokertemakväll med film, förslag?


eurythmech

Recommended Posts

Tjaho!

 

Om ca en månad har jag åtagit mig att för en skolförening fixa en filmkväll med pokerfilm. Jag hade tänkt mig att visa Rounders plus kanske någon äldre. Några förslag/synpunkter? Om filmernas totala längd överstiger 4 timmar blir det nog till att stanna vid en film...

 

Och dessutom, viktigt!, vad är ett bra pokertilltugg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur som helst, nån som har nåt förslag på käk/tilltugg?

 

Ska det vara enkel men riktig mat eller typ chips och dip?

 

Enkel mat: Chili con carne - göres enklast på en sån Old El Paso chili kryddblandning, köttfärs, burk majs, burk kidneybönor och serveras med bröd.

 

istället för chips: gurka, paprika och morötter i stavar tillsammans med Estrellas tacodip.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar, det där låter tänkvärt...

 

Tanken är att det ska vara biligt...typ....säg att det kommer 15 pers och inköpen inte kan överstiga 200 spänn, sen så köper de som kommer så mycket de vill ha, av vad det nu är som serveras....

 

Så tilltugg är nog smartare än lagad mat, även om lagad mat vore lite kul...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Shade är en riktig skitrulle med ett inte alls speciellt överraskande slut. Och Stallone är föga trovärdig som "The man". I Övrigt: Överspelad, överdriven och med repliker rakt av stulna från Cincinnati Kid. "You're good kid, you're very good. But as long as Im around. You'll always be second best." Patetiskt! Bitter? Inte alls.

 

Nej vill man se en riktigt bra pokerrulle så är det som sagt Cincinnati Kid som gäller. Med överlag bra poker och underbart bra skådespel av huvudrollsinnehavarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du är rädd för att chips m.m blir för dyrt för 15 pers ere np, stick till en grossist, de säljer 1KG's påsar, dom e enorma :-) och billiga!

 

rounders är en given film ofcourse :-D

 

maverick e inte så mkt poker som det är komedi rakt av, gillar man gibbsan så e maverick bra, överlag ere en trevlig film, men den passar knappast in på en temakväll som detta ivf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...