Gå till innehåll

Vilken är din hathand?


Papa Kubo

Recommended Posts

  • Svars 101
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Samma gäller mej när jag får QQ då kommer till 90% AK A K på floppen.

Slår aldrig fel. Trycker väldigt sällan in pre flop på QQ längre.

 

här kommer en riktig besserwisser-kommentar. A eller K floppar ca 33% av gångerna. det gäller när du har QQ precis lika mycket som när du har 27 eller AK ;).

Att inte pusha preflop med två damer är ett gigantiskt misstag (limit).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma gäller mej när jag får QQ då kommer till 90% AK A K på floppen.

Slår aldrig fel. Trycker väldigt sällan in pre flop på QQ längre.

 

här kommer en riktig besserwisser-kommentar. A eller K floppar ca 33% av gångerna. det gäller när du har QQ precis lika mycket som när du har 27 eller AK ;).

Att inte pusha preflop med två damer är ett gigantiskt misstag (limit).

 

Sannolikheten att floppa A eller K blir såklart mindre när du har AK eftersom två av korten som ska floppa är i din hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får alltid tankarna att folk sitter med tvåpar under floppen när jag har AA. Fast det är ingen dålig hand.

JJ och AQo känns svårspelade med många vid bordet preflop.

 

Hände mig idag, en tomte med 52 prickar tvåpar i floppen och tar mina AA.

 

därför ska man allina AA preflop? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AJ när man är shortstack och bara fått skit ett bra tag i SnG-turneringar. Kanske är ett misstag, men när blindsen äter en så har man inte råd att bluffa (eftersom chipleadern ganska ofta synar med bättre kort), utan då går jag all-in när jag väl får en sådan hand. Den har blivit mitt fall många gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker KK är ganska jobbiga ibland. Tycker det JÄMT kommer ett A på floppen. Och då vet man inte riktigt vart man ska ta vägen.. Brukar betta pot för att känna av läget och folda om nån höjer. Men ofta så callar folk bara (på dom små nivåerna jag lirar iaf) och då får jag ju samma bekymmer igen på turn om en blank faller...

 

Jag VET ju att en del spelar alla Ax... Och Axs bara för "any 2 can win" typ. Och då är ju inte mina cowboys så kaxiga längre..

 

Så ge mig vilket pocket par som helst och jag har ganska lätt att släppa dom på floppen om jag inte träffar (utom AA såklart, som oftast kan vara värt att se turn med iaf)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hatar: JJ, JTo, 22-66, KJ, QT, KT.

 

Dessa händer hatar jag för att jag alltid övervärderar dem, det är ju sant att det är upp till min egen dumhet hur mycket jag förlorar på dessa, men dum som jag är går jag oftast för långt med dessa. Under kategorin "Hathänder" faller också många andra händer, men de behöver ju inte nämnas eftersom alla hatar dem. (Jag syftar på 84o, 92o osv)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

därför ska man allina AA preflop? ;)

 

Då får du vara rätt säker på att nån kommer syna. Tycker det annars är bättre att höja tillräckligt högt så att skitkorten försvinner men tillräckligt lågt att även en eller två med medium eller bättre kort synar.

 

Synar någon, sitter denne förmodligen med AA, Ax KK QQ JJ minst

 

trissmöjligheter är då avsevärt lågt. Bara idioter som kanske råkar träffa och får tvåpar. dock beror det självklart på motståndarna vid bordet.

 

ska man beta, så beta INTE 3-4xbb som det sägs. minst 10-15xbb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Jag syftar på 84o, 92o osv)

 

Hur kan man hata Montana Banana!? Om den är suited så är den ju guld!

Montana Banana är ju per definition osuitad, det är ju bland annat dess möjlighet att få två olika färger som gör den så stark. Vidare så kan ju folk kanske vänta sig att man spelar 92s (eftersom det finns så många any-suited-tomtar) men ingen väntar sig 92o.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synar någon, sitter denne förmodligen med AA, Ax KK QQ JJ minst

Om någon kan sitta på Ax så är de bra jäkla dumma om de inte också kan sitta på 98s, 55 osv.

 

ska man beta, så beta INTE 3-4xbb som det sägs. minst 10-15xbb

Om 10-15bb är lämpligt beror på nuvarande pottstorlek och stackstorlekar. 10bb först in i potten är så gott som alltid dumt. Men jag tänker aldrig på det i antal bb, utan i bet/pott samt bet/stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...