dl_eb5d Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Detta hände på expekt igår.... Endast tre på bordet min första hand Jag sitter med K 10 o i BB Fi1 synar SB synar Jag checkar Flop K 10 x rainbow Fi1 bettar 3 ggr pot SB fold Jag raisar all-in Fi1 synar Visar också upp K 10...... Potten delas. Dock så har expekt tagit rake på potten vilket leder till att jag nu har mindre än jag startade med trots att jag vann första potten! Vid delad pott är det verkligen rimligt att ta rake?? Borde inte raken egentligen endast tas ur vunna pengar och inte ur den totala potten? Citera
fraallan Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 tas inte raken ur alla potter som spelas? betalar ju rake för att spela handen, oavsett om du vinner handen eller förlorar handen så dras raken`? så även vid splitt? Citera
f98majo Postad 31 Augusti , 2005 Rapport Postad 31 Augusti , 2005 Både du och fi har ju vunnit pengar. När ni stoppade in dem i potten är de temporärt inte era längre. Sen att båda eller bara en av er vinner potten struntar ju expekt i, de tar 5% av potten i vilket fall som helst, tråkigt men sant. Sen om det är rimligt att ta så mycket rake att ni går back runt 4.5 bb var (om det är en tillräckligt låg nivå, t.ex. 20NL, och potten blev 200 bb) på denna hand är i högsta grad en diskussion om huruvida 5% är en rimlig rake på micro cg. Du kan ju alltid börja spela på en nivå där sb's syn är större eller lika med maxraken Citera
Recommended Posts