Gå till innehåll

Att endast spela när man känner sig 100%?


Kultur

Recommended Posts

Det finns väll att läsa i ungefär vartenda artikel man läser om "hur man blir en vinnare" i pokertidningar etc.

Att undvika att spela när man är trött, grinig, hungrig etc etc.

Detta är ju egentligen en självklarhet som alla borde följa, men vad jag vet med mig av mina vänner som grindar poker är det inte direkt ovanligt att trötthetsregeln tämligen ofta förbises.

Det är mest en intressefråga, men hur pass hårda är ni på de här reglerna när det gäller er själva?

Skulle vara kul att få en tolkning av er spelarnivå samt hur seriösa ni är med, Poker hobby/yrke dvs iom. att det har viss relevans i mina funderingar.

Själv får jag se mig som hobbyspelare. Kan spelet ungefär lika bra som resten av den nyare pokergenerationen. Har ett par böcker under bältet, räknar mina odds och lirar på .5/1$NL samt 1/2$FL med för liten bankrulle.

Fisk tror jag det kallas ;)

Jag kan ofta slarva med tröttheten, mestandels för att det är så jag lever mitt liv. Lite sömn, lite motion, mycket annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är rätt bra på att inte spela när jag är trött eller sur, självklart händer det ibland men för det mesta håller jag mig borta då. Det har hänt att man spelat lite på fyllan, men då är det lägsta möjliga nivå (0.05/0.1 på expekt) som gäller.

 

Ser mig själv ungefär som Djens, hälften hobby hälftn jobb. Egentligen är det väl 100% jobb eftersom jag lever på det men det känns inte så i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lyckats leva på poker sen i Mars. Har dock ett deltidsjobb som backup så proffs vill jag inte kalla mig. Spelar SNG, Short och MTT $20-$300.

 

Klarar alltid av att hålla mig borta när jag är grinig, full etc. Visst är man ofta trött mot slutet av sina sessioner men det blir kaffe, kaffe, kaffe.

 

Det bästa för mig är att ta paus om det går riktigt bra eller riktigt dåligt. Då spelar jag inte 1-3 dagar. Detta är också en bra för att kolla sig själv. Man spelar ju bäst när man är lite sugen på all lira, men man vill ju inte bli FÖR sugen och hamna i ett spelmissbruk. Har skrivit uppsats i ämnet spelmissbruk och är själv livrädd för att hamna där. Nu är det OT.

 

Som svar på din fråga är jag stenhård vad gäller att INTE spela när man är grinig osv. Vad gäller tröttheten så sätter den ju in till slut ändå och man kan ju inte stänga ner när man närmar sig finalbordet bara för att man är trött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en tendens att vilja spela lite till precis innan man skall gå att lägga sig, det brukar då blir att jag spelar på tok för höra nivåer och slaskar bort en jävla massa pengar. Sen blir det problem med sömnen och tänker på hur dum man varit :P... Detta är en vana jag måste få bort, då det går väldigt bra när jag är pigg och taggad för att lira.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...